Bemutatták az új Audi A8-ast
Ahogy az előzetesekből már sejthettük, az Audi ismét műszaki fronton igyekszik lefőzni a konkurenciát, de minden más tekintetben is hozza a kötelezőt az új csúcsmodell. A legfontosabb újdonságok: a minden eddiginél nagyobb tudásúnak mondott önvezető rendszer, illetve a fejlett aktív futómű.

Az új A8-as formája a rengeteg előzetes után nem hat újdonságként, bár látványosan eltér az elődmodelltől. Az új stíluselemek közül talán a széles, hatszögletes hűtőrács a legmarkánsabb, de jellegzetesek a középen összekötött hátsó lámpák és a kerekek feletti határozott, kemény élek, amelyek középen feloldódnak a karosszéria lágyabb felületeiben. Mindezt szinte változatlanul vették át a Prologue tanulmányról, amelyet még 2014 őszén lepleztek le. A tetővonal viszont egyértelműen megteremti a rokonságot az elődmodellel. Az összhatás elegáns, de semleges, ahogy az Auditól már megszokhattuk: a formákhoz rég hozzászoktatták a közönség szemét, így az autó külsején megrökönyödni biztosan nem fog senki.
Prologue: ez lenne az Audi jövője?
A korábban A9-ként emlegetett tanulmány nagy stílusváltást jelez – mondjuk épp ideje is.
A csúcsmodellel az Audi tovább folytatja a technikai versengést a konkurenciával. Készítettek például aktív futóművet, amely az útfelületet feltérképező érzékelők jelei alapján keményíti vagy lágyítja a rugózást és a csillapítást. Ilyet először a Mercedes kínált az S osztályban, így ez szigorúan véve csak felzárkózás az élre. A Level 3-as önvezető rendszerről viszont méltán állíthatják, hogy pillanatnyilag a legjobb. Eddig senki nem kínált 2-es szintűnél önállóbb önvezető rendszereket, az Audié az első, amely lehetővé teszi, hogy 60 km/h-s tempóig rövid időre a sofőr egyáltalán ne a vezetéssel foglalkozzon. Az AI Traffic Jam Pilot nevű rendszer nagyobb tempónál már csak akkor használható, ha elválasztott pályás úton közlekedik az autó – magyarul autópályán – de az Audinál azt jósolják, hogy 2025-ig elkészül az 5-ös szintű rendszerük is, amely mellett a sofőrnek már tényleg csak akkor kell vezetnie, ha szeretne.
Az A8-asba komoly szenzorrendszert építenek: a radaros és ultrahangos érzékelők mellett elöl kamera és lézer-letapogató is segíti a járműnek a környezete feltérképezését. Ez nem csak az önvezető funkciók miatt hasznos: így válik lehetővé, hogy az autó önállóan parkoljon, vagy sofőr nélkül álljon be a garázsba, csupán egy gombnyomásra. Az 5,1 méteres modell jobb manőverezhetőségét összkerék-kormányzás is segíti. Az A8-as egy további újdonsága a 48 voltos elektromos rendszer, erre az aktív futómű miatt is szükség volt, de ugyanez teszi lehetővé, hogy minden változatot felszereljenek enyhe hibrid technikával, amely egy 12 kW-os motor-generátorral segíti az autó hatékonyabb működését.
A motorválaszték a gyártás kezdetén csupán két háromliteres V6-osból áll majd: a turbós benzines 340, a dízel 286 lóerős lesz. Később jön kétféle négyliteres V8-as is, a TDI 435, a benzines, ikerturbós 460 lóerővel. Valószínűleg még később érkezik, de nem marad ki a 12 hengeres opció: a jól ismert hatliteres W12-es modernizált változatát kapja meg, 585 lóerő csúcsteljesítménnyel és 900 Nm maximális nyomatékkal. Ezen felül még egy konnektoros hibridről is említést tettek, amely a nyújtott A8L-hez lesz elérhető, 50 kilométeres elektromos hatótávval és 450 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelyet a turbós benzines V6-os köré építenek.
Mindenképp érdemes szót ejteni az A8-as egyik legfontosabb újdonságáról: a típus talpmasszás-funkcióval is megkapható, amit a hátsó utasok élvezhetnek majd. Alighanem azokban a kivitelekben lesz igazán népszerű, amelyeket sofőr vezet majd.
Az A8 és A8L gyártását Neckarsulmban a napokban indítják be, de a típus csak novemberben jelenik majd meg a kereskedésekben. Az árakat azonban már most elárulták: legolcsóbb rövid változat ára 90 600, a nyújtott alapkivitelé 94 100 euró lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
