Bemutatták az új Audi A8-ast
Ahogy az előzetesekből már sejthettük, az Audi ismét műszaki fronton igyekszik lefőzni a konkurenciát, de minden más tekintetben is hozza a kötelezőt az új csúcsmodell. A legfontosabb újdonságok: a minden eddiginél nagyobb tudásúnak mondott önvezető rendszer, illetve a fejlett aktív futómű.

Az új A8-as formája a rengeteg előzetes után nem hat újdonságként, bár látványosan eltér az elődmodelltől. Az új stíluselemek közül talán a széles, hatszögletes hűtőrács a legmarkánsabb, de jellegzetesek a középen összekötött hátsó lámpák és a kerekek feletti határozott, kemény élek, amelyek középen feloldódnak a karosszéria lágyabb felületeiben. Mindezt szinte változatlanul vették át a Prologue tanulmányról, amelyet még 2014 őszén lepleztek le. A tetővonal viszont egyértelműen megteremti a rokonságot az elődmodellel. Az összhatás elegáns, de semleges, ahogy az Auditól már megszokhattuk: a formákhoz rég hozzászoktatták a közönség szemét, így az autó külsején megrökönyödni biztosan nem fog senki.
Prologue: ez lenne az Audi jövője?
A korábban A9-ként emlegetett tanulmány nagy stílusváltást jelez – mondjuk épp ideje is.
A csúcsmodellel az Audi tovább folytatja a technikai versengést a konkurenciával. Készítettek például aktív futóművet, amely az útfelületet feltérképező érzékelők jelei alapján keményíti vagy lágyítja a rugózást és a csillapítást. Ilyet először a Mercedes kínált az S osztályban, így ez szigorúan véve csak felzárkózás az élre. A Level 3-as önvezető rendszerről viszont méltán állíthatják, hogy pillanatnyilag a legjobb. Eddig senki nem kínált 2-es szintűnél önállóbb önvezető rendszereket, az Audié az első, amely lehetővé teszi, hogy 60 km/h-s tempóig rövid időre a sofőr egyáltalán ne a vezetéssel foglalkozzon. Az AI Traffic Jam Pilot nevű rendszer nagyobb tempónál már csak akkor használható, ha elválasztott pályás úton közlekedik az autó – magyarul autópályán – de az Audinál azt jósolják, hogy 2025-ig elkészül az 5-ös szintű rendszerük is, amely mellett a sofőrnek már tényleg csak akkor kell vezetnie, ha szeretne.
Az A8-asba komoly szenzorrendszert építenek: a radaros és ultrahangos érzékelők mellett elöl kamera és lézer-letapogató is segíti a járműnek a környezete feltérképezését. Ez nem csak az önvezető funkciók miatt hasznos: így válik lehetővé, hogy az autó önállóan parkoljon, vagy sofőr nélkül álljon be a garázsba, csupán egy gombnyomásra. Az 5,1 méteres modell jobb manőverezhetőségét összkerék-kormányzás is segíti. Az A8-as egy további újdonsága a 48 voltos elektromos rendszer, erre az aktív futómű miatt is szükség volt, de ugyanez teszi lehetővé, hogy minden változatot felszereljenek enyhe hibrid technikával, amely egy 12 kW-os motor-generátorral segíti az autó hatékonyabb működését.
A motorválaszték a gyártás kezdetén csupán két háromliteres V6-osból áll majd: a turbós benzines 340, a dízel 286 lóerős lesz. Később jön kétféle négyliteres V8-as is, a TDI 435, a benzines, ikerturbós 460 lóerővel. Valószínűleg még később érkezik, de nem marad ki a 12 hengeres opció: a jól ismert hatliteres W12-es modernizált változatát kapja meg, 585 lóerő csúcsteljesítménnyel és 900 Nm maximális nyomatékkal. Ezen felül még egy konnektoros hibridről is említést tettek, amely a nyújtott A8L-hez lesz elérhető, 50 kilométeres elektromos hatótávval és 450 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelyet a turbós benzines V6-os köré építenek.
Mindenképp érdemes szót ejteni az A8-as egyik legfontosabb újdonságáról: a típus talpmasszás-funkcióval is megkapható, amit a hátsó utasok élvezhetnek majd. Alighanem azokban a kivitelekben lesz igazán népszerű, amelyeket sofőr vezet majd.
Az A8 és A8L gyártását Neckarsulmban a napokban indítják be, de a típus csak novemberben jelenik majd meg a kereskedésekben. Az árakat azonban már most elárulták: legolcsóbb rövid változat ára 90 600, a nyújtott alapkivitelé 94 100 euró lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
