Európában is fizetni fog a VW az átvert ügyfeleinek?
Az idő kicsit melegedett, máris vékony hóréteg alatt az ország egy része. Délelőtt még sok fele hullhat hó, de a holnapra várt napsütéssel hétvégére egy része el is tűnik majd. Szép reggelt január 21-én, az Ágnesek, Anisszák, Epifániák és Inezek neve napján. Ha ma van a szülinapod, akkor tudd, hogy egy napon születtél Bazi Joe-val, Kojakkel, Guffy őrmesterrel, azaz Telly Savalas-szal, aki ma lenne 94 éves.
Taxisok kontra közlekedés
Az Index.hu késő este már tett egy próbát, hogy értelmezze a Police.hu szerda este Közlemény 6. címen kiadott közleményét. Aszerint még péntek 24 óráig eltarthat a taxisok forgalomakadályozó tüntetése a Bajcsy-Zsilinszky út - József Attila út - Andrássy út kereszteződésénél. A rendőrség biztosítja a forgalmat, azaz azt, hogy egy-egy forgalmi sáv járható maradjon a tüntetők között. Azért aki teheti, kerülje el az Erzsébet tér környékét, a Waze szerint sem érdemes most arra járni.
Hírek
- A Franciaországban betiltott Uber eközben a taxisofőröknek is megnyitná az elektronikus foglalás lehetőségét. A bejelentés előzménye, hogy a francia alkotmánytanács kimondta: egy taxisofőr vezethet telefonon vagy interneten előre megrendelhető személyszállító járműveket (VTC) is. Ez utóbbiból az elmúlt évtizedben, még az Uber megjelenése előtt, több mint 10 ezer állt forgalomba Franciaországban, s a taxiknál alacsonyabb áron kínálják a szolgáltatásaikat. „Tekintettel erre a helyzetre, mi azt szeretnék, ha az Uber megnyílna a taxisok számára, ők is használhatnák a platformot" - mondta egy párizsi sajtótájékoztatón az Uber vezetője. Ugyanakkor hozzátette, hogy a taxikat az Ubernél egy VTC-k számára fenntartott platformon lehetne csak foglalni VTC-ként, és nem taxiként. A taxisok egyik legfőbb szakszervezete szerint az Uber ismételten megpróbálja megkerülni a szabályozást azzal, hogy azt sugallja: bárkiből lehet VTC-sofőr hivatalos engedély nélkül. Az Uber tavaly júliusban felfüggesztette a mobiltelefonos alkalmazásának működését Franciaországban, miután a taxisok, sokszor erőszakba forduló megmozdulásokat szerveztek sofőrjeik ellen országszerte. Az alkotmánytanács szeptemberben végleg betiltotta az alkalmazást, a párizsi büntetőbíróság pedig februárban hoz ítéletet a szolgáltatás és két vezetője ügyében, akiket a taxis hivatás törvénytelen űzésében való bűnrészesség és törvénytelen adatkezelés gyanúja miatt is felelősségre vonják. Az Uber eközben az Európai Bizottságnál tett panaszt Franciaország ellen. Franciaországban jelenleg alig 55 ezer taxi van, ebből csak 20 ezer Párizsban. Ennek oka, hogy az állam törvényben szabályozza a kiadható, illetve megvásárolható taxiengedélyek számát, amely a második világháború óta nem növekedett. Az engedély költsége nagyon magas: városonként 140 ezer és 250 ezer euró (41 millió és 75 millió forint) között mozog. (MTI)
- Európában is fizetni fog a VW az átvert ügyfeleinek? Az Európai Bizottság belső piacért, ipar-, vállalkozás- és kkv-politikáért felelős biztosa most felszólította a Volkswagent, hogy az emissziós botránnyal érintett európai autótulajdonosknak is fizessenek jóvátételt, miután az Egyesült Államokban erre ígéretet tettek. A cégóriás időt kért, Matthias Muller vezér csütörtökön találkozhat a bizottság képviselőjével. A lehetséges folytatást a Napi.hu boncolgatta tegnapi cikkében.
- 20 százalékkal nőtt az új autók eladása Romániában, ugyanakkor a gépkocsigyártás 1,1 százalékkal esett vissza az előző évhez képest. A román autógyártók és -importőrök egyesülete (APIA) szerdai közlése szerint tavaly 120 591 új gépkocsit adtak el Romániában, ami 20,2 százalékos növekedést jelent 2014-hez mérten. A tavalyi adatok szerint Romániában továbbra is a Dacia márka a piacvezető mintegy 35 százalékos részesedéssel, második helyen a Volkswagen áll 10 százalékkal, a harmadik a Skoda, amely 9 százalékot hasított ki magának a piacból. Romániában tavaly 387 177 gépkocsit gyártottak, 1,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. Ennek nagy részét, több mint 339 ezret a francia Renault tulajdonában lévő Dacia gyártott, csaknem 48 ezret az amerikai Ford. (MTI)
Cukor
- Egy nappali közepén pihen a Váci úton októberben összetört LaFerrari. Olasz tulajdonosa Szlovákiában él, ott hajtja a Ferrari megsebzett, de már megjavított csúcsgépét. Állítólag még nincs kész a garázsa, ezért telelteti a parkettán a 400 milliós autót. (Index.hu)
- Alsógatyában, az óránként néhol kilencven kilométeres sebességgel száguldó autó tetejébe kapaszkodva hiúsította meg saját kocsija ellopását egy norvég férfi a kedd éjjel. A rendőrség tájékoztatása szerint a 25 éves férfi kocsija motorjának hangjára ébredt az éjszaka, mire fehérneműben kirohant a hóba és a mínusz 17 fokos hidegbe. A férfinek sikerült belekapaszkodnia az autó egyik ajtajába, majd felkapaszkodni a tetejére. Több kilométert tett meg a száguldó autó tetején alsónadrágban. "Ez még Bruce Willisnek sem sikerült volna" - nyilatkozott az egyik norvég tévének Jan Neslund, a randesundi rendőrség kapitánya. A férfinek végül a térdével sikerült berúgnia a kocsi hátsó szélvédőjét, és legyűrnie az autótolvajt. A kocsi végül egy híd biztonsági korlátjánál állt meg. Az autótolvajt a helyi sajtó szerint már ismerte a rendőrség korábbi lopások miatt, az átfagyott "helyi Bruce Willis" sérüléseit pedig a város kórházában látták el. (MTI)
- Ezt itt meg csak úgy, mert ilyet a magyar utakon úgy sem látsz:
Autósműsort kőbaltával
Ne kérdezd, mi sem tudjuk, mi az előélete ennek az RCZ-tesztnek. Egy Ausztráliában élő magyar srác YouTube-csatornáján tűnt fel. Jónak semmiképp sem jó, sőt, néhol fájdalmasan rossz, mégis, többeket percekre beszívott a szerkesztőségből.
Tegnap a Totalcaron
- Mennyibe van ez az uberezés és milyen autóval érdemes ezt csinálni? És a lényeg, a taxisok is uberezhetnek? Válaszok Zách Dani tegnapi cikkében.
- Mekkora kockázat halott vagy az országból kivonult márkák autóit venni? A válaszok márkákra bontva: Olcsó, de már nem gyártják. Vennéd?
- Spanyolországból Győrbe hozza a Q3 gyártását az Audi. A kétféle TT és a kétféle A3 után ez lesz a márka ötödik modellje, ami Magyarországon készül.
- Ha volt diktátor a világtörténelemben, aki nem tudott jó érzékkel lépni a jó irányba, akkor az Szaddám Husszein volt. Sok érdekes kérdőjel maradt a Tikríti rém után, az egyik egy földbe ásott MiG-25-ösé.
A nap képe
Ha hozzám hasonlóan eddig valamiért azt gondolta, a kilencvenes évek előtt nem léteztek a mai értelemben vett jó nők, bizony nagyot tévedtünk. Bár az ideál talán más volt, a paddock girl-ök között azért akadt néhány mai ideált lefedő lány 40-50 éve is. További - mai szemmel is - jó csajok, akik ma már dédmamák láthatóak egy helyre gyűjtve ezen a linken. Az alábbi szépség amúgy a Ferrari egy boxcicája volt az 1968-as brit nagydíjon. A futamot Jo Siffert nyerte egy Lotusszal.