A BMW-é lehet a legtakarékosabb autó?
Egyelőre csak kísérletképpen készített egy ultratakarékos autót a BMW, hogy megkeresse a műszaki lehetőségek határát. Az adatok, amiket eddig közzétettek, igazán fantasztikusak, de szériagyártásról egyelőre szó sincs.
A kivételesen kis fogyasztású autó 0,4 litert fogyaszt 100 kilométeren, miközben négy személy és 350 liternyi csomag befogadására készül. Ezek olyan adatok, amelyek eddig elképzelhetetlennek tűntek, de van rájuk magyarázat. A BMW a karosszériát nagyrészt karbonszálas műanyagból építette, a légellenállási tényezője 0,18, valószínűleg a homlokfelületét is sikerült drasztikusan csökkenteni, a hajtás pedig valamiféle benzin-elektromos, konnektoros hibridhajtás.
A felhasznált műszaki megoldások persze olyan drágává tennék az autót, hogy a BMW egyelőre meg sem fontolta a gyártás lehetőségét, ráadásul jó eséllyel a csoda-fogyasztás sem olyan kevés, ahogy mondják, csak ha nem számolják bele az akkumulátorba előre betöltött elektromos energiát. Egy ilyen autó inkább arra lehet jó, hogy kipróbáljanak néhány, a fogyasztást mérséklő műszaki megoldást, amely később a sorozatgyártású i modellekben is felhasználható lehet.
Eddig a Volkswagen volt az egyetlen gyártó, amely felvállalta egy efféle ultra-takarékos modell gyártását, de az XL1-ből is csak mutatóba készítenek néhányat – az elképesztő árcédula miatt a kereslet sem túl nagy – hisz túl sok benne a méregdrága megoldás, így minden példány veszteséget jelent a vállalatnak. Ugyanakkor valószínű, hogy valamikor a közeli jövőben a BMW is megmutatja a maga takarékos járművét, hogy mindenki lássa, hol tartanak éppen.