Gokart a pokolból
Szép reggelt mindenkinek december 23-án, két nappal karácsony, és nyolc nappal az év vége előtt. Az időjárás persze még mindig nem utal decemberre, a köd, valamint a 3 és 10 fok között ingadozó hőmérséklet inkább egy késő őszi napra emlékeztet. Ne felejtsék felköszönteni Viktória nevű ismerőseiket, kiknek neve a győzelemre utal, és egyben szerintem az egyik legszebb női név. Ma ünnepli 59. születésnapját David Michael Murray, aki az Iron Maiden szövegírója, gitárosa, mellesleg a banda 1975-ös megalapítása óta állandó tagja. Az angol zenekartól sosem álltak távol a háborúval, vallással, és történelemmel foglalkozó számok, így most következzen a Two minutes to midnight.
A fent emlegetett számot pont nem Murray, hanem Bruce Dickinson és Adrian Smith írta, de már csak a címe miatt is muszáj volt betennem. A nukleáris energiával, és általában az atombombákkal foglalkozó tudósok használnak egy úgynevezett doomsday clock-ot – az ítéletnap órája -, amelyen az éjfél jelzi a világvégét, vagyis egy mindent elsöprő ember által kiváltott kataklizmát. A szám címe arra utal, amikor 1957-ben a tudósok megítélése alapján a legközelebb jártunk a pusztuláshoz: ebben az évben az Egyesült Államok, és a Szovjetúnió mindössze kilenc hónap különbséggel tesztelt hidrogénbombákat. Akkor 23:58-at mutatott a Chicagói Egyetemen kifüggesztett óra. Csak megnyugtatásképpen: most, 2015-ben a globális felmelegedés, és a nukleáris fegyverek modernizációja miatt 23:57-nél áll.
Tegnap a Totalcaron
- Karlovitz Kristóf kipróbált egy nehézgépet, amit te is elvezethetsz. A Claas Axion 950-nek persze nem ez a legmeglepőbb tulajdonsága, a részletekért kattintsanak.
- Máth Dávid megírta, hogy mi a Volkswagen új vezetésének a célja. Az eladási számok feltornászása például nem.
- Stump András két olyan hírt is megírt, amely éppen születő márkákról szól. Itt a szerb Aqosról, itt pedig a Jannarellyről olvashatnak.
A nap vétele
A gokart építés, mint népi elfoglaltság egyik legvonzóbb tulajdonsága, hogy csak az építőn múlik, milyen motort szerel a gépébe. Súlyos variációk eddig is születtek, de a Boeing gázturbinával szerelt gép nálam felállhat a dobogó tetejére. Sok érdemi információ nem derül ki róla, de a turbina tolóereje cirka 140 kiló, és valamivel több mint 3 millió forintnyi dollárt kérnek érte a Craigslisten. Mielőtt a telefonjukhoz kapnának, tartsák szem előtt, hogy a képek alapján mindössze a hátsó tengelyre jutott egy darab féktárcsa.
Autóipar hírsaláta
- Nem biztos, hogy szükség volt rá, de talán egy kicsit jó, hogy megcsinálták: íme a Corvette motoros Porsche 911. A 993-as szériából való autót vették alapul, vagyis az utolsó léghűtéses kiadást. Egy ilyen átépítés sok rajongónál verheti ki a biztosítékot, ám az V8-as befaragáas a hathengeres bokszernek szánt helyre mindenképp tiszteletre méltó teljesítmény. Külsőre sem maradt érintetlen az autó, a Rauh Welt Begriff termékeire emlékeztető szélesített kasznielemeket a Vogue Auto Design szállította. Ha megkívánta a gépet, itt tehet rá egy ajánlatot. Jó vételnek tűnik, mert bár 27 millió forintot kérnek érte, de a 475 lóerős motort mindössze 600 kilométert hajtották. (CarsCoops)
- Elfogyott a McLaren 675 LT Spider: az 500 darabos széria alig két hét alatt kelt el, hiába kértek érte 106 millió forintot. A szerencsés vevőknek jövő nyárig kell várniuk az autóra, ugyanis akkor szállítják le majd az első darabokat, utána viszont akár 325 km/h-val is borzolhatják a hajukat. (Motorauthority)
- Eladó a Top Gear megfizethető autója: a műsor sztárokat autóztató rovatában használt gépek közül az előző generációs Astra kerül árverésre. A licit eddig 3,4 millió forintnál tart, és a befolyó összeget egy jótékonysági alapítvány számára ajánlják fel. Ha ez sem lenne elég ok a licitre, gondoljanak arra, hogy az autóban hagyták a versenyüléseket, és a bukókeretet is. (Pistonheads)
Totalcar retro
Egy évvel ezelőtt, ezen a napon jelent meg Zách Dani cikke, amely a rendőrség akkor új flottájával foglalkozott. Mercedesek, Skodák, Audik, kék lámpával és fogkrémes tubus mintával.
Közlekedési koffein
- Kigyulladt egy kamion az M7-esen, a Nagykanizsa felé vezető oldal 153-as kilométeréénél. Amíg tart az oltás, a pályaszakaszt lezárták. (MTI)
- A BKK oldalán elérhető az ünnepi menetrend, kattintson, nehogy szenteste másnapján érje a meglepetés.
A nap hőse
1986-ban ezen a napon landolt az első repülő, amely tankolás és leszállás nélkül repülte körbe a földet. A Rutan Model 76 Voyager 1986 december 14-én szállt fel a Mojave-sivatagból, és kilenc nappal, három órával, valamint negyvennégy perccel később, 42432 kilométer megtétele után landolt ugyanott. A gépet Dick Rutan és Jeana Yeager tervezték, és ők is irányították a repülés során. A javarészt szénszálas műanyagokból összeszerelt gép üresen mindössze egy tonna volt, ám a kifutóra már 4,4 tonnával gördült ki, melynek tetemes részét az üzemanyag tette ki.
Gondosan kiszámolták a mennyiségét, leszállás után mindössze 48 kiló maradt belőle, így érthető, hogy miért okozott akkora dilemmát az, amikor Líbia nem akarta beengedni a gépet a légterébe, így kerülniük kellett. A két pilóta három óránként váltotta egymást, és talán az segít legjobban megérteni a teljesítmény emberi oldalát, ha megnézik, hogy hol is kellett eltölteni azt a kilenc napot:
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Cukor
A Car Throttle csapata ismét érdekes képekkel állt elő, ezúttal modern autókra montírozták fel őseik első részét. Aktuális Range Rover az eredeti orral, Ferrari FF az F40 elejével, és még néhány meredek összeállítás. Önök szerint melyik néz ki jól?
A Totalcar mai ajánlata
Talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom, az Opel az elmúlt években olykor közelebb járt a csődhöz, mint a VW csoport valaha is fog, dízel-botrány ide vagy oda. Elnézve a megszámlálhatatlan fészliftet megjárt Corsát, az öregedő Insigniát, és a gyönyörű, de nem túl friss technikára épülő Astrát, még tavaly is nehéz volt hinni a dicsőséges feltámadásban, de most már bizakodhatunk: az új Astra határozottan jó prototípus. Már csak be kéne fejezni.
- Írja Stump Bandi az Opel Astra tesztjében. Vajon ajánlaná szívesen? Kattintsanak , és kiderül.