Egyszer volt Volvo V8 - ez az!
Totalcar Erőmérő: Volvo S80 V8
A hitelesített és professzionális teljesítménymérő padon a korábban jelentkezett olvasók autóit mérjük meg az Autokorbelnél, most egy igazi big blokkos európai került a padra. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, az olvasók jelentkezhettek a mérésre, most egy V8-as Volvo bizonyíthat.

Az autógyártás olyan gyorsan változik napjainkban, hogy szakmabelieknek is nehéz pontosan követni a trendeket. Ezek egy része az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt alakul ki.
A korszerű motorok általában kis lökettérfogatú, feltöltött konstrukciók, amelyek nagyon jól szerepelnek részterheléses üzemben és teljes terheléskor egészen szép a maximális teljesítményük is. Az egy másik kérdés, hogy a valós fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékük eltér az optimális katalógusadattól, de ezzel csak akkor szembesülünk, ha ilyet használunk a hétköznapokban.

A korszerű downsizing-motorok szépen szorítják ki a piacról a szívómotorokat, a nagy lökettérfogatú, a sokhengeres szívómotor pedig szinte kizárólag a különleges sportautók privilégiuma lett mára.

A mérésre érkezett Volvo S80 2007-ben készült, amikor a modellsorozat csúcsát egy szívó V8-as motorral szerelt változat jelentette. A különleges, keresztben elhelyezett 4,4 literes blokkot a Volvo a Yamaha segítségével fejlesztette ki. A Volvo által megadott specifikációk alapján a Yamaha egy létező, palettáján már szereplő nyolchengeres konstrukciót tekintett alapnak és azt dolgozta át alaposan.
A 60 fokos hengerszögű V8-as teljesen alumínium blokköntvénnyel és hengerfejjel készült és 190 kilós tömege alacsonynak tekinthető ebben a kategóriában. A viszonylag szűk hengerszög keskennyé is teszi, nem kell túl hosszú autóorr, amibe belefér, ráadásul magassága is kezelhető, tehát bennfoglaló méreteit tekintve nagyon jó kompromisszum. A mai napig a legkisebb külső méretű négy liter feletti V8-as és jó eséllyel ez már nem is lesz másképpen.

Más tekintetben sok különlegességet nem tartalmaz, nincs sem változó szelepvezérlése, sem különleges befecskendezőrendszere, klasszikusnak tekinthető 32 szelepes motor tehát. Megbízhatósága szintén remek, bár kevés készült belőle, komoly hibákról nem beszélnek a tulajdonosok.
A nagy lökettérfogatú V8-as motorok mindig különlegességet jelentenek az Erőmérőben: érdekes megnézni, hogy kis fordulaton már mekkora nyomatékuk van és mennyire széles tartományban teljesítenek jól. Nagyon erősek 2000-től a leszabályzásig. A turbónyomásra sem kell várni, azonnal ott van az erő és a csodás hang.
Ezek után mi is kíváncsian vártuk, hogy a Volvo-Yamaha nyolchengeres milyen értéket produkál, illetve milyen görbét rajzol. Nem árulom el tudja-e a gyári értékeket, próbáljátok meg kitalálni és nézzétek meg az Erőmérő mai epizódját!
Ha pedig tetszik a műsorunk és további érdekes autókat szeretnétek látni, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára mert sok érdekes autó jön még.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
