Búcsúzik egy The Grand Tour szereplő

2017.11.09. 09:10
Jó reggelt november 9-én, Tivadar neve napján. Marad a szürke, borongós, nyirkos idő, a felhőzet csak a középső országrészeken és északon szakadozhat fel. Csapadék nem valószínű, ellenben ködszitálás előfordulhat, a legmagasabb hőmérséklet 7-13 fok között alakul. 113 éve ezen a napon történt az első motoros repülés, a Wright fivérek hajtották végre, 79 éve történt a kristályéjszaka, és 50 éve adták ki a Rolling Stone magazin első számát. Kezeket a kézbe, jöhet a Hidegindító!

Ez egy fontos munka

Hamarosan érkezik a The Grand Tour második évada, ez az az autós műsor, amelyet a Top Gear-trió a BBC-től való távozása után csinált az Amazon Prime-nál. A gárda nagyobbik része Clarksonékkal tartott, így sok elemében hasonló az új műsor, mint a régi, például abban is, hogy nem sokkal az évad kezdete előtt megkezdődik a hírverés. A legújabb morzsa például az, hogy az Amerikai-ként hivatkozott tesztpilóta, Mike Skinner autóversenyző kiszáll a produkcióból.

d8V2B0fBQRK M7XTpR0rmQ

Neki hasonló szerepet szántak, mint a top geares Stignek, vagyis egy tesztpilóta, akinek a vicces karaktere rengeteg poénra ad alapot. Skinner viccei többnyire az amerikai és angol kultúra közti különbségekre épült, mindezt a legkevésbé polkorrekt módon előadva, mégsem tudott olyan markáns elem lenni a showban, mint a Stig a Top Gearnél. Maga jelentette be, hogy kiszáll, indoklásként csupán annyit írt, hogy karaktere nem a várt irányba fejlődik. Mivel az új évad december 8-án indul, valószínű, hogy már leforgatták, így Skinner abban még szerepel, ám jövőre már nem valószínű, hogy felbukkan a showban. Pótlása persze komoly feladat a kreatívoknak, de volt hasonló probléma egy korai Stiggel is, akit epikus módon belelőttek a tengerbe egy repólőgép-hordozóról, egy tuningolt Jaguarban. A hamarosan induló második évad határozottan érdekesnek tűnik, ha ma csak egy trailert néznek meg, ez legyen az:

Tegnap a TC-n

Viszlát puristák

Amióta elfogyott az összes legyártott 918 Spyder, a Porsche legdurvább modellje a 911 GT2 RS, a 700 lóerős, versenypályára optimalizált 911-es. Egyértelmű volt, hogy a Porsche nem éri be kevéssel, így, ha nem számoljuk a nyitott kasznis, pár száz kilós, éppen csak rendszámozható pályaautókat, a GT2 RS a leggyorsabb a Nürburgringen. Viszont az autó - szemben az elődjével - már csak kizárólag duplakuplungos automata váltóval elérhető. Andreas Preuinger, a Porsche motorsport feje azt mondta, hogy az RS a Renn Sport, vagyis versenysport rövidítése, márpedig versenyzés közben minden szempontból jobb a duplakuplungos váltó. Itt egyedül a köridő számít, nem pedig az élmény, így a leggyorsabb Porschéba nem kerül hagyományos kézi váltó. Preuinger azt is hozzátette, hogy annyira kicsi lenne egy ilyen autó piaci részesedése hogy egyszerűen nem éri meg beruházni a fejlesztésekbe. Ugyanakkor kár sírni, ugyanis a Porsche felismerte, hogy a kézi váltó valós igény ezért például a GT3-ast és az R-t is kínálja ilyennel, és nagyon úgy tűnik, hogy nem csak pár ortodox vevő akarja ezeket, szóval egy darabig biztos marad a kézi váltó a 911-es szériában.

image-full-width-s2

 

Útinform

A Hidegindító megjelnéséig az Útinform a következő híreket hozta. 

  • Az M1-es autópályán a Budapest felé vezető oldalon a 30-as km-ben burkolatot javítanak, a külső sávot lezárták, 3 km-es a torlódás.
  • Az M5-ös autópályán a Budapest felé vezető oldalon az ócsai csomópontban, a felhajtó ágat ismét megnyitották a forgalomnak, viszont a lehajtó ág továbbra is le van zárva.
  • A 3-as főúton Szikszónál, a 199-es km-ben nemrég két személygépkocsi és egy kis tehergépkocsi ütközött össze. A teljes lezárás már megszűnt, már csak a fél útpálya van lezárva.
  • A 4-es főúton Albertirsa közelében, az 54-es km-nél nemrég két gépkocsi futott egymásnak. A fél útpályát lezárták, torlódásra számítsanak!
  • A 85-ös főúton, Farádon a 30-as km-ben szintén két gépkocsi ütközött össze. A félpályás lezárásnál rendőrök irányítják a forgalmat.
  • Az M2-es autóúton Gödnél a 29-es km-ben hídépítés miatt napközben sávlezárásra és jelzőőrös irányításra kell számítani.

Waze

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!