Milyen autókat vehetünk egy Suzuki Kizashi árából?

2011.03.01. 18:06

Nem nagyon tudtuk, mit kezdjünk a Suzuki Kizashival. Papp Tibi egyenesen arra szavazott, hogy el se kérjük: kit érdekel Magyarországon egy kilencmilliós középkategóriás, aminek nincsenek előzményei?

Aztán megbeszéltük, hogy természettudományos kuriózumként mindenképpen érdekes, tehát nem tehetjük meg, hogy nem veszünk róla tudomást. Úgyhogy elkértük. A Magyar Suzuki tesztautó ügyi illetékese azt mondta, májusra lát egy nagyszerű időpontot, de az lesz a legjobb, ha áprilisban visszatérünk rá. Hát, ha május, akkor legyen május. Egy szóval sem állítom, hogy nem sértődtünk meg, de ilyen az élet – ha valaki a magasan legolvasottabb autós médiumnak akarja utoljára kiadni a tesztautóját, az ő dolga. Lehet, hogy nyomasztja az a napi auditált 110–130 ezer olvasó. Van ilyen, szerintem teljesen normális. Az XL7-et is ideadták, én meg megírtam, hogy szar, ahogy szar is.

A Kizashi szó jelentése: előjel, nyitány. Persze autók neveiből nem kell messzemenő következtetéseket levonni, egy fecske (Swift) például szárnyalhat magasan, de keresheti táplálékát néhány centivel a föld felett is, ha lóg az eső lába. A Kizashit lassan végigteszteli a magyar szaksajtó 10-20-30 ezer olvasókat elérő része, mi majd kivárjuk a mi időnket, nem sürgős, hiszen… hát nem sürgős, na fogjuk rá. Addig is tesztelünk mindenféle más autót. Csak hogy hétvégén a Karottával leforgattuk az új UPC reklámokat. Én érkeztem előbb a helyszínre, úgyhogy már tudtam, hova kell parkolni. A történethez tartozik, hogy a Karotta egy ideje az Autó Magazinnál haknizik, méltányos sztárgázsi fejében. Az Autó Magazin is azok közé tartozik, akikben bízik a Magyar Suzuki Rt. Én tehát tudtam, hová kell parkolni, a Karotta meg a lelkemre kötötte, hogy próbáljam ki.

Vezettem hát körülbelül száz métert. A Karotta azt mondta, egész jó, egy olyan ember őszinte lelkesedésével, aki kapott tesztautót. Rám is átragadt a lelkesedés: ennek tényleg semmi baja, leszámítva, hogy bőrkárpitozás ide vagy oda, az illata ugyanolyan, mint anyám előző Swiftjének. Erre aztán Karotta is felhívta a figyelmemet a későbbiekben, ahogy a bő kilencmilliós árra is. A rövid teszt alatt természetesen nem derült ki semmi érdemleges: egy normális középkategóriás autó különösebb karakter nélkül. Amerikának szánják, de imidzspolírozásos alapon forgalmazzák Magyarországon is.

Külsőre egész jól néz ki. És ez az egész jó sajnos igen kevés. A maroknyi autóbuzi, aki követi a szaksajtó híreit, a 2008-as Kizashi 3 tanulmányautó után valami sokkal érdekesebbet várt volna – 2011-es szemmel a Kizashi 3 egyáltalán nem tűnik extrémnek, inkább egy formás, ütős, kellemes szedán. Ezt sajnos elég durván kispolgáriasították le, nyilván a megfelelő piackutatások után, de a végeredmény sajnos közelebb van a hat évvel ezelőtti koreai formanyelvhez, mint ahhoz, ami ma Európában menő.

Itt van hát ez a 9,3 milliós ár (+ metálfényezés 150 ezer). Jelen esetben az a legkomolyabb teszt, ha végignézzük a konkurensek árlistáit. És így már be is sétáltunk a Suzuki csapdájába: Audikkal, BMW-kkel, Volvókkal hasonlítgatunk össze egy Suzukit, máris sikerült feljebb pozicionálni a márkát! Ebből a szempontból tehát sikeres a Kizashi-hadművelet. De hogy szerepel majd az autópiaci pergőtűzben? Hiszen szegény fegyvertelenül, egyetlen szál alsógatyában indul a csatába: nincs csábító alapára, amihez képest majd mindenki felextrázza. Az autókereskedelmi pszichológiának ez az alapja: egy ordító szám, kötőjel, tól. És pont ez hiányzik a legjobban a Kizashiból. Meg az, hogy sokan képesek megvenni a fapados luxusautót csak a presztízs miatt. De olyan meg végképp nincs a Kizashinak.

A suzuki.hu-n nincs Kizashi menüpont, pedig még a Marine rovatban is néztem, elvégre hajóval érkezik hozzánk. Az árlistába szerencsére már befért: 9 290 000 forint ez az egy verzió, ami kapható. (Amerikában 23 ezer dollárról indul.)

A nálunk kapható egyetlen Kizashi összkerekes, ami nem feltétlenül előny, hiszen tegye fel a kezét, aki haladéktalanul kiadna plusz 6-700 ezer forintot egy összkerekes verzióért? A magyarországi konkurensek többsége nem is kínál ebben a kategóriában 4x4-et, hiszen nálunk azért igen kevesen vannak, akik ne tudnák le gond nélkül a telet egy garnitúra jó téli gumival. Ahol találtunk összkerekes változatot, természetesen igyekeztünk annak az árát kitúrni.

Kezdjük az Alfa Romeóval. A létező legdrágább Alfa Romeo jelenleg a 159 Sportwagon, Distinctive felszereltséggel, 1750 TBi benzines 200 lóval (a dízel is ennyibe kerül) 9,3 millió forint. Összkerék nincs hozzá. De a bőr benne van. Tengelytávja milliméterre egyezik a Kizashiéval.

Az Audi A4 Quattro csak kézi váltóval érhető el, 9,645 ezerért. Drágább, mint a Kizashi. Viszont, hoppá, 2808 mm a tengelytávja – ilyen nagy lett az új A4-es.

Az oldalról ajánljuk

A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
  • Hírek

A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján

Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.

március 5., 07:42
Egyre nagyobb vihart kavar a Tesla tőzsdei válsága
  • Hírek

Egyre nagyobb vihart kavar a Tesla tőzsdei válsága

Fokozódik az idegesség.

március 5., 06:12
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
  • Közélet

Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm

A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?

március 5., 06:11
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
  • Hírek

Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett

Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.

március 5., 09:04
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

tegnap, 16:35
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
  • Hírek

Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél

Az áramot nem kosárban adják.

március 5., 10:19
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
  • Hírek

Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5

Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.

március 5., 06:12
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
  • Hírek

Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet

Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.

március 4., 18:03
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
  • Hírek

Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn

Csak a hétköznapi csúcsidőkben.

március 5., 11:36
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
  • Hírek

Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son

A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.

március 4., 06:02
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
  • Hírek

Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes

Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.

március 5., 12:33
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
  • Hírek

Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját

A magyar KAMManufaktur kitett magáért.

március 4., 17:35
Joggal lehetett volna az Év Autója
  • Tesztek

Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus

Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.

március 4., 16:38
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
  • Közélet

A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!

Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.

március 4., 06:02
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
  • Hírek

Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják

Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!

március 4., 06:02
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
  • Tesztek

Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti

Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.

március 4., 13:33
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
  • Hírek

Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban

A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.

március 4., 14:30
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
  • Hírek

Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk

A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.

március 4., 13:05
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
  • Hírek

Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati

Et tu, mi fili, Stellantis?

március 4., 09:06
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
  • Hírek

Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon

A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.

március 4., 10:17
A Polestar nagyot kaszált a Tesla iránti közutálatból
  • Hírek

A Polestar nagyot kaszált a Tesla iránti közutálatból

Kaptak az alkalmon.

március 4., 15:53
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
  • Hírek

Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian

Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.

március 4., 12:05
Tatabányai ingyen tnakolás
  • Hírek

Tatabányai ingyen tnakolás

március 5., 07:10
Farizon V6E és SV
  • Tesztek

Farizon V6E és SV

március 5., 10:55
Mercedes GLC EQ álcázva
  • Hírek

Mercedes GLC EQ álcázva

március 5., 11:14
Audi A6 Avant (C9) - 2025.
  • Hírek

Audi A6 Avant (C9) - 2025.

március 5., 11:39
Jeep Compass részletek
  • Hírek

Jeep Compass részletek

március 5., 13:12
KAMM 912c 60th Edition
  • Hírek

KAMM 912c 60th Edition

március 4., 14:01
Chery Tiggo 8
  • Hírek

Chery Tiggo 8

március 4., 10:31