Fiat Punto II (1999)
Fiat Punto II (1999) törésteszt
Az 1999-es, második szériás Punto már a kiskategória azon képviselőinek sorát gazdagítja, amelyek nem törnek pici szilánkokra egy részátfedéses 64km/h sebességű frontális ütközés során, hanem autóhoz méltón megőrzi karosszériájának formáját, így gondoskodva utasairól.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 26(76%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezzel szemben a belső biztonsági berendezések nem úszták meg kritika nélkül az NCAP-osok tesztjeit, kifogásolták az överő-határolós, övfeszítős biztonsági övek minőségét. (fontos megjegyezni azonban, hogy a teszt 1999-ben zajlott, és azóta ezeket már kicserélték) Légzsákot alapesetben csak a vezető oldalán találunk, ez funkcióját kitűnően ellátva működik. Az oldalsó ütközés jó eredménye is a karosszéria kiváló kialakításának köszönhető, az oldallégzsák nélküli változatban sem mértek komoly sérülésre okot adó terhelést. Gyermekülések tekintetében van mit fejlesztenie a Fiatnak, az ülések oldaltartása kevésnek bizonyult, a használatukat leíró címkék pedig érthetetlenek, könnyen leszedhetők. Felárért rendelhetünk utasoldali és oldalsó légzsákot, valamint ABS-t.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)