A Hyundainál nagyon érzik a divatot
Menetrend szerint jött a facelift a Santa Fén, csak azt nem látni, mi változott rajta. A Tucsonnál bezzeg volt látszata a frissítésnek, de ez a Santa Fe ugyanolyan, mint volt. A háttértörténet annyi, hogy a koreaiak is épp azon vannak, hogy egységesítsék a márkaarculatot. Mostanság nagyon dívik ez, de pont itt nem kellett már igazítani semmit sehova.

A Santa Fe fontos a Hyundainak. Mindig elmondják róla, hogy az európai értékesítésük egyharmadát ez adja. A nagy hűtőmaszkokat mostanság szeretik errefelé, hát maradt rajta a hatszögletű. Itt igazából nem a geometrián dolgoztak, a keret szögre pontosan kötött, csak a rácsokon volt mit módosítani. Áttervezték viszont az első ködlámpát, ami kapott a keret fölé egy ledcsíkot nappali menetfény gyanánt, és lényegében minden optikai módosítás a fényszórókra jutott: hátul a ledesítés, elöl a xenon új elrendezése miatt.
Három éve jött ez a generáció, világmegváltó újítások azóta nem születtek a Hyundainál. Jobb híján belepakolnak minden azóta összehozott, ebben a kategóriában ma már elvárt extrát. Kerül bele távolságtartó tempomat, adaptív távolsági világítás, holttér-figyelő és ez is megkapja az önműködő fékrendszert. Autonóm vészfékrendszer - ahogy a szakma mondja, és náluk is úgy működik, mint a legtöbb márkánál: egy radar és kamera alapú rendszer figyel. Először csak figyelmeztet, ha túl gyorsan közeledik egy tereptárgy, aztán ha ütközésveszélyt észlel, megfékezi maga az autót.
Azt írja a sajtóanyag, módosult a középkonzol, de akárhogy nézem, ez gombra ugyanaz. Ahogy a kormány, de még a kilincsek is, de bizonytalan lettem, döntsék el önök:
Crossoverrel bővítettek: csináltak egy emelt i20-at, ez lett az i20 Active. A Tucson, a Santa Fe és a Grand Santa Fe mellett ezzel már négy emelt hasú városi autójuk van a kínálatban, amikkel sikerül teljesen lefedni a SUV-s/crossoveres piacot. Az ötajtós i20 alapjaira készül ez a kis telekjáró, ami – a mellette ácsorgó hoszteszlányka szerint – csak ötven százalékban közös elemekből építkezik kívül. Azaz nagyjából a kaszni elemeinek fele tök más, mint egy alap i20-nak. Olyan szépen mondja, szeretném elhinni, de a látszat egészen más.
Oké, van rajta műanyagozás, fenékvédő lemezekkel burkolták alul, de vizuálisan ez inkább amiatt a 20 milliméter miatt más, mint az alap i20, amit emeltek a hasán. „A fiatal városlakók a célközönség” – mondta róla Raf Van Nuggel, a Hyundai Motor Europe termékgazdálkodási igazgatója. Nyugaton talán, nálunk ez így, ahogy van, tökéletes nyugdíjasautó. Azzal, hogy az ülést is megemelték, könnyű ki-beszállni, a karcérzékeny elemei nem fényezettek és még padkát is bírja - mi kell még?
A frankfurti Hyundai-standon azért érződött, hogy nem jutott ide sok újdonság. A töltelék idén N fantázianév alatt futott, ami távolról sem egy almárka (később állítólag még lehet), inkább csak egy gyűjtőnév a teljesítményorientált termékeknek, ahova – az amúgy egyre jobb eredményeket produkáló – WRC-jük épp úgy befér, mint egy ígéretes sportkoncepció vagy egy megtestesült játékautó.
A legnagyobb figyelmet ezek közül a Gran Tourismo konzoljáték fantázia-Hyundai-ja, az N 2025 kapta. Konkrétan megépítették a Le Mans-i prototípus formavilágát idéző játékautót. Semmiféle következtetést levonni belőle nem lehet, aerodinamikailag és úgy általában mindent összevetve csak a pixelek szintjén működik, de ettől még jól áll neki a valóság.
Velosternek néz ki, valójában nem sok köze van a kis sportkompakthoz ennek a középmotoros sportkoncepciónak, az RM15-nek. A nagyrészt alumíniumból összerakott vázra szénszál erősítésű műanyagokat pakoltak, amivel tömege 1260 kilogramm lett csupán, azaz eddig tökéletes pályaautó.
A középmotorral 43-57 százalékos lett a súlyelosztása, ötven centinél alacsonyabban van a tömegközéppontja, és az a giga hátsó szárny 200 km/h-nál 124 kilós leszorítóerőt generál - adott, hogy jó legyen pályán, de jelen formájában csak koncepció. Motor viszont van benne, egy kétliteres T-DGI-t tettek be keresztben az ülések mögé közvetlen, hogy még ne lógjon be a hátsó tengely fölé. Ezzel háromszáz lóerőt tud, jó kezekben tuti meglenne vele a Nordschelife nyolc perc alatt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
