Írhatnám azt is címnek, hogy Fiat Punto, de akkor a kutya se olvasná el. Így viszont nagyságrendekkel nő az esély, főleg ha hozzáteszem, hogy lengén öltözött hölgyek is voltak a Hungaroringen.
Brutális olaszautós hétvége volt. A Tipo-Tempra Klub Pákozd környékére gyűjtötte az embereket. A magyarországi hivatalos Fiat Klub pedig fogta magát, és szeánszra hívta az összes olaszautó-tulajdonost, legyen az fiatos, alfás, lanciás, ferraris vagy akármilyen, és kivitte őket a hungaroringi vezetéstechnikai centrumba.
Amint hallottam az eseményről, tudtam, hogy ott a helyem. Nemcsak pacsizni jó ilyenkor az alfás haverokkal, de most a szokásos - és egyben dögunalmas - autómustra mellett kinézett egy kis autózás is. Valójában egyáltalán nem értem, miért járnak az emberek autós találkozókra, hiszen a barátokkal egyébként is lehet találkozni - és én bizony szoktam is. A talikon meg általában ugyanazok vannak, így aki egyen részt vett, mindent látott. Mindenesetre ez a vezetéstechnika, akármennyire is lerágott csont már, mindig érdekes tud lenni, így feliratkoztam.
Egyébként marha nehéz megszervezni egy ilyen eseményt, látom mennyit küzdenek vele mások, akik ilyesmire vetemednek. Összehozni, hogy tartalmas legyen a program, a gazdagtól a csóróig mindenki találjon magának szórakozást, ne unatkozzanak a csajok se, hát még a gyerekek, és persze anyagilag se legyen bukó, nem egyszerű. Ezért is lehet, hogy nem mindig sikerül emlékezetesre, már annak, aki nem vett részt a szervezésben, vagy nem itta magát hülyére.
Most viszont tuti jó volt a 'Ringes a buli - és ahogy hallottam, a másik is, de sajna csak az egyiken tudtam jelen lenni. De ne szaladjunk előre, kezdjük a szombat reggellel. Szépen felkészítettem az Alfettát, ami azt jelenti, hogy kipakoltam a csomagtartóból, hogy a keresztbe csúsztatás közben ne röpködjenek szanaszét a cuccaim. A gyülekező első lépcsője a felvonulási téren volt, de én inkább a Ring bejáratához mentem, mert egyrészt közelebb volt, másrészt így nyertem egy kis időt.
Más is így gondolhatta, mert mire odaértem, már parkolt néhány Fiat a bejáratnál. Nemsokára befutott a második Alfás is, Ingegnere, a Yetro túrák szervezője a GTV6-al. Ekkor vettem észre, hogy az autóm derékig koszos, és még csak le sem mostam. Biztos, hogy utálni fognak, akiknek egy ilyen találkozó ünnep, és már napokkal előtte fogkefével járkálnak az autójuk körül. Már mindegy, majd a pályalocsolás megoldja - gondoltam.
Aztán egyszer csak megjelent a konvoj, és megkezdődött az esemény. Egymás után gurultak be a gépek a Ringre, hogy a veztech. pálya környékén leparkoljanak. Először Fiatok, aztán egy-egy Alfa, majd néhány Maserati és egy Ferrari Testarossa. Nem fogom újra felsorolni a line upot, a lényeg, hogy minden olaszból volt képviselő.
A Ferrari Testarossa
Tudta Ön, hogy a Ferrari Testarossa minden idők legnépszerűbb Ferrarija? Engem nagyon meglepett, hogy a Pininfarina által 1984-ben élete keltett álomból 7200 darabot adtak el 1992-ig. A nevet már az ötvenes évek végén használták (Testa Rossa formában, mint piros fej), és a piros szelepfedél miatt nevezték így azt az autót. Tehát a második generációs Testarossa aluminium vázzal készült, az ajtók és a tető anyaga viszont acél, ezek mellett rengeteg üvegszálas alkatrészt is kapott. Minden keréknél kettős keresztlengőkaros felfüggesztést és hengerenkénti négyszelepes motort kapott. Marelli gyújtás, K-Jetronic elektronika - aminél bonyolultabb komputert én speciel sosem raknék autóba -, szedte össze a 390 LE teljesítményt a 4943 köbcentis, 12 hengeres, 180°-os V motorból. 5,3 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra.
Pininfarina már 1982-körül tervezni kezdett egy olyan Ferrarit, ami 12 hengeres lesz, és a hűtők a versenyautókhoz hasonlóan oldalt lesznek. Persze utcai autóról volt szó, így gondolnia kellett a csomagokra és a komfortra is. Aztán ez lett belőle. A Testarossán mindenhol légvezető nyílások, légterelők találhatók, amik nemcsak a motornak juttatnak hűtő-, vagy épp elszívható levegőt, de jelentős szerepet játszanak a stabilitásban is. Ritka megoldás volt ez akkoriban, a mai napig megdobogtatja a szívet. Népautónak soha rosszabbat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
