A legtöbb autógyártó egyszerűen oldja meg a háromajtós-ötajtós kérdést: ugyanarra a karosszériára vágnak két hosszabb, vagy négy rövidebb oldalajtót. Az Audinál azonban nem elégedtek meg ennyivel: az A3 Sportback karosszériáját teljesen átszabták a háromajtóséhoz képest.
Az közvetett jelekből is jól látszik, hogy Európában nagy mértékben csökkent az autók iránti kereslet. A Peugeot, az Opel és a Ford is jelentős veszteségekről számolt be – a nyers számok ismeretében ezen nincs is mit csodálkozni.
Miután megtörtént, aminek meg kellett történnie, eljutottunk az érdemi részhez: körülnézhettünk az új flex gyárban. Valóban nem egy futószalagot kell elképzelni, kisebb csoportokban állnak a gépek. A szerelők fesztelenül álltak modellt, büszkén tették dolgukat, még ha csak a színház kedvéért is, hiszen még csak a próbagyártás megy, és azt is leállították.
Egy hajlékony kötéltáncos hölgy szemléltette látványosan, milyen rugalmas lesz majd a flex motorgyár, majd egy robot nem kevésbé akrobatikus bemutatója alkotta a folklórt az avatón. De mindenki a nemzeti színű szalagra várt már.
A rövid mondatok mindig ütnek. Miniszterelnökünk tehetséges szónokként nem felejtette el megemlíteni, mennyire népszerű nálunk az Opel, útjainkon állítólag ebből a márkából fut a legtöbb. Elismerjük, és becsüljük meg az Opelt, és dicsérjük meg a munkásokat, hiszen az ő teljesítményüknek köszönhető a mostani beruházás - így végződött az ünnepélyes beszéd.
Orbán Viktor, aki az alapkőletételnél is jelen volt, örömmel emlékezett vissza az első kapavágásra, és boldogan konstatálta, hogy a németek betartották ígéretüket.
Feszült várakozás előzte meg Orbán Viktor érkezését, a délre kihirdetett kezdés után minden perc vánszorogva telt. A bejárathoz felsorakoztatott srácok már nem bírták az ácsorgást, kókadoztak, leguggoltak, amíg valaki fel nem hessegette őket. A szépen felsorakoztatott fizikai állomány fegyelmezettebben bírta a várakozást, legfeljebb a csajokat stírölték lopva. Igazából az ő ünnepük ez, és mindannyian örülünk, hogy ilyen jól végezték a dolgukat, aminek következményeként ide hozták a flex gyárat.
Bejutottam a szentgotthárdi gyárba, bár nem mindenki örült neki. A névtáblám átadásakor már figyelmeztető megjegyzést kaptam, hogy inkább ne tegyem ki, ha be szeretnék jutni. Nem tudom, mivel érdemeltem ki ezt a státuszt az Opelnál.
A Jaguarnál több évtizedes ígérgetés után végre tényleg elkészült az E-Type szellemi utódjának szánt sportkocsi végleges változata. Most meg is nézhetjük, milyen lett a végeredmény – egy kiszivárgott katalógusfotónak köszönhetően.
Egysávos, kivilágítatlan mellékúton visznek, ismeretlen nevű falvakon át, aztán a falvak is elfogynak, és csak a vaksötét erdő marad. A Vivaro fényszórója töredezett szélű aszfalton pásztáz, az utolsó csík térerő is elfogy, már csak a sofőrünk jóindulatában bízhatunk, hogy tényleg az Opel szentgotthárdi gyármegnyitójának a ráhangoló vacsorájára visz minket.
Valószínűleg az Aston Martinnál is rájöttek, hogy teljesen felesleges több, szinte egyforma típust gyártani, így lényegében összevonták a Virage és a DB9 típusokat. A végeredmény valamivel erősebb és gyorsabb lett, de szinte megkülönböztethetetlen az elődöktől.