A Lexus nem kér Kínából
Az elmúlt években megfigyelhető az a trend, hogy a nagy autógyártók egymás után keresnek kínai partnert, és kezdik el összeszerelni modelljeiket a távol-keleti országban. Csak a közelmúltból néhány példa: a Mercedes-Benz a GLA után már a GLC hobbiterepjárók kínai gyártását is beindította, a Tesla pedig megkezdte a tárgyalásokat a helyi hatóságokkal, hogy ugyanezt a példát követhesse. Az ok egyszerű: az importra kivetett magas adók miatt jobban megéri helyben előállítani az egyébként is oda szánt termékeket.
A Lexus ugyanakkor úgy tűnik, szembemegy ezzel a folyamattal. A nemzetközi folyamatokért felelős alelnök, Takashi Yamamoto szerint autóik a közeljövőben egészen biztosan nem készülnek majd Kínában, ennek pedig kettős oka van. Egyrészt nem látják biztosítottnak a Lexustól elvárt minőséget, másrészt a márka ismertségét, pozícióját is erősíteniük kell még az országban.
Yamamoto azt is hozzátette, nem zárják ki teljesen a lehetőséget, de akár még évtizedekre is szükség lehet ahhoz, hogy megváltozzon az álláspontjuk. A Lexusok többsége egyébként jelenleg Japánban készül, de az RX crossovereket például Kanadában szerelik össze. Egy hónapja pedig már az egyesült államokbeli Georgetownban is gyártanak ES szedánokat.
A J. D. Power piackutató vállalat felmérései szerint egyébként egyre kevésbé jellemzőek a minőségbeli problémák a kínai termékek – elsősorban személyautókról van szó – kapcsán. Az adatok szerint például az új autókra kevesebb kifogás érkezik a kínai tulajdonosoktól, mint az amerikaiaktól, noha a Kínában értékesített autók zöme helyi gyártású.