Ősök nélkül

Mazda Tribute bemutató

2001.09.07. 10:02

A Mazda fokozottan hangsúlyozza, nem igazi terepjárót készítettek, hanem a piac elvárásai alapján egy igényes hobbiterepjárót. A műszaki adatok és a felépítmény ismeretében meg sem fordult a fejünkben más. A tesztvezetés alkalmával is csak szigorúan az országútra korlátozódott a menet.

 
   
   

A megcélzott közönség igen általános. Ahogy szokott: fiatal vagy idős, fehér vagy színes bőrű vásárlók 25 és 60 év között. A vételár ismeretében a célcsoport az igényes vállalkozók és felső vezetők rétegére szűkül. A sajtótájékoztatón kiemelték a klasszikus "elegáns, sportos, sokoldalú" jelzőket. Ezeket inkább mindenki döntse el maga. A legszebb mégis az: "eljött a finomabb 4x4-esek ideje" szlogen.

 
   
 

A finom karosszéria vitathatatlanul elegáns. Csak metál színekben kapható, de szerencsére piros szín nincs a gyári kínálatban. Mind külső, mind belső méretével nem titkoltan a hasonló kategóriájú konkurencia fölé tör.





 
   
   

Külsőleg meghaladja a Honda CRV a Toyota RAV4 a Land Rover Freelander és a Suzuki Vitara szinte minden paraméterét. Ugyanez mondható el a belső méretekről is. Belül feltűnően magas a fejtér, a vezetési pozíció kényelmes, bár a bal lábamnak nem igazán találtam helyet. Hogy mi lehet a gond, nem tudom, egy hosszabb teszt bizonyára mindent megmagyarázna. Sajnos csak a nagyobb felszereltségű verzióban találtam középső könyöktámaszt, ami a magasabb üléspozíció miatt szükséges kényelmi eszköz lenne.

 
   
 

A hátsó utasok nagyon kényelmesen elférnek. Szinte ugyanakkora hely van a lábnak, mint elöl - a gyári adatok szerint csak 12 centivel kisebb. A hátsó üléstámla 60:40 arányban dönthető.






 
   
   

Az automata váltó kapcsolója amerikai módra, a kormányoszlopra került, így kézre áll és kényelmes. A négysebességes automata váltó a V6-os motorral igen dinamikus, csak a fogyasztási adatokat meg ne tudjuk. Szerencsére a tesztautók kísérőivel azt az adatot nem közölték, így elfogadjuk a gyári értékeket 18,9 város, 9,3 országút, 12,8 vegyes. A kisebb motor hivatalosan beéri 12,9/7,8/9,7 -tel.

 
   
 

Praktikus megoldás az osztottan nyitható hátsó ajtó. Kisebb csomagok esetén nem kell a nagyméretű hátsó ajtót nyitni, elég csak az ajtó üvegét emelnünk és máris koncot vethetünk a bent rekedt kutyának. Sajnos az ablaknyitás egy kézzel nem megy: jobbal a rendszám felett kallantyút húzunk, ballal az ablakot emeljük.

 
   
   

Természetesen a csomagtér mérete is felülmúlja a konkurenciát. 1032 széles, 922 mély, 970 magas 457 literes. A hátsó üléseket ledöntve másfél méter hosszú sík rakteret nyerünk és a csomagtér 2,245 literre nő. A pótkerék a csomagtér alá került, így jobb a kilátás hátra és könnyebb a hátsó ajtó mozgatása.

 
   
 

Az európai piacra szánt Tribute-ok Kansas-ben, a Ford gyártósorain készülnek, és négyféle felszereléssel kaphatók hazánkban. A legolcsóbb változat elsőkerék meghajtású, kétliteres, tizenhat szelepes, 124 Lóerős motorral és egy csomó extrával - dupla légzsák, oldallégzsákok, ABS, EBD, Family-Box biztonsági alváz, ISOFIX rögzítési rendszer, villanyablak hátul is stb. - 6,5 millió forint. Erre a típusra még nem érkezett megrendelés, és valószínű nem is fog.

 
   
   

Ötszázezerrel többet kell fizetnünk a CE változatért, ami már select4Wdrive négykerékhajtásos, elektronikus diffizárral, pollenszűrővel és klímával. A TE változathoz 7,4 millió forintért pluszban könnyűfém felnit, 215/70 R16 gumit, tempomatot, tetősínt, ködfényszórót, bőrkormányt kapunk. Ebből a típusból adták el a legtöbbet.

 
   
 

A csúcsmodell motorja háromezres, huszonnégy szelepes, 197 lóerős, 59%-kal nagyobb teljesítményű, mint a kétezres. Négysebességes automata váltó jár hozzá, szélesebb gumik (235/70 R16), elektromosan állítható bőrülések, színre fújt lökhárítók és oldalsó spoilerek. Szerencsére a faborítást megúsztuk, és a tájékoztató szerint nem is lehet rendelni hozzá, nehogy elragadtassa magát a középvezető.

 
   
   

A Mazda 2000 októberében kezdte az akkor még csak katalógusból ismert autó értékesítését. Júliusig 51 darabot adtak el, szinte látatlanban. Tehát az igény és a bizalom megvan. Az év további részében további 150 darab eladásával számolnak.



Az oldalról ajánljuk

Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
  • Hírek

Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában

Év végére akár két modell is elérhető lesz.

tegnap, 17:34
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Az első kapavágás
  • Belsőség

Az első kapavágás

Az ember holtig tanul, csak itt drága a tandíj.

április 4., 17:02
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
  • Hírek

Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos

Ennél mindenki jobbra számított.

április 4., 06:06
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
  • Technika

Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!

A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!

április 4., 07:33
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
  • Hírek

Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte

Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.

április 4., 06:06
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
  • Nepperűző

Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?

Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?

április 5., 07:01
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
  • Hírek

Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában

Ömlik a használt autó a szomszédba.

április 4., 12:36
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
  • Hírek

Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították

Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.

április 4., 14:58
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
  • Hírek

Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi

De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.

április 4., 09:38
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
  • Közélet

A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában

Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.

április 4., 16:24
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
  • Hírek

Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta

A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.

április 4., 14:09
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
  • Hírek

Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis

Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.

április 4., 11:45
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
  • Hírek

Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt

Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.

április 4., 08:32
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
Renault Austral FL
  • Hírek

Renault Austral FL

április 4., 16:27
BYD Encounter Hungary
  • Közélet

BYD Encounter Hungary

április 4., 15:59
Icon EV Bronco
  • Hírek

Icon EV Bronco

április 4., 08:18
Honda 0 SUV Prototype
  • Hírek

Honda 0 SUV Prototype

április 4., 15:49