Svéd a németek ellen

2007.10.23. 09:42

Adatlap Volvo S80 D5 Awd Summum - 2009

  • 2401 cm3-es,soros 5 hengeres dízel
  • 185 LE @ 4000 rpm
  • 400 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb.
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.5 másodperc
  • Végsebesség:
    220 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • 12 080 000 Ft

Az A6 bordóban kedves jelenség, pedig Audi, ami a kedvességet eleve kizárja. Ebben a színösszeállításban a sűrűn lepapizott Volvo fickósabbnak néz ki. Lászlónak az A6 előtt S80 D5-je volt, a motorzajt és a lassan reagáló automataváltót leszámítva kedvelte. "Semmi bajom a külsejével, a Volvóhoz képest elegáns, de az Audi elegánsabb."

Az új S80 formája sportosabb lett, addig gömbölyítették a derékszögeket, amíg elhaláloztak. Most akár végleg búcsút vehetünk a szikár Volvóktól. Pápá! Az Audi is pufók, de kemény élek tagolják kövér testét. A két autó belső kialakítása között ordító a kontraszt. Az Audi fekete műszerfala a krómmal keretezett drapp fabetétekkel távolságtartó és konzervatív, a kesztyűtartó a quattro emblémával hivalkodik. Itt már elillan a szokatlan szín keltette szimpátia Az S80-as elhibázott drapp-szürke színpárosítása a fekete műanyagkapcsolókkal és a lágyan ívelő barna fakéreg-borítással barátságosabb.

"Apróság, de a szürke-drapp műszerfal lehangoló. A háttámla tekerőjéhez nem fér oda a kezem és nem állítható a kartámasz magassága sem, ez kényelmetlen. A lebegő konzol tetszik, de kicsit zavar mögötte a kihasználhatatlan hely. A klímafigura jópofa, az összes műszer jó helyen van és jól kezelhető."

A motor utastérbe szűrődő tolakodó hangereje most is előkerül, az A6 ijesztő mértékben hangszigetelt, az ajtó becsapódása után kedvem lett volna Ace Venturát (1:20-nál van a mutatvány) játszani. A hátsó helykínálat és a légpárnákon suhanó test hibátlan sofőrös autóvá teszik az Audit, minden részlet pontosan ki van számolva és tökélyre fejlesztve. Nagyon hideg autó, semmi játékosság nincs benne, csak bordóban kéne. A 180 lóerős A6 2,7 V6 TDI Quattro Tiptronicért 13 804 400 Ft-ot kell fizetni, két és fél millióval többet, mint az S80-ért.

Török és a Dinnyés

Merci nélkül nincs összehasonlító teszt ebben a kategóriában. E osztályú Mercedes kellett volna, de valahogy egy zöldségesbe botlottunk, márpedig a 30 év különbség se érdektelen. A csillogó fehér hamutartó nem dízel és még vonóhorog sincs rajta, de attól még szép párja a bőrkabátos Töröknek. Boldog ember, a W123 megvásárlásával kiiratkozott a játékból, legfeljebb egy azonos állapotú W126-ra cserélné le. A révbe ért veterán mercisek lekezelő nyugalmával vizsgál minden mást.

"Az ordítóan drága imidzse miatt nem vennék új Mercit. Újból inkább Volvót vagy Saabot, persze fájó szívvel."
Az 1981-es, búgó diffis Dinnyés után hangos és szűk az S80. A Török (193 cm) mögött nekem (176 cm) a lábtér alig nagyobb, mint a megfelelési kényszer terhelte középkategóriában.
"Sose volt dízel autóm, a Mercinél nem is lehet alternatíva a 200-as, mert nem megy. De ez meglepően ügyesen megindul"

Végre valakit meghat az öthengeres dízelmotor 400 Nm-e. A D5 megfelelő hangszigeteléssel kiváló párja lehetne az S80-nak.
" Ha ennyit költenék autóra, inkább vennék valami ordító baromságot, mint a 300C, mert őrültségre szívesen költök irreálisan sokat."

A Volvo a BMW és az Audi után hangos és darabos. Szabadszájú vidéki földesúr a városi piperkőcök mellett. Nagyon jó autó az S80 D5 AWD, az egyetlen Népítélet-bejegyzés mögött is elégedett ember van, de ennyi nem elég, kategóriájában a részletek is számítanak. Nekem még tetszene ez az elhibázott hangzavar - limuzin párosítás, de ha már Volvo koncertet vásárolnék, meghallgatnám a V8-ast. Ha zajos és erős nagypapaautó kell, legyen a legharapósabb rotyogó üst. Pokolba a fogyasztással!