Brutális a Renntech-féle Mercedes
Június kilencedik napja biztatóan indul, kék égre és napsütésre virradunk, ám a nap második felében egyre több felhő érkezik és főleg az északi országrészben számíthatunk záporokra, zivatarokra. Megélénkül a délnyugati szél, viszont a hőmérséklet így is 23-28 fok között alakul. A rossz idő hétvégén tetőzik, ahogy elkezdődik a jövő hét, egyre kevesebb csapadékra számíthatunk. Félix nevű ismerőseiknek ne felejtsenek boldog névnapot kívánni, és Johnny Depp is ma ünnepli az 52. születésnapját, akárcsak Natalie Potman a harmincötödiket. A mai napon ugyan semmilyen aktualitása nincs, de szóljon Eminem száma a Hidegindítóban, a Mockingbird. A szám amelyet a lányának, Haleynek írt, egy Grammy jelölést hozott a rappernek.
Tegnap a Totalcaron
- Folytatódik lakossági-tesztautó sorozatunk, ahol valódi vevők által konfigurált autókat próbálgatunk. Tegnap pont egy KIA Ceedet.
- Tudják melyik autómárka a legértékesebb? Nem? Pedig tegnap ezt is megírtuk, kattintsanak.
- Európába is megérkezett a Ford válságmodellje, az ötajtós KA. Bővebben itt olvashatnak róla.
Minden darab a helyére kerül
Szemkápráztató videó került fel az GtSpeed oldalára, amiben lépésről lépésre megnézhetjük, ahogy szakszerűen újjáépítenek egy 12,7 literes Detroit Diesel blokkot. A turbós sorhatos több mint 500 lóerőt ad le, és a nyomatéka félelmetes 2200 newtonméter.
Autóipari hírsaláta
- Megkapta a repülési engedélyét az első drón, ami embert is szállíthat. A tesztek jelenlegi szakaszában még csak egy embert képes vinni és legfeljebb 23 percig képes a levegőben maradni, de az eredmények mindenképp biztatóak. A drónt tavaly mutatta be a kínai Ehang, most pedig egy nevadai céggel közösen fejlesztik tovább. Bár akár 3,5 kilométer magasra is emelkedhet, és akár 100-as tempóval is repülhet, de nem valószínű, hogy a következő évtized második felénél hamarabb megkezdené a valódi működést. További részletekért kattintsanak az Indexre.
- A Shell megnyitotta eddigi legnagyobb töltőállomását, a Shell Berchem közel harmincszor nagyobb, mint a legtöbb Európában megszokott benzinkút. A szolgáltatás színvonala is ehhez mért, például az interaktív rendszer 13 nyelven képes kiszolgálni a vásárlókat, de többek között gyorsétterem, kávézó, és más kényelmi, valamint pihenő létesítmények is várják a sofőröket.
- A Renntech még tovább hergelte a Mercedes S 63 AMG kupét. A tuner csak az elektronika átprogramozásával és a kipufogórendszer cseréjével az eredeti 570-ről 700 lóerőre emelte a teljesítményt, a nyomaték pedig több mint félelmetes, 1138 newtonméter. Ezzel a Renntech kupéja erősebb, mint a V12-es S 65 AMG, a kérdés csupán az, hogy vajon elviseli-e hosszútávon a hajtáslánc az extrém megterhelést. A gyári Mercedes V12-esek nyomatékát pont azért fogják vissza elektronikusan 1000 newtonméter alá, hogy a váltó és a diffi legalább ideig-óráig elbírja a kínzást. (Carscoops)
- A Portfolio.hu igazán érdekes fejtegetésbe kezdett az elektromos autók jövőjéről. A javuló akku kapacitás, az egyre olcsóbbá váló technológia és persze a lobbi is segít a villanyhajtás népszerűsítésében, de oka van annak, hogy a fejlődés mégis lassú. A Portfolio most négy ábra segítségével magyarázza el, hogy mire számíthatunk a villanyautók jövőjével kapcsolatban.
Már a Legóban sem lehet bízni?
Az utóbbi idők legnagyobb durranása a Porsche 911 GT3 RS volt Legóéktól. Sok működő funkció, részletes kidolgozottság és egy 100 ezer forintos árcédula jellemzi a készletet, amit bármelyikünk szívesen a polcára tenne. Az exkluzív készletnek hamar sok rajongója lett, akik például videókat is készítettek az összeszerelésről, de az egyik lelkes építő hibát fedezett fel, amit ki is tett a Youtubera: ha az építésnél követjük az összeszerelési útmutató által javasolt lépéseket, akkor a kész váltó 1 - 3 - 2 - 4 sorrendben hozza be a fokozatokat. A Lego kiadott egy közleményt, miszerint ez nem hiba, hanem szándékosan így tervezték, hogy könnyebb legyen összerakni, de ez valószínűleg ködösítés, hiszen, ha a vonatkozó lépéseket más sorrendben csináljuk, akkor megfelelően vált a PDK. A másik probléma, hogy sok csomag eleve sérülten érkezik, hála az összeszerelési útmutató átgondolatlan elhelyezésének. Reméljük, hogy nem fog visszahívásig fajulni a helyzet. További részletekért kattintsanak a Klikk blogra.
Közlekedési koffein
A Hidegindító megjelenéséig nem érkezett hír a forgalmat befolyásoló eseményről, de hogy mindig képben legyen, kövesse az Útinformot.
Mire való a bumfordi lökhárító?
Az igényesen fényképezett autós tartalom magasiskolája, a Ptrolicious fejtegeti, hogy melyik autónak áll jól az amerikai biztonsági lökhárító. Ezek a jellemzően bumfordi, eredeti formát megtörő ütközőelemek azért kerültek fel sok típusra, mert az NHTSA - a helyi közlekedési hatóság - 1971-ben hozott egy rendeletet, ami kimondta, hogy az autó fényszóróinak és helyzetjelzőinek ki kell bírnia egy 5 mérföld/órás ütközést sérülés nélkül, valamint a benzintanknak azt, ha 2,5 mérfölddel ráfutnak az autó hátuljára. Kattintsanak a további képekért.
Totalcar retró
Tizenegy évvel ezelőtt Égő Ákos egy Saab 9 3-ast tesztelt, és a helyi időjáráson kívül majdnem mindennel elégedett volt. Tapasztalataiért kattintsanak.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Ma a Totalcaron
A parkoló mögé inkább ne menjen, teleszarták a kutyák és az emberek, meg sok ott a szemét – figyelmeztet egy buszsofőr, amikor a BKK honlapján ígért bővítés helyszínére mutatok. Munkálatoknak semmi nyoma, pedig a minden irányba megdőlt kerítés mögötti, fákkal benőtt épület-torzó több száz ingázó régi reménysége. P+R parkolóhelyből évek óta nincs elég, de a zsúfoltsághoz többé-kevésbé alkalmazkodtak az autósok. A nemrég megindult bírságcunami kavarta meg a viszonylagos idillt, amitől parkolóhely is csak kevesebb lett. - Máth Dávid a P+R parkolóknak nézett a körmére.