Lemondott a Volkswagen csoport vezérigazgatója
Tegnap még úgy tűnt, a Volkswagen vezére maradna, de úgy tűnik, a tulajdonosok képviselőivel folytatott tárgyalása végül meggyőzte róla, hogy el kell hagynia jelenlegi posztját.

„Az elmúlt napok eseményei sokkolóan hatottak. Mindenek előtt megdöbbentőnek tartom, hogy ilyen mértékű kötelességmulasztás előfordulhat a cégen belül. Mint vezérigazgató, természetesen vállalom a felelősséget a dízelmotorokban talált szabálytalanságokért, ezért kezdeményeztem a felügyelőbizottságnál a felmentésemet. A vállalat érdekében teszem ezt, ugyanakkor úgy érzem, én személyesen nem követtem el hibát.” - fogalmaz közleményében Winterkorn.
Winterkorn valószínűleg csak az első áldozata a dízel-botránynak, legalábbis a felügyelőbizottsághoz közeli források szerint a következő napokban biztosan fejek fognak hullani a VW-en belül. Az sem lehetetlen, hogy a vállalat vezetését teljes egészében lecserélik, a következő hetekben, megszabadulva mindenkitől, aki bármi módon felelős lehetett az Észak-Amerikában forgalmazott TDI motorok szoftvere kapcsán kirobbant botrányért.
Azt egyelőre nem tudni, hogy ki léphet Winterkorn a helyébe – a korábbi találgatásokban a Porschét irányító Michael Müller neve merült fel – de az új vezérigazgatónak nem lesz egyszerű dolga. A visszahíváson túl, amely a Volkswagen saját becslése szerint is legalább 6,5 milliárd euróba kerül majd, számolni kell az Egyesült Államokban elindított eljárás lehetséges eredményével is, amely akár 18 milliárd dolláros bírságot is hozhat, sőt, a Volkswagen korábbi vezetőit személyesen is érintheti. Az ugyanis kiderült, hogy a vezérlőprogram, amely képes meghamisítani a károsanyag-kibocsátási értékeket, még 2005-ben került az Type EA 189 jelzésű kétliteres dízelmotorokba. Így a cég akkori vezetőit akár vádlottként is beidézheti az amerikai bíróság.
A Volkswagen részvények Winterkorn lemondásának hírére azonnal vagy 8%-ot erősödtek, ami persze a korábbi napok mintegy 35%-os árfolyamzuhanásához képest csekély vigasz lehet a tulajdonosok számára. Az óriásvállalat egyetlen szerencséje, hogy a botrány viszonylag jó anyagi helyzetben találta: a cég nyeresége csak a tavalyi év során 12,7 milliárd euróra rúgott, az autógyártó részleg tartaléka pedig meghaladja a 21 milliárd eurót.
Minden, a dízel-botránnyal kapcsolatosan született írásunkat megtalálja csokorba gyűjtve ezen a linken.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
