Elérkezett az idő: itt az új Ford Mustang. A típus nagy utat járt be a 60-as évektől és talán nem túlzás azt állítani, hogy egy ideje újra régi fényében tündököl. Duplán nehéz feladat elé állította a Fordot a hetedik generáció megtervezése: eleve egy ikonikus, nagy múltú típusról van szó, ráadásul az előző generáció rendkívül jól sikerült. Most ezeket az igen magas elvárásokat kell megugrania az új modellnek.
A külső első ránézésre is sokat változott: minden ponton átrajzolták az Mustangot, de az egyértelműen látszik, hogy az arányokhoz nem nyúltak. Az orr-rész a leghangsúlyosabb részlet, itt változott a legtöbbet az újdonság. Sokkal csücskösebbre, szögletesebbre és férfiasabbra faragták az elejét. Az új lámpák és az elődnél is szigorúbb nézés elég agresszív arcot adtak a Mustangnak. A géptető dupla légbeömlőit egy nagyra cserélték.
A hátsó rész is sokat változott: a lámpák három függőleges vonalból álló elrendezése megmaradt, de a formájuk már inkább a Mustang Mach-E lámpáit idézi. A hátsó rész minden részében ívesebb lett, a hátsó lökhárítót pedig karakteresebbre rajzolták. Oldalról megnézve a sziluett megmaradt, ami miatt még mindig egy kiváló arányú kupé a Mustang. Hátul még mindig ott a markánsan, széles csípő.
A legtöbben amiatt aggódtak az új Mustang kapcsán, hogy a kibocsátási normák miatt a Fordnak kompromisszumot kell kötnie a hajtás terén. Szerencsére ez nem így lett: a GT-ben maradt az ötliteres V8-as motor, amivel kapcsolatban annyi derült ki, hogy átdolgozták, de azt nem árulták el, hogy ez mit jelent számokban. Szintén a palettán maradt a 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost turbómotor is, amivel kapcsolatban szintén nem mondtak konkrét adatokat. A hírek szerint az tűnik valószínűnek, hogy a V8-as nagyjából 500 lóerő környékén lehet majd és az EcoBoostot is 330 lóerő fölötti teljesítményűnek remélhetjük. A váltóknál sincs nagy meglepetés: marad a hatsebességes Getrag manuál és a tízsebességes automata.
A futómű minden eleme nagyban hasonlít az előző generációséra, viszont a Ford azt mondja, hogy a hetedik generáció lett az eddigi legsportosabb és legjobban kezelhető Mustang. A különbséget a futómű felfogatási pontjai, az új lengőkarok és a rövidebbre áttételezett, kormánymű adják. A Fordnál azt mondják, hogy bár nem tűnik nagynak a változás, a kezelhetőség hatalmasat javult. Pedig már az előző generáció sem volt egy tohonya, unalmasan vezethető autó.
Belül is látványosak a változások. Várható volt, hogy óriási kijelzők veszik át az uralmat és ez így is lett: a mai trendeknek megfelelően egy hangsúlyos, a műszerfal síkjából kiemelkedő lapra raktak két hatalmas kijelzőt. Egyet a műszeregységnek, egyet pedig a fedélzeti rendszernek. Másik verzióról nem mutattak képet, de azt elmondták, hogy az alacsonyabban felszerelt modellekben kisebb kijelzők lesznek. A beltér többi részét is átrajzolták, de a dizájnereknél nem szaladt meg annyira a ceruza, hiszen a belső bár láthatóan új, mégis konzervatív hatású.
Hogy ne maradjon poén nélkül az új Mustang, megjelent egy drift-fék nevű újdonság. Ez úgy működik, hogy ahogy a sofőr húzza a kéziféket, úgy zár össze a hátsó differenciálmű. Több részletet nem mondtak, de hozzátették, hogy ezzel a rendszerrel a driftelésben kevésbé jártas pilóták is látványosakat tudnak majd körzőzni a Mustanggal.
A hetedik generációs Mustang a hírek szerint 2024-ben érkezhet meg a szalonokba, de az árát egyelőre nem közölték. Nem is csoda, hiszen amilyen állapotok uralkodnak az autóiparban mostanság, 2024 még nagyon távoli időpontnak tűnik. A Fordnál azt is elmondták, hogy nem valószínű, hogy a végtelenségig ki tudnak majd tartani a nagyköbcentis V8-asok – meg úgy általában a benzines motorok – mellett, de egyelőre még van rá lehetőség.
Forrás: Ford