Nem vitték eléggé a túlárazott A2-t

2010.05.09. 07:13

audi-a2

Okosabbnak lenni, mint a többiek, nem mindig kifizetődő. Az okosság el nem avuló, nagy értékkel bíró portéka, de nem mindig eladható. Kellett az Audi A2-be a mérnöki bravúr és a technikai szenvedély, mint egy falat kenyér: csak arra nem gondoltak, hogy a 895 kilogrammos váztól úgy el fog szállni az autó ára, hogy a kutyának sem kell majd. Inkább egy gagyi Merci A osztály, kérem, bő egy tonnásan, de olcsóbban.

A baklövésre, illetve a technikai know-how kisautókban való eladhatatlanságára most már az Audi is ráébredt: az embereknek olyan autó kell, aminél nem kell elgondolkodniuk, hogy miért kerül ez ilyen sokba, amikor a másik szalonban a nagyjából ugyanilyen lóerős, ugyanilyen hosszú, ugyanilyen formájú német autó meg normális árban van. 2012-re jön a megoldás: az új, formatervben hasonló, de olcsóbb műszaki alapokra helyezett A2.

A legnagyobb költségcsökkenést a Space Frame elhagyása jelenti. Az Audi hihetetlen büszke volt, amikor az A2-ben bemutatta az új térvázas alumínium karosszériaszerkezetet, mellyel mindössze 895 kilogrammot nyomott a kocsi. Összehasonlításképp: a Mercedes A osztálya abban az időben épp 1090 kiló volt. A Space Frame fölösleges mérnöki kunsztnak bizonyult: annyira megdrágította a kocsi gyártását, hogy az A2 értékesítési számai messze elmaradtak a várttól.

A 2012-es verzió az A1 acél karosszériájának alapjaira épül majd, ami a számítások szerint árban is versenyképessé teszi majd az új kisautót. A formatervekkel még nem készült el a gyár, de az előzetes hírek szerint az új A2 vonalaiban felfedezhető lesz az előző modell: ez is egy darab buborékból fog állni.

A gyár mindenképpen előrukkol egy elektromos hajtású változattal is, az alap benzin- és dízeles motorokat pedig az A1-ből ültetik majd át – ezeket maga Rupert Stadler, a gyár elnöke mondta.