Ez az öszvér a sport-Mercedesek jövője
Az már nem újdonság, hogy a Mercedesnél is ráfeküdtek a szabványosításra: a cég összes autóját négyféle platformra tervezi építeni. Az MFA a kisebb, fronthajtású személyautók, az MRA a nagyobb, hátsókerék-hajtású modellek, az MHA a szabadidő-autók, az MSA pedig a sportos modellek alapjául szolgál majd. És most állítólag ezt az utóbbi struktúrát tesztelik, amelyre az SL és SLC modellek következő generációja épülhet.
Magáról a struktúráról csak annyit tudunk biztosan, hogy viszonylag egyszerűen változtatható lesz a tengelytávja, a hossza és a szélessége. Valószínű azonban, miután a sportos modelleknél igazán fontos az alacsony tömeg, hogy acélt és alumíniumot egyaránt felhasználnak majd a gyártásához, és persze annyi alkatrészt igyekeznek felhasználni a többi platformból, amennyit csak lehet. A karosszéria itt persze csupán azért szükséges, hogy az új alkatrészeket tesztelhessék valamiben, de biztos, hogy a következő SL egész más fazonú lesz, mint az S Coupé, legfeljebb a rövid tengelytáv maradhat meg az öszvérből a szériamodellen.
Az új platform fejlesztését persze nem is kell elsietnie a Mercedesnek, hisz az SL és az SLC modellciklusából egyaránt legalább négy év van még hátra, ha nem több – az SL-t ugyanis legalább tíz évig szokta gyártásban tartani a Mercedes, nem ritkán tovább is. A jelenlegi generáció pedig 2012 óta van piacon.