Jaguar X-Type (2002)
Jaguar X-type (2002) törésteszt
Ez volt az első NCAP által tesztelt autó, mely érzi az utasülésre helyezett gyermekülést.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 26(76%)
Világpremier volt az X-Type töréstesztje, ez volt az első NCAP által tesztelt autó, mely érzi az utasülésre helyezett gyermekülést, és automatikusan kikapcsolja a légzsákot. Az első légzsákok megvédték a bent ülőket a komolyabb fejsérülésektől. Kicsit korán eresztett le a sofőré, de ez nem okozott problémát, mivel a kormánykerék az ütközés pillanatában a műszerfalhoz közelít. Nem érintette a lábteret az ütközés, de a kuplungpedál mozgása picit aggasztó. A vezető lábterét még ki is párnázták, ám a műszerfal alatt szép számmal találtak az utas lábára is veszélyes elemeket.
Az oldalsó tesztben a kiterjedt légzsákok ellenére a sofőr szenvedhet mellkasi sérüléseket, azonban a fejeket védő függönylégzsákok a hátul ülők számára is megnyugtatóak lehetnek.
Eleddig teljesen szokatlan volt a légzsákokat automatikusan kikapcsoló üléselektronika, különösen, hogy típustól független működésű, igaz a gyártó nem is javasolja, hogy erre a helyre ültessünk csemetét. A tesztelt gyermekülés kiváló védelmet nyújtott minden esetben, de azt kiemelték a tesztelők, hogy a használati utasítás csak könyv formájában érkezik, ezt ugye el lehet veszíteni, és ezért jobb lett volna korrekt matricázással ellátni az üléseket.
Az orrészen vizsgált 18 ponból csak egyet találtak gázolási szempontból kíméletesebbnek, így ezen a részen mindenképp fejleszteni kellene az autó kialakítását. A biztonsági alapfelszerelések listája tartalmaz légzsákokat bőséggel, elülső, oldalsó és függöny formában, előfeszítős és erőhatárolós biztonsági öveket, a légzsák kikapcsoló rendszert és az ABS-t.