A váltó, hát az egy Opel-váltó. Hosszú a kar, végtelennek
tűnő úton jár, még sebességben is több centit lehet mozgatni minden
irányban, közepesen tűrhető a megvezetése, tehát nem tűri a
figyelmetlen váltogatást. És nem fogja magától kitalálni, melyik
sebességet vettük célba.
Mindez opeleseknek nyilván ismerős, ők talán meg is botránkoznának, ha a kandi kamera-akciócsoport az éj leple alatt beépítené a Vectrájukba egy Mazda MX-5 mechanikáját.
A GTS kivitel
kapható bármelyik Vectra-motorral, leszámítva a tavalyi
bevezetéskor nagyot taroló önkínzó 1.6-ost. 1.8 16 V, 2.2 DTI 16V,
2.2 16 V. Szerencsénkre azonban a forgalmazó úgy gondolta, nem árt,
ha a tesztelők látványosan jól érzik magukat, így a szaksajtónak a
csúcsmotoros változatot utalták ki.
Egy 3.2-es V6-ostól a 211 lóerős teljesítmény fajlagosan nem sok, nyugodtan mondhatjuk, kevés. Ez már amerikai autós köbcenti/lóerő arány. Az Alfa GTV/GTA V6-osa 39 lóerővel többet tud, nem beszélve a decibelekről, meg a motorhang műszerekkel és egzakt adatokkal nem mérhető élvezeti értékéről.
Hang szempontjából azonban azért nem nevezhetjük rosszabbnak a
Vectrát, mert teljesen más a koncepció: ez egy
halk, kényelmes, gyors utazóautó, amiben álmosodáskor
frissíthetjük magunkat néhány agresszívebb kanyarral. Egyébként is,
ennek is szép V6-os hangja van, de nagyon pörgetni kell, hogy
érdemben halljuk. Ha nem pörgetjük, észre is vesszük, hogy a jó
minőségnek, a zaj- és vibrációszigetelésnek, meg elsősorban az
alaktényezőnek (cw 0.27, nagyon jó) köszönhetően a Vectra GTS
nagyon csendes. Még a német autópályák tempójában is
végigautózhatunk vele egy munkanapot, estére nemkapunk fülzúgást.
Menni pedig épp elég jól megy, 7.5 alatt van százon, és 210-ig szép egyenletesen gyorsul. Ez azért megnyugtató tudat a javából. A 300 Nm-es nyomaték miatt városban alig kell váltogatni, nagy gyorsításkor pedig csak akkor zavaró, hogy legkésőbb 6500-nál váltani kell, ha esetleg épp egy Alfa GTA-val vagyunk versenyben.
Azért voltam kénytelen rendre alfázni, mert a V6-os GTS nem
nagyon hasonlítható máshoz. Ilyen lenne mondjuk a Mazda 6 Sport,
ami szintén egy ötajtós karosszériaváltozat, de ahhoz nincs ekkora
motor. A padlólemeztárs GM-partner Saab 93-asban van ekkora
teljesítmény, de az turbo. Egyszóval nem könnyű az összehasonlítás,
a választás annál inkább. Az Alfa 156 GTA akár négymillió forinttal
is kerülhet többe, de - bár élményt forintosítani sarlatánság -
akár még ennyivel is lehet nagyobb élmény. Ugyanakkor az Alfa GTA
magyar használatra nem alkalmas, a Vectra futóművét viszont mintha
direkt nekünk találták volna ki.
Megérte faragni, a GTS megint olyan Vectra lett, aminek a sikeres piaci szerepéshez nem az ára az egyetlen fegyvere.
"erendendoen bena auto" az uj OPEL VECTRA?
Nézzél már tükörbe...szőkitettfejű, selyemkendőt, ócska fekete műanyag napszemüveget viselő idióta. Az autók kozelebe sem szabadna engedni egy ilyen alakot mint te...
Kis Noemi
|
< >