Opel Signum (2003)
Opel Signum (2003) törésteszt
Az üzleti életben nem divat a finomkodás, a Vectra Business Class változata is inkább a robusztusságra, mint a kifinomult megoldásokra épít, így csupán négy+egy csillaggal végzett az NCAP-teszten.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 17(94%) Biztonsági öv emlékeztető 2 Összesítés 29
Ez nem egy különösen gyenge eredmény, de mostanában már eléggé hozzászokhattunk a sorra öt csillaggal végző új modellekhez.
Erős az autó kasztnija, a frontális ütközésnél keletkezett erőhatások csak szolidan jutottak el a lábtérig, a pedálok kissé elmozdultak, de a biztonsági "beeső" funkció nem aktiválódott. Az ajtó is normálisan nyitható maradt. A vezető mellkasát elég magas túlzott terhelés érte, míg az elöl ülők lábait a műszerfal alatt megbúvó kiugró elemek veszélyeztették. A hárompontos biztonsági öv hátul alapkövetelmény, szerencsére nem spórolták ki az autóból.
Az ülésbe épített mellkast és medencét védő oldallégzsákok ellenére a sofőr mellére az oldalütközés során is nagy nyomás nehezedett, de a fejeket védő fügönylégzsákok a pózna teszt során is megfelelő párnázottságot biztosítottak. Ebben a részben csak egy pontot vesztett a Signum.
A gyermekülések beszerelésével kapcsolatos biztonsági tájékoztatót a műszerfal végére ragasztották, és valamilyen furcsa oknál fogva egyáltalán nem tájékoztat az előre menetiránnyal és légzsákkal szemben beszerelt gyereküléssel kapcsolatos veszélyekről. A hátsó üléseken megtaláljuk az ISOFIX rögzítési pontokat, csakhogy az Opel által a teszthez javasolt üléseken ilyesmi nem volt, azokat a normál biztonsági övekkel kellett rögzíteni. A kisebbik gyermeket a frontális ütközésben nyaki, a nagyobbikat a frontális ütközében mellkasi, az oldalsónál fejsérülések fenyegették.
A Signum orrán megvizsgált 18 pont között csupán egyet találtak, ami az elgázolt gyalogos túlélési esélyeit javíthatja, ez egy nemrégiben megtervezett autótól eléggé lesújtó eredmény. Erre a kérdésre nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a rüsselsheimi mérnököknek.