Bár nem az első spanyol autó, de még csak nem is az első Seat típus, a Fiat 600-as helyben gyártott licencváltozata volt az az autó, amellyel megindult a spanyol motorizáció. 1957-es bemutatójának hatvanadik évfordulójáról egy egyedi autóval emlékezik a gyár.
A Seat 600 BMS inkább tűnik egy alaposan restaurált, és itt-ott korszerűsített hatszázasnak, mint új tervnek. Ugyanakkor láthatóan igyekeztek annyira látványossá tenni a régi kisautót, amennyire ez csak lehetséges. Fehér falú gumiabroncsokat és nyitható műbőr-tetőt kapott, illetve a korai változatokra jellemző elöl nyíló ajtókat. A vázlat alapján a szürke kiskocsi tulajdonképp nem lesz más, mint egy alaposan restaurált, és itt-ott módosított eredeti hatszázas, amely a Barcelonai Autószalonon ismét a figyelem középpontjába kerülhet egy pillanatra.
A típust egyébként 1957-ben mutatták be, a Fiat és a spanyol kormány megállapodása alapján az akkor még állami kézben levő Seat barcelonai üzemében gyártották. Bár ez manapság már nem tűnik soknak, a következő tizenhat évben 797 ezer példány készült belőle. Ezzel messze ez lett a legnépszerűbb autó a meglehetősen zárt spanyol piacon. Készült belőle egy helyi különlegesség is, a négyajtós Seat 800-as, amelyből vagy 18 ezer példányt gyártottak.
Azt már most leszögezte a Seat, hogy a 600 BMS – a rövidítés a Barcelona Motor Show-ra utal – egyedi példány, gyártani biztosan nem fogják.