Rover 600 (1997)
Rover 600 (1997) törésteszt
Az 1997-es Honda Accorddal közös padlólemezre épült 600-as Rover karosszériája meglehetősen gyengére sikeredett, és ennek következményeit még a beépített biztonsági berendezések sem tudták ellensúlyozni.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 8(44%) Összesítés 11(32%)
A fékpedál 33,4 centiméteres hátramozdulását súlyosbították a műszerfal alatti és kormányoszlopon elhelyezett szerkezetek, amelyek a vezető lábain okozhatnak súlyos sérüléseket. A fej és a nyak védelme a légzsáknak köszönhetően jó volt.
Mindkét elöl ülő bábu mellkasán balesetveszélyes mértékű terhelést regisztráltak.
Az oldalsó ütközésben a fej és a medence védelme megfelelt az előírásoknak, de az ebben az ütközési tesztben is magas mellkasi terhelés miatt az autó nem teljesíti az 1998 vége óta életbe lépett normákat.
A gyermekülések vizsgálata arra késztette a Rovert, hogy más típusú üléseket ajánljon autóihoz a tesztet követően, mivel sem rögzítésük, sem az általuk nyújtott védelem nem bizonyult kielégítőnek. A Rover lökhárítója kegyetlen, a lábsérülés esélye gázolás esetén nagy, csak a motorháztető biztosít némi védelmet a fejütközési pontok körülbelül felén.
Rendelhetünk utasoldali légzsákot és ABS-t az autóhoz, az oldalvédelem és a vezetőoldali légzsák széria.