Tamás nevű olvasónk kért tőlünk tanácsot egy eléggé peches eset kapcsán. Kapott egy csereautót, amiről kiderült, hogy még sem járt volna neki. Sajnos mi túl sokat tenni nem tudunk, de Bende Tibor utána kérdezett a dolognak, amit itt megosztunk Önökkel:
Tisztelt Cim!
Szeretnék tanácsot kérni Önöktől az alábbi eset kapcsán.
Van egy 1,5 éves, 24 000 km-t futott Xsara Picasso 1,6 benzines autóm, amin a fenti igen "gyilkos" paraméterek ellenére hengerfejet kellett cserélni. Mint kiderült, ez a Citroen által tudott probléma, már több autón is előfordult. Az autó kijavítása márkaszervízben kereken kettő hetet vett igénybe. Jeleztem, hogy szeretnék csereautót, mivel garanciális javításról van szó. Az első válasz az volt, hogy három napnál hosszabb javításhoz adható csak autó. Ezt megoldottam valahogy, ezután ismét kértem autót. A márkakereskedés ekkor adott egyet, de azt mondták, hogy nekik is kérvényezni kell a Citroentől. Most, hogy visszakaptam az autómat, közölték, hogy a Citroen Hungária nem járult hozzá a csereautó kiadásához, mert nem kötelező adniuk, ezért fizessem ki a csereautó költségét.
Szeretném segítségüket kérni. Önök szerint jogos a Citroen hozzáállása és eljárása ebben az esetben? Tényleg köteles vagyok a csereautó költségét kifizetni? Mit ér a garancia? Ha a telefonom elromlik és elviszem javíttatni adnak cserekészüléket, ez autónál nem magától értetődő?
Előre is köszönöm segítségüket és válaszukat.Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Nincsenek túl jó híreink, az erkölcsi igazságtétellel most sokra nem megy.
Megkérdeztünk egy hozzáértőt, aki a következők információkkal tenné tönkre a hétvégéjét:
Őszintén sajnáljuk és mi pironkodunk a törvényhozók helyében, de sajnos már nem jár a csereautó. Az új EU fogyasztói jog konformizációja szerint még a 15 napon túli javítások idejére sem jár csereautó, a régi 30 napos cserét pedig - milyen meglepő - egyenesen eltörölték a színről.
A telefonos hasonlat nem egyenértékű, ugyanis egy telefon nem autó. Nem kell rá biztosítás, nem kell utána adót fizetni és ha ellopják vagy összetörik, akkor nem milliós a kár, hacsak nem Vertu telefonja romlott el.
Némely szerviz ilyenkor ad csereautót, mások kedvező feltételekkel adnak bérautót, de erre nem kötelezhetők. A saját jóindulatukon múlik, a napszélen, az északi fényen. Sajnos ez van.
Mondjuk a szerviz hozzáállása enyhén szólva sem vásárlóbarát. Ahogyan mi mondanánk: tipikus hülye munkafelvevő duma.
Bende Tibor

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
