CrossBlue: egy óriási Volkswagen
Az amerikai Passattal a Volkswagen a japánok tyúkszemére lépett, a CrossBlue viszont már Detroitra céloz. Ezzel ütnék ki a nyeregből a Ford Explorert, és a többi nagy hétüléses hobbiterepjárót.

A Volkswagen sokáig ugyanazt árulta mindenütt a világon, de néhány éve felismerték, hogy ami jó Európának, az nem feltétlen lesz sláger Észak-Amerikában. Így kezdtek bele az amerika-hódító projektbe, amelynek eddig egy amerikai gyártelep felépítése, valamint a helyben készülő óriás-Passat és az egyszerűsített, olcsó Jetta bemutatása az eredménye. A németek azonban nem állnak meg itt, hisz ezzel csak a piac egy részét fedték le. A Toyota Camrynak és a Honda Civicnek ugyan már van VW jelvényes ellenfele, de az SUV piacot, amely pillanatnyilag egész Detroitot egész jól eltartja, még nem próbálták meghódítani.
Erre lesz jó a CrossBlue, amely egyelőre tanulmány, de abból a fajtából, amely szériamodellnek látszik. Ugyan itt is a szabvány MQB padlólemezt használták, amelyet a Golfban, de kihasználták a struktúra szinte végtelen variálhatóságát: a CrossBlue hatalmas, vagy két számmal nagyobb a Golfnál. A hossza 4,986 méter, a szélessége 2,014 méter, a magassága pedig 1,732 méter, ami lehetővé teszi, hogy három üléssort kényelmesen elhelyezzenek benne. Ezt már az amerikaiak sem kritizálhatják a szűkössége miatt – családi autónak ott is bőséggel megfelel.
A hajtásrendszer a másik érdekesség: 190 lóerős turbódízel motor került a hatalmas batárba, de két, egyenként 54 lóerős villanymotor is besegít a hajtásba, ha szükséges. Az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket hajtja, így az összkerék-hajtás is helyettesíthető a hibrid rendszerrel. Az autó emellett 22 kilométert tisztán elektromos üzemben is megtehet, míg egy tank gázolajjal több mint 1000 kilométer a hatótávolsága. Emellett egész fürge is: akár 7,2 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége pedig 204 km/h.
A szériaváltozatba valószínűleg ennél hagyományosabb hajtáslánc kerül majd, viszont az egyszerű, de egész jellegzetes forma és a meggyőző méretek jó eséllyel nemigen változnak már. És ha az árat is jól tudják belőni, az azt jelenti, hogy a VW a szabadidő-autók hatalmas piacán is a nagy versenyzők közé verekedheti magát – a Chrysler, a Ford és a GM pedig kezdheti félteni biztosnak tűnő hasznát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
