Úgy látszik, a Jaguarnál rájöttek, micsoda üzlet a régi sportkocsik építése. Két éve döntöttek úgy, hogy megépítik azokat a tervezett Lightweight E-type példányokat, amelyek ötven évvel korábban nem készültek el, most pedig ugyanezt teszik az XKSS típussal.
Az XKSS-ből eredetileg 25 példányt terveztek legyártani, de a Browns Lane-i üzem leégése miatt végül csak 16 készült. 1957-ben az XKSS igazi szupersportkocsinak számított, hisz lényegében a háromszoros Le Mans-győztes D-type utcai változata volt, magasabb szélvédővel és utasoldali ajtóval, de a szériagyártású autók egy részét versenygépekből alakították át. A típust egy 3,4 literes, 250 lóerős hathengeres motor hajtja, és mivel az üres tömege mindössze 921 kilogramm, meglehetősen jól is megy: 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 230 km/h.
Most azt a kilenc autót gyártják le, amelyet 59 éve nem készítettek el, és rendesen megkérik az árukat: egymillió angol fontért, azaz napi árfolyamon durván 396 millió forintért lehet megvásárolni egy-egy példányt. Ám mivel ezek gyári új gépek az eredeti alvázszámokkal, az eredeti technológiával legyártva, valószínű, hogy értékálló befektetés lehet, de akár autóversenyzésre is alkalmas lehet. Az építést csak most kezdik előkészíteni, az első régi-új XKSS-eket a tervek szerint 2017 elején adja át új tulajdonosának a Jaguar Classics.