Gyári Renault Clio, 275 lóerővel
A hét végi Monacói Nagydíjon élőben is látható lesz a Clio RS 16, amelybe a Mégane-ból ismert kétliteres turbómotort építették. Egyelőre úgy néz ki, csak tanulmánynak szánják, pedig ez lehetne a kategória leggyorsabb autója.
Az aktuális Clio RS nem épp az, amit a korábbi generációk rajongói vártak: csak dupla kuplungos automata váltóval kapható, és az 1,6 literes turbómotor sem az a vadállat, mint a korábbi kétliteres szívó négyhengeres. Készült ugyan egy erősebb változat 220 lóerővel és gyorsabb váltóval, de az igazi, pályán is félelmetes változat eddig nem készült el. Pedig a technika megvolna a Renault sportrészlegénél – ezt bizonyítja a Clio RS 16 tanulmány is: az F1-es csapat sárga és fekete színeiben pompázó autóba kétliteres turbómotor került 275 lóerővel, de ami talán még vonzóbb, manuális váltóval. A karosszériát hat centivel szélesítették meg, hogy aláférjen a szélesebb nyomtávú futómű, és kapott egy szép nagy spoilert az ötödik ajtajára.
Azt egyelőre nem árulták el, hogy mit tud az egyedi modell, de valószínűleg könnyebb és jobban gyorsul, mint az előző generációs Mégane ugyanezzel a motorral, márpedig az is 5,8 másodperc alatt gyorsult százra. Később egyébként menet közben is meg lehet majd csodálni a Clio eddigi legerősebb gyári változatát, hisz a gyártó a Goodwood Festival of Speedre is elviszi június végén, ahol valószínűleg mennek majd vele nagyobb közönség előtt is.