Ahogy a Volvo és a London Taxi esetében, a Geely célja nem a Lotus elhurcolása, inkább a brit sportkocsimárka továbbfejlesztése, erősségeinek hangsúlyozása. Li Shufu, a kínai gyártó elnöke azt mondja, nincs oka egy ötven éves céget mindenestől kiforgatni hazai földjéből.

„A Geely elkötelezett a Lotus márka felvirágoztatása irányában, ami új befektetéseket és szélesebb kínálatot jelent a jövőre nézve.” - mondta a kínai cég elnöke a brit Eastern Daily Expressnek adott . Azt is egyérelművé tette, hogy bár a korábbi híreknek megfelelően tervezik egyes Lotus modellek kínai gyártását is, ez biztosan nem jelenti a termelés teljes elköltöztetését, ahogy azt korábban a sajtóban olvasni lehetett. Valószínűleg úgy járnak el, mint a Volvo S90 esetében, ahol gazdaságilag indokolt volt, hogy Kínában folytassák a gyártást, de ez ott sem jelentette, hogy a göteborgi üzem léte, vagy akár a kihasználtsága veszélybe kerülne a kínai gyártással összefüggésben.
Már a Lotus is Kínában készülhet
A Geely éppen egy hónappal ezelőtt vette át az irányítást, és határozott elképzeléseik vannak.
Az a Volvónál is látszott, hogy miközben a Geely egyértelműen az üzlet felvirágoztatásán dolgozott, igyekezett megteremteni a technológia átvételének lehetőségét is. A svéd gyártó kisebbik szabvány padlólemezét például svéd szakemberek fejlesztették, gyakorlatilag a Volvo központ területén, de már a Geely és a Volvo vegyesvállalatának alkalmazásában. Valószínű, hogy a Lotusszal is hasonlóan járnak majd el: hasznosítják a britek tapasztalatait – elsősorban váz- és futóműfejlesztésben rendelkezik elképesztő tudással a sportkocsigyártó mérnökgárdája – és miközben a Lotus fejlesztésén fáradoznak, átvesznek ezt-azt saját használatra.
Látható, hogy a Geely alapítójának célja egy valóban nagy és erős autóipari cég létrehozása, amely 2020-ra mintegy hárommillió autót adhat el éves szinten, ehhez azonban világszínvonalú fejlesztési képességekre lesz szükségük. A Volvo után a Lotus megszerzése is nagy lépés ebbe az irányba. A Geely egyébként meglepően kis pont az autóipar térképén, még kínai viszonylatban is: tavaly csupán 778 ezer autót adtak el, és ezzel messze a 2016-os volt a cég legerősebb éve. Valószínűleg a kínai állam központi autóipari támogatásainak okos felhasználása eredményezte, hogy a London Taxiban, a Volvóban, a Protonban és a Lotusban is jelentős részesedést tudhat magáénak a cég, ezzel pedig nagyon komoly alapot teremtett magának is a későbbi növekedéshez.
A Geely egyike a kevés sikeres magánkézben levő autógyártónak Kínában. A tavalyi eredményeket már azzal magyarázzák, hogy a Volvótól átvett módszerek révén sikerült látványosan javítani autóik minőségén.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
