Elérkezett az idő: itt az új Ford Mustang. A típus nagy utat járt be a 60-as évektől és talán nem túlzás azt állítani, hogy egy ideje újra régi fényében tündököl. Duplán nehéz feladat elé állította a Fordot a hetedik generáció megtervezése: eleve egy ikonikus, nagy múltú típusról van szó, ráadásul az előző generáció rendkívül jól sikerült. Most ezeket az igen magas elvárásokat kell megugrania az új modellnek.
Mindjárt itt az új Mustang, amiből sok ígért részlet kimarad
Szó volt róla, hogy lesz hibrid, sőt, még összkerekes is. Ezekre igen kevés az esély.

A külső első ránézésre is sokat változott: minden ponton átrajzolták az Mustangot, de az egyértelműen látszik, hogy az arányokhoz nem nyúltak. Az orr-rész a leghangsúlyosabb részlet, itt változott a legtöbbet az újdonság. Sokkal csücskösebbre, szögletesebbre és férfiasabbra faragták az elejét. Az új lámpák és az elődnél is szigorúbb nézés elég agresszív arcot adtak a Mustangnak. A géptető dupla légbeömlőit egy nagyra cserélték.
Talán az utolsó szerelem lesz?
Lehet, hogy ez lesz az egyik utolsó V8, amin nincs turbó, kompresszor, KERS vagy hajtógenerátor. Ünnepeljük, amíg tehetjük.
A hátsó rész is sokat változott: a lámpák három függőleges vonalból álló elrendezése megmaradt, de a formájuk már inkább a Mustang Mach-E lámpáit idézi. A hátsó rész minden részében ívesebb lett, a hátsó lökhárítót pedig karakteresebbre rajzolták. Oldalról megnézve a sziluett megmaradt, ami miatt még mindig egy kiváló arányú kupé a Mustang. Hátul még mindig ott a markánsan, széles csípő.
Sárga, és fáj, ha a szemedbe megy
87 700 darab vonaljegy árán zötyöghetsz egy sárga dobozban, ami villannyal megy. Eddig nem tűnik úgy, de azért vannak különbségek.
A legtöbben amiatt aggódtak az új Mustang kapcsán, hogy a kibocsátási normák miatt a Fordnak kompromisszumot kell kötnie a hajtás terén. Szerencsére ez nem így lett: a GT-ben maradt az ötliteres V8-as motor, amivel kapcsolatban annyi derült ki, hogy átdolgozták, de azt nem árulták el, hogy ez mit jelent számokban. Szintén a palettán maradt a 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost turbómotor is, amivel kapcsolatban szintén nem mondtak konkrét adatokat. A hírek szerint az tűnik valószínűnek, hogy a V8-as nagyjából 500 lóerő környékén lehet majd és az EcoBoostot is 330 lóerő fölötti teljesítményűnek remélhetjük. A váltóknál sincs nagy meglepetés: marad a hatsebességes Getrag manuál és a tízsebességes automata.
Éhes Mach-hal disznókat álmodsz
Elképzeled. És pontosan olyan. Csak jobb. Mert egyszerre kapod a mocskos V8-at és a kéjes sportautót. Csak engedd el az automatát.
A futómű minden eleme nagyban hasonlít az előző generációséra, viszont a Ford azt mondja, hogy a hetedik generáció lett az eddigi legsportosabb és legjobban kezelhető Mustang. A különbséget a futómű felfogatási pontjai, az új lengőkarok és a rövidebbre áttételezett, kormánymű adják. A Fordnál azt mondják, hogy bár nem tűnik nagynak a változás, a kezelhetőség hatalmasat javult. Pedig már az előző generáció sem volt egy tohonya, unalmasan vezethető autó.
Nem sport: izom!
Nem gondoltam volna, hogy ezen az autón lehet javítani, de sikerült. És így még kevesebbet fogyaszt. :DD
Belül is látványosak a változások. Várható volt, hogy óriási kijelzők veszik át az uralmat és ez így is lett: a mai trendeknek megfelelően egy hangsúlyos, a műszerfal síkjából kiemelkedő lapra raktak két hatalmas kijelzőt. Egyet a műszeregységnek, egyet pedig a fedélzeti rendszernek. Másik verzióról nem mutattak képet, de azt elmondták, hogy az alacsonyabban felszerelt modellekben kisebb kijelzők lesznek. A beltér többi részét is átrajzolták, de a dizájnereknél nem szaladt meg annyira a ceruza, hiszen a belső bár láthatóan új, mégis konzervatív hatású.
Hogy ne maradjon poén nélkül az új Mustang, megjelent egy drift-fék nevű újdonság. Ez úgy működik, hogy ahogy a sofőr húzza a kéziféket, úgy zár össze a hátsó differenciálmű. Több részletet nem mondtak, de hozzátették, hogy ezzel a rendszerrel a driftelésben kevésbé jártas pilóták is látványosakat tudnak majd körzőzni a Mustanggal.
Ennyi pénzért ennyi autót még nem adtak
Nagyjából mindent tud, amit azok az autók, amiknek a felébe kerül. Illetve valamivel többet is: a szeretni való tahót.
A hetedik generációs Mustang a hírek szerint 2024-ben érkezhet meg a szalonokba, de az árát egyelőre nem közölték. Nem is csoda, hiszen amilyen állapotok uralkodnak az autóiparban mostanság, 2024 még nagyon távoli időpontnak tűnik. A Fordnál azt is elmondták, hogy nem valószínű, hogy a végtelenségig ki tudnak majd tartani a nagyköbcentis V8-asok – meg úgy általában a benzines motorok – mellett, de egyelőre még van rá lehetőség.
Forrás: Ford

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
