- Magazin
- Közélet
- NexTC
- villanyautó
- elektromos autó
- elektromos
- hyundai
- nissan
- mercedes-benz
- volkswagen
- mitsubishi
- citroen
- peugeot
- bmw
Ingyen pénz villanyautóra?
Gondolkodtak már villanyautó-vásárláson? És ha másfél millióval olcsóbban kaphatnák meg? A Nemzetgazdasági Minisztériumnál ma estétől lehet pályázni az elektromosautó-vásárlás támogatására, ebben pedig az importőrök is meglátták a lehetőséget: közülük többen is további kedvezményeket kínálnak.
A nemzetgazdasági miniszter szeptemberben jelentette be, hogy a kormány autónként legfeljebb 1,5 millió forintos támogatással ösztönözné a tisztán elektromos hajtású járművek vásárlását. A pályázati lehetőség ma este nyílik meg, az online rendszer ekkortól fogadja a jelentkezéseket. Utánajártunk, hogyan lehet ma Magyarországon a listaár alatt villanyautóhoz jutni, és milyen akciókkal próbálnak még több villanyautót eladni a pályázat farvizén a hazai importőrök.

Maga az igénylés nem annyira egyszerű, mint amilyennek elsőre hangzik: nem elegendő annyi, hogy besétálunk a szalonba, rámutatunk a kiválasztott típusra, és már gurulunk is haza az olcsóbban vett elektromos autónkkal. Az első lépést a vevőnek kell megtennie az este megnyíló pályázati felületen. Miután létrehozott egy egyedi azonosítót, kiválaszthatja az előre regisztrált listából azt a márkakereskedést, amelynek modellje iránt érdeklődik.
Erről aztán a megjelölt kereskedő kap egy értesítést, felveszi a kapcsolatot az ügyféllel, majd elkészíti a hivatalos árajánlatot. Ha ezt a vevő is jóváhagyja, már a Nemzetgazdasági Minisztériumnál pattog a labda. A pályázat kedvező elbírálása után az ügyfél megkapja a támogatói okiratot, és mehet az autóért. A támogatás összegét nem a vevő, hanem a kereskedő kapja, így az előbbi kevesebbet fizet majd az autóért. Magánszemélyek egy, cégek legfeljebb öt villanyautóra kérhetnek támogatást. Azt egyelőre nem tudni, a benyújtástól számítva mennyi időt vesz igénybe a pályázat elbírálása és a támogatás jóváhagyása.
A programban a kormány csak 15 millió forint alatti, új, tisztán elektromos hajtású autók vásárlását támogatja. Annyira azért megengedő a kiírás, hogy a márkakereskedők vagy importőrök tesztautói a forgalomba helyezést követő hat hónapig vagy hatezer kilométerig beleférnek. Konkrét, általánosan meghatározott összeg nincs: a bruttó eladási ár 21 százalékát, maximum 1,5 millió forintot takaríthatunk meg.
Nemcsak készpénzes vásárlásnál segít az állam, ugyanakkor hitelt csak a regisztrált finanszírozóktól kérhetünk ilyen célra. Fontos, hogy a kedvezmény csak autóvásárlásra vehető igénybe – a forgalomba helyezés és az üzemben tartás költségeire nem. Aki pedig minisztériumi segítséggel jut villanyautóhoz, a következő három évben nem adhatja azt el, üzembentartó-váltásra viszont van lehetőség.
Ha sietsz, nem érsz oda soha
Ahogy fogynak a kilométerek, a halvány aggodalom helyét átveszi a gyomorgörcs – csak kitartson valahogy hazáig.
Ezt szívjátok le
Másfél literből megjárom Hatvant.
Mivel a vételárnak van felső határa, biztosan nem árasztják majd el az utakat a Teslák, vagy egyéb nagy értékű elektromos luxusautók. Magyarországon nagyjából egytucatnyi modell kedvezményes megvásárlására lehet pályázni. A Portfolio gyűjtése alapján ezek közül a Peugeot Ion és a Citroën C-Zero a két legolcsóbb a maga 5,6 millió forintos árcédulájával – ez nemcsak az állami támogatás, hanem az importőr saját akciójának érvényesítésével alakul ki a 8,5 millió körüli listaárból.
Eljött az ingyen autózás ideje – Nissan Leaf
Jogosan néz mindenki irigykedve. Ingyen parkolni, ingyen tankolni kiváltság. Kiváltság, amit meg lehet venni némi pénzért.
Több hazai importőr ugyanis további engedményekkel próbálja megfejelni az állami támogatást, így magához vonzani a vásárlókat. A már említett Peugeot és Citroën az Ion és a C-Zero esetében duplázott, vagyis további 1,5 millió forintot engedett. A furgonok – a Berlingo és a Partner – árából kilenc százalékot. A Nissan a Leafeket 600 ezerrel, a Kia a Soul EV-t 460 ezerrel olcsóbban adja. Ezek az akciók akkor is érvényesek, ha a vásárló nem pályázik.
Ez már rendes autó? Majdnem.
A bringások ujjal mutogattak rám.
Jé, targonca!
Ne higgyenek el semmit se az i3-nak, és felejtsenek el mindent, amit eddig a villanyautókról gondoltak.
Újabb jelölt a másfél milla támogatásra
Korea messze van, aztán meglepődünk, amikor előállnak a legígéretesebb nyomi autóval – ők már úgy tudják, hogy lenyomták a Toyotát. Azt azért nem, de az Ioniq jó.
A gazdag ember Volkswagene
Senki se higgye, hogy egy hatalmas, összkerekes és bivalyerős autóról van szó. Sőt. De legalább visszatermel.
A BMW-nél viszont csak akkor jár a 774 ezres mínusz a 94 amperórás i3 árából, ha sikeres a pályázatunk és készpénzzel fizetünk. Ez a BMW így 9 millió 990 ezer forintba kerül, az összes kedvezménnyel. A Hyundai felszereltséghez köti az Ioniq 380 ezres engedményét. A Volkswagen e-Up!-ja és a Mitsubishi i-MiEV éppen befér még hatmillió alá a minisztériumi támogatással. Az i-MiEV-ból olyan korlátozott darabszámú kivitel készül, amelynek listaárából az államin túl 1,5 milliót engednek, a VW pedig az e-Up! listaárából 757, az e-Golféból 989 ezret von le. Tízmillió forint fölött egyedül a Mercedes-Benz B 250 e-t találjuk.
A pályázatokat ma estétől 2017. május 1-ig lehet benyújtani, de a felülvizsgálatot követően még dönthetnek annak meghosszabbításáról. A kormány erre az évre kétmilliárd, jövőre pedig hárommilliárd forintot különített el erre a célra, de a Nemzetgazdasági Minisztériumtól megtudtuk, hogy ez az igénylések számától függően változhat. Az ártámogatás célja, hogy a Magyarországon futó villanyautók száma 2020-ra elérje a harmincezret. Számuk szeptemberben 449 volt.
A sok villanyautóhoz persze töltőhálózatra is szükség lenne, ezért az villanykutak létesítéséhez is támogatási programot hirdetett a kormány az önkormányzatok számára. Ettől azt várják, hogy rövid időn belül legalább ezer töltőállomás létesül országszerte, a hosszú távú cél pedig egy 3000 állomásból álló állandó hálózat kiépítése lenne, amely egyenletesen lefedné az ország minden régióját.

Az oldalról ajánljuk
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.

