Bemutatták az új Audi A8-ast
Ahogy az előzetesekből már sejthettük, az Audi ismét műszaki fronton igyekszik lefőzni a konkurenciát, de minden más tekintetben is hozza a kötelezőt az új csúcsmodell. A legfontosabb újdonságok: a minden eddiginél nagyobb tudásúnak mondott önvezető rendszer, illetve a fejlett aktív futómű.

Az új A8-as formája a rengeteg előzetes után nem hat újdonságként, bár látványosan eltér az elődmodelltől. Az új stíluselemek közül talán a széles, hatszögletes hűtőrács a legmarkánsabb, de jellegzetesek a középen összekötött hátsó lámpák és a kerekek feletti határozott, kemény élek, amelyek középen feloldódnak a karosszéria lágyabb felületeiben. Mindezt szinte változatlanul vették át a Prologue tanulmányról, amelyet még 2014 őszén lepleztek le. A tetővonal viszont egyértelműen megteremti a rokonságot az elődmodellel. Az összhatás elegáns, de semleges, ahogy az Auditól már megszokhattuk: a formákhoz rég hozzászoktatták a közönség szemét, így az autó külsején megrökönyödni biztosan nem fog senki.
Prologue: ez lenne az Audi jövője?
A korábban A9-ként emlegetett tanulmány nagy stílusváltást jelez – mondjuk épp ideje is.
A csúcsmodellel az Audi tovább folytatja a technikai versengést a konkurenciával. Készítettek például aktív futóművet, amely az útfelületet feltérképező érzékelők jelei alapján keményíti vagy lágyítja a rugózást és a csillapítást. Ilyet először a Mercedes kínált az S osztályban, így ez szigorúan véve csak felzárkózás az élre. A Level 3-as önvezető rendszerről viszont méltán állíthatják, hogy pillanatnyilag a legjobb. Eddig senki nem kínált 2-es szintűnél önállóbb önvezető rendszereket, az Audié az első, amely lehetővé teszi, hogy 60 km/h-s tempóig rövid időre a sofőr egyáltalán ne a vezetéssel foglalkozzon. Az AI Traffic Jam Pilot nevű rendszer nagyobb tempónál már csak akkor használható, ha elválasztott pályás úton közlekedik az autó – magyarul autópályán – de az Audinál azt jósolják, hogy 2025-ig elkészül az 5-ös szintű rendszerük is, amely mellett a sofőrnek már tényleg csak akkor kell vezetnie, ha szeretne.
Az A8-asba komoly szenzorrendszert építenek: a radaros és ultrahangos érzékelők mellett elöl kamera és lézer-letapogató is segíti a járműnek a környezete feltérképezését. Ez nem csak az önvezető funkciók miatt hasznos: így válik lehetővé, hogy az autó önállóan parkoljon, vagy sofőr nélkül álljon be a garázsba, csupán egy gombnyomásra. Az 5,1 méteres modell jobb manőverezhetőségét összkerék-kormányzás is segíti. Az A8-as egy további újdonsága a 48 voltos elektromos rendszer, erre az aktív futómű miatt is szükség volt, de ugyanez teszi lehetővé, hogy minden változatot felszereljenek enyhe hibrid technikával, amely egy 12 kW-os motor-generátorral segíti az autó hatékonyabb működését.
A motorválaszték a gyártás kezdetén csupán két háromliteres V6-osból áll majd: a turbós benzines 340, a dízel 286 lóerős lesz. Később jön kétféle négyliteres V8-as is, a TDI 435, a benzines, ikerturbós 460 lóerővel. Valószínűleg még később érkezik, de nem marad ki a 12 hengeres opció: a jól ismert hatliteres W12-es modernizált változatát kapja meg, 585 lóerő csúcsteljesítménnyel és 900 Nm maximális nyomatékkal. Ezen felül még egy konnektoros hibridről is említést tettek, amely a nyújtott A8L-hez lesz elérhető, 50 kilométeres elektromos hatótávval és 450 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelyet a turbós benzines V6-os köré építenek.
Mindenképp érdemes szót ejteni az A8-as egyik legfontosabb újdonságáról: a típus talpmasszás-funkcióval is megkapható, amit a hátsó utasok élvezhetnek majd. Alighanem azokban a kivitelekben lesz igazán népszerű, amelyeket sofőr vezet majd.
Az A8 és A8L gyártását Neckarsulmban a napokban indítják be, de a típus csak novemberben jelenik majd meg a kereskedésekben. Az árakat azonban már most elárulták: legolcsóbb rövid változat ára 90 600, a nyújtott alapkivitelé 94 100 euró lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
