Fiat Seicento (2000)
Fiat Seicento (2000) törésteszt
Kis mérete ellenére ennyire talán mégsem kellett volna rosszul szerepelnie a Seicentonak a teszteken.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 2(13%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 12(35%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A légzsák nélküli, de övfeszítőkkel (igaz rossz minőségű) ellátott kisautó sofőrbabája több életveszélyes sérülést is szerzett. Az ütközéstől a kormány a vezető mellkasával találkozott, lábát a fékpedál fenyegette szétzúzással, míg utasa a műszerfallal ismerkedhetett közelebbről. A hátsó ülésen pedig csak kétpontos, nagyobb ütközésnél gerinc és hastájéki sérüléseket könnyedén okozó biztonsági övet helyeztek el. Oldalirányú ütközésnél épp az ajtón található kényelmi extra, a könyöktámasz veszélyezteti leginkább az ott ülőt, az ütés hatására ez az alkatrész hajlamos belefúródni a delikvens oldalába. A gyerekeket inkább ne utaztassuk a "hatszázasban", a gyártó ugyanis csak menetirányba állított gyereküléseket kínál, amiknél az ostorcsapás jellegű sérülés kockázata nagyobb, mint a hátrafelé nézőknél, és a mellkason mért terhelés is túl magas volt. Az ülések címkéi rossz minőségűek, zavarosak, és könnyen leszedhetők.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)