Kedves Olvasóink!
Elindult a TotalCar napi hírlevele, melyre a jobb oldali menüsorban lehet feliratkozni. Azoknak, akik nem szeretik a spam-et, és anélkül szeretnék megnézni, hogy esetleg később fáradságos munkával kelljen leiratkozniuk, készítettünk egy mutatványszámot.
A hírlevél arra jó, hogy az is nyomon követheti, milyen cikkek jelentek meg a lapban, akinek nincs ideje sokat szörfölni. A regisztrált felhasználók egyetlen email-ben kapják meg az előző nap megjelent cikkek, tesztek, és hírek címeit, rövid ismertetőjét és a rájuk mutató URL-t.
Különösen hasznos lesz a hírlevél azoknak az Autódoktor-rajongóknak és ügyfeleknek, akik szeretik nyomon követni, milyen márkákról és típusokról volt szó, de agyvérzést kapnak attól, hogy végigkattintgassák az egész heti termést. Ezért aztán célszerű a levelezőrendszerben külön mappát nyitni a TotalCar hírlevelének, össze ne keveredjenek a sürgős elintéznivalók, és a ráérős olvasgatás.
Még valami, amiért érdemes hírlevelet olvasni: minden csütörtökön csak a hírlevélben jelenik meg legkiválóbb szerzőink (többek között Nínó Karotta és Szekeres "Wonder" Stevie) egy-egy agymenése aktuális, esetleg örökérvényű autós-webes témákról. Munkanéven egyelőre prédikációnak hívjuk.
A hírlevél így néz ki:
A TotalCar hírlevele, 2001. január 10.
Számokba fojtva A szubjektív autótesztek létjogosultságáról - Szekeres W. Stevie - Ültem a pici turbódízel kocsiban, és nyomtam a gázt ezerrel. Budapest aranyifjúsága vagy nem volt versenyzős hangulatban, vagy csak én gyorsultam mindenkinél jobban, de piros lámpás kilövésnél egyszerűen nem volt ellenfelem. Úgy cikáztam a sávok között, ahogy a saját 1.6-os benzines autómmal sosem tudtam volna. Próbáltam tippelni, mi lehet a gyorsulás értéke: 9 másodperc? 8 és fél? A műszaki adatokat csak otthon kerestem ki a neten. A gyári adat: 12.9 sec nulláról százra. Nem rossz, de semmi sportos. Most én vagyok a hülye, agyamra ment a padlógáz vagy mi van? Az autó mérnöki produktum, a mérnökök pedig szeretnek "tisztán látni" és számokkal leképezni a valóságot. A paramétereket is ők találják ki. A gyorsulást például nulláról százra szokták megadni és kész. Más kérdés, hogy néhány autópálya-felhajtót leszámítva az ember sose akar álló helyzetből százra gyorsítani. A városi közlekedésben a pirostól negyvenig tartó sprint, országúti IFA-előzéskor pedig a hatvantól százig gyorsulás sokkal valószerűbb szituációk. Mégis, ezek a rugalmasság-értékek elvétve szerepelnek csak a katalógusadatok között. Ja, a katalógusadatok nem kedveznek a turbódízeleknek, amik a turbó bekapcsolásáig csak vánszorognak, utána viszont sportkocsikat esznek reggelire. Másik vesszőparipám a fogyasztás. A régebbi szabvány szerinti 90/120 legalább egyértelmű volt. Állandó sebességet kilométereken át tartani a gyakorlatban ugyan nonszensz, de a mérés legalább elvileg reprodukálható. Ma országúti és városi átlagról szólnak a számok, de a mérés metodikája - minden szabvány ellenére - nem képezi le a valóságot. Saját méréseim szerint az én autóm városban jó egy literrel kevesebbet, országútón jó egy literrel többet fogyaszt, mint a gyári adat. Lehet ekkora hibahatára egy mérésnek? Egy autó megítélésénél a gyári adatokra hagyatkozni kényelmes ugyan, de félrevezető. Mit ér a magas nyomaték, ha a jelleggörbe csúcsos? (És melyik gyár közli a nyomatékgörbét?) Mit ér a magas végsebesség, ha az autó futóműve már alacsonyabb tempónál is bizonytalan? (És mi a futómű stabilitásának mértékegysége?) Mit ér az alacsony gyári fogyasztási adat, ha a szomszéd a gyengébben specifikált autójával valójában százasokkal kevesebbet hagy a benzinkútnál? Az igazság, mint tudjuk, odaát van. Mondjuk a szaksajtó oldalain, mert jobb példa valahogy nem jut az eszembe. Ha azt írjuk, hogy a Tsitsamitsu ZX1000 nálunk 10.1 litert fogyasztott, az máris közelebb áll ahhoz, amit a tisztelt Vásárló tapasztal majd a benzinkútnál, mint a gyári fékpados szimulált mérések eredménye. Ha mi azt írjuk, hogy a kis turbódízel lökhajtásos erényeket csillogtat, a szerény gyári adat ahhoz képest hiteltelen, hiszen még csak halványan sem utalt rá, mekkora élvezeti értéke van a fickós kis zsebrakétának. Így tessék olvasni az autóteszteket. |
Cikkeinkből:
|
Piros benzin, Suzuki 1.3, Vectra, öv
Az autódoktor válaszol 2001/1/10 | A SHELL kútnál rábeszéltek, próbáljam ki az új piros benzinjüket, kétszer tankoltam tele belőle. A fogyasztás azonnal felment fél literrel, és csak 10-12 tankolás után állt vissza az eredeti szintre, akkor is hirtelen. Diadalmas visszatérés Ford Thunderbird 1955-2002 2001/1/10 | Minden normális, amerikai autótörténelemmel foglalkozó könyvben van egy fejezet, amely így kezdődik: a második világháború után, amikor a fiatal amerikai katonák hazatértek Európából, magukkal hozták az ott széles választékben kapható sportkocsikat. Legeslegújabb szolgáltatásunk: Autójogász 2001/1/10 | Mindenki mást mond? Nincs hozzáértő ügyvéd haverja? De van! Közlekedési igazgatási kérdések (forgalmi, törzskönyv, átírás, stb.) esetén, balesetek, biztosítóval, káreseménnyel kapcsolatos jogi tanácsadásban segít a TotalCar autójogásza. |
Híreinkből:
|
Azok a negyvenes évek
2001/1/9 | [Detroit] Nagy tetszést aratott a Ford időutazója, a 49-es koncepció. Száguldó Vipera 2001/1/9 | [Detroit] Reflektorfényben a 2003-as Dodge Viper. Jaguar R2 2001/1/9 | Bemutatkozott a brit F1-es istálló 2001-es versenyautója. |
A Totalcar szolgáltatásai
Újautó adatbázis a magyarországi márkakereskedők által árult modellekről Ingyenes apróhirdetés Autódoktor, az autós távgyógyító Időjárási adatok Európa városairól, óránkénti frissítéssel Cikkarchívum Hírarchívum Magyarországi autósklubok adatbázisa Vásárolt rendszámok kereshető adatbázisa Kontakt Sürgős javítandó a TotalCarban: Szerkesztő Winkler Róbert főszerkesztő Égő Ákos [AxA] webszerkesztő Hirdetni szeretnék: Harsányi László kereskedelmi igazgató Kolloros Péter lapigazgató Technikai problémák: Füzi Gergely [füge] technikai szerkesztő A szerkesztőség és a kiadó adatai A totalcar hírlevél változatlan formában szabadon terjeszthető. Feliratkozás a hírlevélre: Írjon egy levelet erre a címre: tc-request@totalcar.hu A tárgysorba: SUBSCRIBE Leiratkozás a hírlevélről: Írjon egy levelet erre a címre: tc-request@totalcar.hu A tárgysorba: UNSUBSCRIBE |