Opel Tigra (2004)

Opel Tigra (2004) törésteszt

2004.09.27. 14:17

Madár kabriója masszív, jól merevített karosszériával kerül forgalomba.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 26 Gyalogosbiztonság 10(28%)

 
   
   

Madár kabriója a kívánalmaknak és általános biztonsági elvárásoknak megfelelően masszív, jól merevített karosszériával kerül forgalomba. Ahogy roadstereknél szokás, a frontális ütközést kisebb merevséget jelentő lehajtott tetővel, az oldalütközést az esetlegesen súlyosabb fejsérüléseket eredményező csukott tetővel vizsgálták.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Az ablakoszlopok és a lábtér alig deformálódott, a légzsákok jó pillanatban és helyzetben nyíltak, a biztonsági övek az elfogadhatónál kicsivel nagyobb mértékben nyomták meg a benn ülők mellkasát, de a bábu végeredményben biztonságban vészelték át az ütközést. A lábtér nem túl nagy, ez és a kormányoszlop környéki keményebb elemek komoly fenyegetést jelentenek, főleg a sofőr jobb lába és bal lábfeje tekinthető érzékeny pontnak.
Ülésbe épített oldallégzsákkal védi oldalütközésekkel szemben utasait a Tigra, a 15 pontos végeredmény jónak számít egy ilyen aprócska autó esetében, bár a vezető mellkasára itt is túl nagy terhelés nehezedett.
A két felnőtt bábu nem hagyott helyet gyerekülésnek, így a gyermekbiztonságot nem vizsgálták. Mindenesetre a jobboldali ülésen el lehet helyezni egy gyerekülést, de ennek veszélyeire nem figyelmeztet kellően elrettentő stílusban az Opel.
A motorháztető nem túl barátságos kialakítású, a felnőttek fejütközési pontjai közül néhány kíméletesebb a többinél, de a lökhárító tervezésekor szinte egyáltalán nem vették figyelembe az elgázolt gyalogosok lábainak védelmét.
A Tigra két első és két, ülésbe épített oldallégzsákkal igyekszik csökkenteni a balesetek kockázatait. A biztonsági öveket előfeszítővel és överő-határolóval szerelték föl, az utasülésen ISOFIX rögzítési pontokat találunk, szériatartozék a fékezés közbeni manőverezhetőséget biztosító blokkolásgátló. A biztonság megszállottjai feláras extraként elektronikus menetstabilizáló berendezést (ESP) is rendelhetnek.