Citroën Xsara Picasso (2001)
Citroën Xsara Picasso (2001) törésteszt
2000 legszebb csúnya autója, a Citroën Picasso elég jó értékelést kapott az NCAP-tól.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 27(79%)
Ez köszönhető a-csak EU országokban széria-biztonságtechnikai felszereltségének: vezető és utas oldali légzsákok, pirotechnikai övfeszítővel és erőhatárolóval szerelt biztonsági övek elöl, oldallégzsákok a fej és a mellkas védelmére, ABS és hátul középen hárompontos biztonsági övek. Az ütközési vizsgálatok során a karosszéria jól ellenállt az erőhatásoknak, megfelelő védelmet nyújtva a bent ülőknek, ám a sofőroldali légzsák defektje a vezető és a kormány randevújához vezetett, ami nagy sebességnél igencsak súlyos/életveszélyes sérüléseket okozhat. A műszerfal alatt található berendezések is túl keményre lettek tervezve, a sofőr lábait semmi sem védi. Az oldalsó légzsák túl alacsonynak bizonyult, a fejet egyáltalán nem védte és a mellkast sem a kívánt mértékben. A Citroën standard Römer Peggy típusú gyereküléseket javasolt az autóhoz, de ezek a tesztek során nem bizonyultak elég biztonságosnak, valamint elfelejtették figyelmeztető matricákkal ellátni az utasteret a légzsákok és gyermekülések együttes használatának következményeiről.