Az európai és kínai értékesítési sikereknek köszönhetően az amerikai eladások csökkenése ellenére is növelte májusban forgalmát a BMW-csoport.
A BMW-csoport májusban az egy évvel korábbinál 5,3 százalékkal több, 198 ezer autót értékesített világszerte, a BMW márka pedig 5,6 százalékkal többet, 168 ezret - jelentette be pénteken Ian Robertson, a csoport értékesítési igazgatója, megjegyezve, hogy az eladások a terveknek megfelelően nyereségesen és folyamatosan növekednek.
Ha márkaszinten nézzük, a prémium kategóriában májusban is a Mercedes volt a legsikeresebb 170 ezres értékesítéssel, míg a harmadik helyen a BMW mögött az Audi állt 164 ezres eladással. Európában a BMW-csoport 11,9 százalékkal, Németországban pedig több, mint 14 százalékkal növelte eladásait májusban. Részben az új hibridjeik, részben az értékesítési kedvezményeknek köszönhetően kedvező piaci fogadtatásra találtak - mondta az értékesítési igazgató. Kínában a BMW eladásai 7,1 százalékkal nőttek májusban, az Egyesült Államokban viszont 8,8 százalékkal csökkentek.
A január-májusi periódusban egyébiránt a BMW csoport 5 százalékkal 935 ezerre, a BMW márka 5 százalékkal 797 ezerre növelte eladásait.