Lehet, hogy voltak még érdekes cuccok - és ezekről is írok majd mindjárt - de tény, hogy az idei genfi show-t az Opel új kabriója, a Cascada vitte el. Ha az Insigniát kifejezetten szép autónak tartják, az Astra pedig annyira csinos, hogy embléma nélkül simán néznénk valami Alfa Romeónak, akkor a most bemutatott Cascada felteszi a koronát a Mark Adams által elindított, új formai gőzhengerre, hogy egy
egészséges képzavarral éljek. Bár egy koronával ellátott veterán úthenger (Józsi, itt vagy?) mindenképpen érdekes felterjesztés.

A Cascada alapja az Astra, de alaposan beletoldottak minden porcikájába, így a végén 4,7 méter hosszú lett, tehát aki az Insignia tesójának nézi, annak se kell szemorvoshoz rohannia. Lehet, hogy
kijött volna 4,3-4,4 méterből is, de gyanítható - az arányok efféle harmóniájához már kellett a nagy test. A fő vonalbeli gyártók mostanában valahogy ódzkodnak az efféle, négy fő számára valódi
utazási lehetőséget nyújtó kabriók bemutatásától, az Opel tehát szép reményekkel indul neki az eladásoknak ezen a kiéheztetett piacon.
17 másodperc alatt (és akár 50 km/h-s utazótempó mellett) nyitható a tető, de ha valaki igazán fel akar vágni a pubból kizúduló haveroknak, hát a távirányítóról is villanthat, mert a tető arról is működik. Nemcsak a négyfős szállítóképesség igazi, de a csomagtartó is, hiszen
az 380 literes, és az ülések lebillentésével (FlexFold) még bővíthető is. És - mint tudjuk - egy kabrióban akár végtelen is lehet a befogadóképesség.
Egy másik újdonság, amely azonban még csak prototípus formájában létezik, az Adam Rocks verziója. Elsőre csak egy szabványos Opel Adam, de valami nem stimmel rajta, valahogy az egész cucc karakteresebb. Nem véletlen, hiszen a nyomtávja két cetivel szélesebb, a hasmagasságát másfél centivel megemelték, ráadásul a tető teljes hosszában nyitható vásznat hord. Sajnos azt, amire nagyon vártunk Adam-vonalon, nem mutatták be - a kőkorszaki régi motorszéria helyébe érkező új blokkokra gondoltam ezzel.
Szintén az Adam-kínálatba érkezhet a Rallye R2 verzió, amelyet az FIA R2-es homologizációjának megfelelően készítettek el. A motorja az ismert, 1,6-os, benzines ECOTEC, amely a változó szelepvezérléssel, spéci elektronikai tuninggal 185 lóerőre képes. Állítható a futómű is. Ha megkapja a homologizációs lapját, az Adam R2-t a dobozból kivéve vihetjük a Mecsek Ralira.
Még egy utolsó, bár nem annyira látványos bemutató az Opeltől: itt, a 2013-as Genfi Autószalonon vezették elő az új, 1,6 literes, 136 lóerős dízelmotort, amelyet elsőként a Zafirába szerelnek majd be, és aminek a legizgalmasabb tulajdonsága, hogy már most, 213-ban teljesíti az Euro 6-os emissziós normákat.
Bár már nem Opel, de még szintén General Motors-érdekelség: a csarnok egy távoli pontján megtaláltam a Chevrolet standját is. Az e fényes közegben (a szomszéd stand a Lamborghinié volt, nem sokkal odébb pedig olyan autókat lehetett közelről megtekinteni, mint a Pagani Huayra, a
Porsche GT3, a McLaren új sportkocsija (de volt egy régi F1-es is kiállítva), a Bugatti Veyron Vitesse, vagy a Touring karosszériaműhely valami csodája) kissé szerénynek ható koreai új-Chevyk mellett
kiállították a talán legkívánatosabb amerikai autóikont, a Chevrolet Corvette hetedik, Z7-es generációját. Most még minden ilyen autó Stingray - ez egyrészt emlékezést jelent a régi, legendás
Corvette-ekre, másrészt a gazdagabban felszerelt verziót jelenti a Corvette-világban - de jövőre lesz alap-Corvette is. 450 lóerő az immár ötödik generációs, 6,2 literes small-blockból, a kupé verziónál
szénszálas tető, minden változatnál szénszálas motorházfedél, hengersor-lekapcsolás visszafogott üzemben - a kvázi 60 éves Corvette most is a jövőbe néz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
