Így vezet helyettünk a Volvo
A Volvo olyan rendszert fejleszt, amely az autózásnak legalább egy részét hasznos idővé változtatja. A svéd gyártó a Drive Me projekt résztvevőjeként 2017-től száz XC90-est ad majd bérbe tesztelésre Göteborg környékén, de már most megmutatták, hogyan is működik a rendszer a sofőr szemszögéből.
Az Intellisafe egyik fontos tulajdonsága, hogy csak bizonyos útszakaszokon működik. Bár ezt nem részletezték, úgy néz ki, a rendszert egyelőre csak egyszerűbb forgalmi szituációkra készítették fel, ezért a majdani éles tesztre is mintegy 50 km-nyi, nagyrészt gyorsforgalmi útszakaszt jelöltek ki. Ha a megadott uticél elérése közben igénybe lehet venni ilyen útszakaszokat, a navigációs rendszer jelzi, és amikor az autó eléri a robotpilóta-képes útszakaszt, a váltófülek villogtatásával jelez a sofőrnek, hogy átadhatja az irányítást. Ezek után a két váltófül egyszerre történő meghúzása aktiválja a rendszert. Innentől kezdve a sofőr bármivel foglalkozhat, sőt, a rendszer feloldja a szórakoztató rendszer korlátozásait, így akár filmet is nézhet menet közben.
A rendszer azonban folyamatosan jelzi a várható menetidőt, és a műszerfalon az is figyelemmel kísérhető, hogy épp mit csinál, például animáció mutatja, ha épp előzési manőverre készül. A kijelölt útszakasz végén pedig egy perces visszaszámlálást indít, ennyi ideje van a sofőrnek visszavenni az autó irányítását. Ha ez nem történik meg, az Intellisafe az első lehetőségnél lehúzódik, és leállítja az autót.

Egyelőre úgy néz ki, a Volvo még nem bízik benne, hogy robotpilóta-programja tényleg minden forgalmi szituációban képes lenne helyt állni, de ez a fajta fél-autonóm önvezetés is nagyon nagy lépés előre. Jelenleg csak olyan rendszereket építenek az autókba, amelyek képesek beavatkozás nélkül követni egy sávot az autópályán, illetve a forgalom ritmusát követni, de ezek még igénylik, hogy a vezető a kormányon tartsa a kezét.
Természetesen nem a Volvo az egyetlen gyártó, amely robotpilóta-fejlesztésbe fogott: a Google hosszú évek óta kísérletezik ilyen típusú járművekkel, és több más autógyártó, köztük az Audi és a BMW is folytat hasonló kutatásokat. Ám egyelőre senki nem ígér gyors sikert – a Volvo maga is csak a Drive Me tesztek lezárása után, az évtized vége felé tervezi szériamodellekbe építeni az Intellisafe robotpilótát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
