Nem bírja az ablaktörlő. Mi legyen?
Egyre erősebb befőttes gumival húzzák egymás felé a szemgolyóimat, érzem, ha engedek többé nem tudok majd előre nézni. Egy másodperc alvás, csak ennyit kérek. De nem, nem állunk meg a határig. A pontos idő hajnali 3 óra 6 perc. Ömlik az eső, de eszünkben se jutott megállni.

Törlöm az arcom a kezeimmel, mintha egy laza rántással le tudnám rántani az álmot róla. Néha már az arcomat sem találom el rendesen. Hányadika lehet most? Még 21. vagy már 22? Teljesen mindegy, a baj elénk jött, itt vagyunk a kellős közepén.
Nem sokkal Visz előtt csepegni, később lágyan esni, majd zuhogni kezdett az eső. A meteorológusok visszanyerték becsületüket, ítéletidőt ígértek, és igazuk lett a Balaton déli partja alatt.
A Nissan bírja a könnyű terepet, elvan a nedves mezőkön, harapja a legelőket, nem akad fent a traktornyomokon, de mély sárban esélytelen, ahhoz túl alacsony és a gumik is ellene dolgoznak. Ilyenkor hiába állítom fix összkerékhajtásra, amikor az első és hátsó tengelyek közt egyenlő arányban oszlik meg a nyomaték, csak oldalazni tudunk.

Néha az útmenti fákat, máskor a túloldali kerítést világítja a fényszóró. Rutinból nyomom ki a start-stop rendszert, de percek alatt haladunk keserves métereket valami erdő mélye felé. Vaksötét van, ha lehetne a távfény erejét is megkétszerezném, az sem volna túlzás. Tolatás, majd újabb ösvény, a ki tudja milyen nevű faluból kifelé, oda, ahol a terképek szerint egyáltalán semmilyen út nincs.
A rádióban a Seven nation army sikít, a következő hely határától bágyadt sárga utcai lámpák fénye festi elénk a lakkfeketén csillogó aszfaltot. Úton vagyunk, és ott is maradunk.

Három órája még Kareszék udvarán álltunk, három öreg Mercedes közé ékelődve. A Totalcar kedvenc Mercedes-szerelője házat épít a fiának az udvaron, de még így is pont elfér a neki vásárolt, piros Hyundai Coupé, két W126-os (az egyik egy valódi S500) és egy úgynevezett pápaszemes E osztály.
Minden idők legrosszabb Mercedesének tartják, de Karesz most elkezdte felfedezni magának a típust. Állítólag nem is rohad annyira, mint a legenda tartja, vagyis nem rohad jobban, mint szinte bármi, ami minimum 14-16 éves. Ebben a kaszniban a legjobb motor a 290-es turbódízel, a Sprinterbe is szerelték, nagyon sokat bír. Ez soros, öthengeres, nem common rail, vagyis többé-kevésbé egyszerű technika. Eltekintve néhány apróságtól.
IIyesféle információk próbáltak utat törni az agyam felé miközben a birodalom közepén állva hallgattuk a mestert. Ha minden adatot és összefüggést átfuttattam volna, ma talán én is konyítanék a viszi autós népművészethez, de esélyük sem volt, mert nem sokkal korábban még a konyhában ültünk, ahol rettenetes adagokat mérnek az ember elé. Békében él itt egymással Micike a család macskája, akinek örökbérlete van az ebédlőpad támláján és az egyik fotónkon bizonyítja, ösztönből megy neki a photo bombing. Onnan tökéletes panoráma nyílik Margó kiadós gulyáslevesére is, a tányér mélysége végtelen, és nem mellesleg Zeusz is látható, aki nem fogyaszt macskákat, de jobb a béke, elvégre egy bernáthegyinél egy pillanatnyi ízlésbeli megingás is végzetes lehet.

Éjfélkor, egy óvatlan pillanatban búcsúztunk el a Benz Krúdy Gyulájától azzal, hogy régi C osztályból a kettőötvenes turbódízel a tökéletes választás, Mika Hakkinennel reklámozták amikor új volt. Magam sem értem hogyan sikerült a kitörés a végtelen vacsorák harcmezejéről, és arra sem emlékszem, miként került egy friss kenyérszeletekkel, erőspapírka krémmel és hat cső, főtt kukoricával kibélelt ellátmánycsomag a hónom alá, miközben visszamásztam a vezetőülésre.
Az X-Trail ablaktörlője hármadik fokozatban pofozza a vizet, reménytelenül. Most Pista vezet mert megint eltelt pár óra. Ha elengedi a kormányt, a szél átfúj minket a szembejövő sávba. Nem engedi el, azt hiszem berakok valamit Lenny Kravitztől, hátha nyerünk még egy marék ébren tölthető kilométert amíg elérünk egy fedett helyre, ahol felpattinthatom a sátrat.
A túráról készült összes cikkünket megtalálja ezen a linken.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
