Így kerül a Tesla az Audi elé
Az év 202. napján kezdődik a Hidegindító. A Szovjetunió 1940-ben ezen a napon annektálta Lettországot, Észtországot és Litvániát, 1983-ban negatív hőmérsékleti rekordot (89,2 Celsius fokot) mértek egy antarktiszi mérőállomáson, 2002-ben pedig ötödik Fomula 1 világbajnoki címét szerezte meg Michael Schumacher a francia nagydíjon. Ma a Dánielek ünneplik névnapjukat és a két napja elhunyt nagyszerű zenészre, Somló Tamásra emlékezünk a nap dalával, amely a Tiszta vagy te még című dal.
Autóipari hírsaláta
Néhány órája újabb mestertervvel állt elő Elon Musk a Tesla elektromosautó-gyártó vezetője. Ebben egyebek mellett a napelemes otthoni enerigaellátás kiterjesztése, saját autómegosztó szolgáltatás és önálló, bérbe vehető Tesla-flotta, illetve az önvezető rendszer továbbfejlesztése szerepel a valódi önállóság felé. Ez utóbbihoz egymástól tanulni képes autókra van szükség, így a robotpilóta a mostaninál akár tízszer biztonságosabbá válhat. Musk felgyorsítaná az ígéretes Model 3 véglegesítését is, hogy az elérhető árú villanyautóból 2018-ig (tehát két évvel a korábban ígért dátum előtt) elkészüljön az ötszázezredik Tesla. További részletek az Autonews-on.
Közben az Audi is beszállt az ígéretkampányba, hogy megerősítse a vásárlók bizalmát a dízelbotrány után. A cég a teljes fejlesztési költsége harmadát mostantól a villanyautók és az önvezető rendszerek fejlesztésére fordítja majd, így 2025-re már minden negyedik új autójuk elektromos hajtású lehet, és hasonló változás várható a Volkswagen-csoport más márkáinak kínálatában is. Az Autonews és a Reuters közös összefoglalója arra is kitér, hogy a BMW kivételével minden német autógyártó késve áll át az elektromos technológiára, amivel máris komoly összegeket veszítenek.
Már 2009-ben tudhatott az Opel arról, hogy gond van a 2005 és 2014 közt gyártott, jobbkormányos, Vauxhall Zafira egyterű szellőzőrendszerével, amely akár fel is gyújthatja az egész autót. A brit tulajdonosok Facebook-csoportot alakítottak, amelynek már több mint 15 ezer tagja van és rengeteg fotós, videós beszámoló készült az autótüzekről. A gyártó eddig 235 ezer autót hívott vissza, hogy a légbefúvó ventilátor motorját és néhány más alkatrészét kicserélve előzzék meg az autótüzeket, de valószínűleg újabb visszahívásra lesz szükség. Az Autonews cikke kifejezetten a jobbkormányos verzió ügyét tárgyalja, itt.
Lázasan dolgozik a Jaguar a tavasz óta kapható F-Pace hobbiterepjárónál nagyobb, Audi Q7, Mercedes GLS SUV fejlesztésén. A kémfotón látható, hogy a most mér J-Pace-ként emlegetett modell lényegesen hosszabb, a jellegzetes Jaguar-far túlnyúlása viszont kisebb, mint a már létező modellé. Az újdonság 2019-ben kerülhet piacra és a választható motorok közt megjelenhet egy dízel-elektromos hibrid rendszer is. (Autonews, fotó: KGP Photography)
Kerüld el a dugót!
Tájékozódj az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben, a Waze-zel, akár menet közben, a mobiltelefonodról, ha letöltöd az ingyenes alkalmazást, amelyet már tízezrek használnak Androidon és iOS-en. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyíts a térképen a környéketekre!
Közlekedési koffein
Gyöngyös térségében, az M3-as autópálya 72-es km-ében a Nyíregyháza felé vezető oldalon felborult egy tréler. Csak a belső sáv járható. Lassú a haladás. Az M1-es autópályán Bicske térségében a 32-es km-nél a sövényt vágják a Budapest felé vezető oldalon. A belső sávon halad a géplánc, mögöttük egy-két km-es torlódás alakult ki. Szendehelynél, a 2-es főút 45-ös km-ében két személygépkocsi ütközött össze. Teljes útzár van, a forgalmat megállították. Aki teheti, Nőtincs – Keszeg – Rád útvonalon lehet kerülőt tenni. Hegyeshalomnál az M1-es autópályán, jelenleg zavartalan a kilépő személygépjármű- és teherforgalom. Az M3-as autópálya mogyoródi szakaszán vasbeton elemekre cserélték ki a belső szalagkorlátot. Mindkét oldalon már elbontották a terelést, de a 26-os és a 28-as km között a belső sávot még zárva tartják. A forgalom ezen a rövid szakaszon a külső és a leálló sávon halad. (Utinform)
Totalcar retro
Tizenkét éve, éppen ezen a júliusi napon jelent meg Kari tesztje a Peugeot 407 kupéról, amely a Pininfarina tervezésű 406 kupé utódja, egy házon belül tervezett autó volt. A szerző egy helyen így ír: "Ez a V6 dízel pedig elég nagy - 2700 köbcenti -, és elég sokat is fogyaszt - cirka 16 liter százon -, a bódé pedig ültetett, keményített, ívelt tetős, tehát királyok vagyunk vele. És még mindig nem ciki." További részletek múltba meredéshez, itt.
Egy kis záport, valaki?
Az Időkép szerint ma is sok lesz a napsütés, alapvetően száraz, nyugodt időre van kilátás, legfeljebb kisebb, rövid zápor alakulhat ki néhol, valamint délután a nyugati határnál egy-egy zivatar nem kizárt. A légmozgás sem lesz jelentős. Hajnalban 12-17, délután pedig 25-31 fokra van kilátás.