Együttműködésről tárgyal a Fiat és a Volkswagen
A Wall Street Journal értesülései szerint a Fiat-Chrysler és a Volkswagen a tárgyalások kezdeti szakaszánál tart egy olyan együttműködésről, amely akár több közös fejlesztésű és gyártású típust is eredményezhet. Elsősorban olyan modellekről van szó, amelyet egyik gyártó sem tud egyszerűen saját stratégiájában illeszteni.
Állítólag két kategória merült fel: a közepes pickupoké, ahol a Volkswagen jelen van az Amarok révén, a Fiat-Chrysler viszont a Mitsubishi L200-as átcímkézett változatát kínálja Fiat Fullback néven. Nem tudni, hogy a Mitsubishi, miután a Renault-Nissan irányítása alá került, egyáltalán szállítana-e az olaszoknak, a VW-nek viszont biztosan jól jönne egy partner, amely az Amarok következő generációjának fejlesztésének költségét legalább részben állná. Az Amarok fejlesztése viszonylag drága a VW számára, hisz ez az egyik olyan típusuk, amely nem építhető egyik szabvány padlólemezre sem – egy újabb generáció kifejlesztése így akár a többszörösébe is kerülhet, mint egy MQB padlólemezre alapuló autóé.
Spekulációk szerint a VW Caddy és a Fiat Dobló fejlesztését is közösen végezheti a két gyártó. A Fiat számára ez azért vonzó lehetőség, mert a jelenlegi szerződés lejártával szinte biztosan nem gyárthatják tovább a Combót az Opel számára. A VW viszont nem ad el annyit a Caddyből, hogy megérje egy új generációt kifejleszteni, legalábbis erre utal, hogy a legutóbbi modellváltás nem volt más, mint alapos frissítése a 2004 óta gyártott típusnak.
Indoka tehát mindkét gyártónak volna az együttműködésre, már csak az a kérdés, hogy sikerül-e megegyezniük a részletekről.