Ez itt a vadiúj Audi A4-es
A vadonatúj, B9 jelzésű A4-essel az Audi láthatóan biztosra megy: épp csak annyit változtattak az előző generációhoz képest, ami ahhoz kell, hogy érezzük, valami nem pont olyan, mint volt, de az már csak alapos összehasonlítással deríthető ki, hogy mi okozza az érzést. Pedig számos ponton fejlesztették az A4-est érezhetően: könnyebb, kisebb légellenállású és valamivel tágasabb is.

Akinek az alig változtatott formaterv miatt az az érzése alakulna ki, hogy az Audi formatervezői tétlenkedtek, nagyot téved. Alaposan megnézve az új modellt, látható, hogy az ablakok alsó pereme alatt egyetlen lemez sem maradt változatlan. Nehéz megállapítani, hogy csak a jó ötlet hiányzott, vagy szándékosan hagyták békén az autó karakterét, de inkább ez utóbbira tippelnénk. A döntéshozók nyilván ugyanúgy gondolkodtak a VW csoport élén, mint a Golf esetében, azaz a sikeres terméket nem akarták elrontani. Így a tervezőknek maradt a játék a részletekkel: egy kicsivel több él, szögletesebb fényszórók és hűtőmaszk, átdolgozott hátsó lámpák, jobban kiszélesített sárvédőívek.
A tető és az ablakok formája alapján azt mondanánk, a műszaki alapok nem változtak. Már az előző A4 is a moduláris MLB padlólemezre épült, és az Audi amúgy is két modellváltásonként szokott nagyobbat változtatni egy-egy modelljén, és az A4 esetében ezt már az előző generáció bemutatásakor megtették. Így most csak csiszoltak egy keveset az alapokon. Nyilván ennek köszönhető, hogy a méretek sem nőttek érdemben: az új A4-es 4,73 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,43 méter magas, a tengelytávja pedig 2,82 méter. A változás mindenhol pozitív előjelű, de három centin belül marad, azaz szabad szemmel aligha vehető észre.
Ugyanakkor van, ahol érzékelhető a fejlődés. A szedán légellenállási tényezőjét például sikerült 0,23-ra csökkenteni, de a kombié is 0,26 – mindkettő kiváló eredmény – az A4 tömegéből pedig sikerült mintegy 120 kilogrammot lefaragni. Így például az alapkivitelű 1.4 TFSI változat üresen 1,32 tonnát nyom. Az 1,2 centis tengelytáv-növekedés és a 2,5 centis hossznövekedés is érzékelhető a belső térben, legaklábbis az Avant csomagtere 15 literrel bőségesebb lett – már 505 liter alaphelyzetben – és a hátsó lábtéren is nyújtottak 2,3 centit. A gyáriak szerint az új modell sokkal jobb, anatómiailag formált üléseket kapott, a fejtámlák pedig nem csak fel-le, de előre-hátra is állíthatók lettek.
Természetesen fejlesztettek az autó elektronikus megoldásain is, hisz 2008 óta óriásit lépett előre ez a terület. A belső LED-es lámpák például 30 féle színárnyalatban világíthatnak, a csúcsváltozatban 8,3 hüvelykes érintőképernyős felületen érhető el az információs és szórakoztató rendszer, sőt, az Audi TT-ből és Q7-esből ismert, képernyő-alapú, teljesen személyre szabható műszerfal is megrendelhető lesz az A4-eshez, igaz, masszív felárért.
A gyártás kezdetén négyféle motor hétféle változatával készül majd az új A4-es. Az alapmodellbe 1,4 literes, 150 lóerős és 250 Nm csúcsnyomatékú turbómotort építenek. Ezen kívül még kétféle kétliteres turbós benzines motor kerül bele, 190 és 252 lóerővel. Dízemotorból is kétfélét alkalmaznak, kétliteres négyhengerest 150 és 190 lóerővel, illetve háromliteres V6-os TDI-t 218 vagy 272 lóerővel. A négyhengeres motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétsebességes dupla kuplungos váltót párosítanak – ez utóbbit persze felárért kapjuk majd – míg az erősebbik V6-os dízelhez nyolcfokozatú ZF automata váltó jár.
Az új A4-es gyártását és forgalmazását az ősz folyamán kezdi meg az Audi Európa-szerte.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
