Toyota RAV4 (2006)
Toyota RAV4 (2006) törésteszt
A Toyota szabadidőautójának harmadik nemzedéke sem kerülhette el a töréspróbát. A RAV4 elsőre érdekes légzsák-hibát produkált, a Toyota megoldotta a problémát, majd az NCAP újratesztelte az autót. A RAV4 így sem tudott öt csillagot szerezni, viszont szereti a gyerekeket és dicséretes irgalmat tanúsít az elbambult járőkelőket illetően.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 32
Frontális: 12 (75%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonsági öv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 39 (80%)
Gyalogosbiztonság: 21 (58%)
Az NCAP eddig hat autót tesztelt a kis terepjárók kategóriájában. Mindezidáig egy Small Off-Roadernek sem sikerült négy csillagnál többet szereznie, a RAV4 is csak a négycsillagos legjobbak, a szintén idén tört Hyundai Tucson, a 2003-ban elpusztított Nissan X-Trail és a 2002-ben lezúzott Honda CR-V mellé állhatott oda. Kíváncsian várjuk, hogyan alakul majd a ranglista, ha az NCAP a zúzdába invitál majd még pár újabb fejlesztésű modellt is, mondjuk egy X3-as BMW-t, az új Land Rover Freelandert, vagy akár egy Kia Sportage-et. Ki szerez majd vajon először öt csillagot?
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az áldozatok balkormányos dízel példányok voltak, fejenként 1620 kilogramm élősúlyban. Az autókat a nálunk SOL-ként emlegetett felszereltségi szintből választották (Európa más országaiban VX néven, vagy XT4-ként is találkozhatunk vele). A RAV4-ek biztonsági felszereléseinek listáján két front-, két oldal- és két függönylégzsák szerepelt, valamint a vezető térdét is védte egy ballon. Az első üléseket öveinek feszességét överő-határoló és előfeszítő kontrollálta. A hátsó külső üléseken felső rögzítési pontokat is tartlamazó ISOFIX-rendszer várta az apróságokat. Számos, a tesztben haszontalan aktív biztonsági kütyü is együtt pusztult a RAV4-ekkel: éles helyzetben ABS, menetstabilizáló, elektronikus fékerő-elosztó és vészfék-asszisztens próbálna segíteni a pilótának a csattanás elkerülésében.
A frontális teszt során első alkalommal alaposan leszerepelt a RAV4: az egyik szenzorból a karambolban kiszakadt a vezeték, emiatt a légzsákok túl későn nyíltak ki. Az NCAP jelezte a problémát a Toyotának, a gyártó átalakította az érzékelő vezetékelését és módosította a vezérlőegység programját is. Ezek után a minősítő intézet újra falnak küldte az immár kijavított modellt, melyben, bár szintén sérült a kábelezés, a kiokosított számítógép azonnal elpukkantotta a tölteteket, így ezek betölthették funkciójukat. Használt RAV4-vásárlók, figyelem: a Toyota nem hívta vissza a már legyártott autókat, így az okosabb légzsákok csak a JTMBA31V005012623 (egyik összeszerelő-üzem) és a JTMBA31V306022220 (másik összeszerelő-üzem) alvázszámoktól felfelé szolgálnak és védenek, a korábbiakban ki tudja, mi lesz egy csattanásban.
A frontális ütközési teszten az 1,6 tonnás vas 64 km/h sebességgel csapódott az akadályba. Az utascella masszívnak bizonyult, nem sérült meg túlságosan, az A-oszlop csupán 24 mm-t mozdult hátra. A kormánykerék is csak szűk másfél centit mozdult el jobbra, az igazi problémák a lábtérben keletkeztek. Szép és jó ez a viszonylag új találmány, a térdlégzsák, de a vezető térde lecsúszott róla, és beleütközött a légzsák tartószerelvényébe. Így aztán ez a biztonsági eszköz több kárt okozott, mint hasznot: a sofőr-imitáció imitált térde jobban sérült a karambol-imitációban, mint az utas-imitációé. A fékpedál is sokat féktelenkedett, hehe, 83 mm-t mozdult hátra, kettőt felfelé.
Annál derekasabban helytállt az autó a póznateszten és az oldalütközési próbán. A vezető teste zöld maradt az illusztráción, az oldalvédelem tökéletesen működött, a RAV4 száz százalékot teljesített. A biztonsági övek bekötésére figyelmeztető sípszó és villogás műsorszámában a RAV4 két ponot kapott a háromból: a kocsi csak az elöl ülők övére hívja fel a figyelmet, de azokra aztán nagyon idegesítően, az NCAP pedig szereti az ilyesmit.
A másfél éves műbabát egy Britax-Römer Baby Safe Plus Universal fantázianevű biztonsági ülésbe csatolták, az ülést a menetiránynak háttal rögzítették a felnőtt biztonsági övvel. A nagyobb, hároméves plasztikfióka egy Britax-Römer Duo Plus ülésbe került, melyet az ISOFIX-rendszerbe kattintottak be. A kis dummykat szemből és oldalról érkező ellenfél ellen egyaránt jól megvédte az autó, az NCAP inkább csak a szokásos információs hiányosságokba tudott belekötni. Úgy vélték, a Toyota nem elég egyértelműen jelzi, hogy most akkor az utaslégzsák ki- vagy bekapcsolt állapotban van, és nyafogtak egy kicsit az ISOFIX létét jelző címkék észrevehetetlensége miatt is.

Nagy böszme acéltestéhez képest a RAV4 egész megértően fogadja a belecsapódó gyalogosok porhüvelyét. Habár a motorháztető elülső éle kegyetlenül bánik a combbal, csípővel, az NCAP úgy vélte, a lökhárító és a gépháztető felületének megtervezésénél a Toyota mérnökei láthatóan igyekeztek megfelelni ennek az újmódi heppnek, a gyalogosok védelmére irányuló elvárásoknak is. Három csillag a négyből, kimagasló eredmény a mezőnyben.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
