Egy igazán ritka Porsche, turbóval

Totalcar erőmérő: Porsche 924 Turbo

2020.07.10. 14:01

Hálásak lehetünk olvasóinknak, mert a Totalcar Erőmérőben nagyon sokféle és érdekes autó megfordult már az Autokorbelnél. Most egy nagyon ritka, különlegesen jó állapotú régi Porsche hajtja meg a mérőpadot, mi is nagyon várjuk az eredményt.

A 924-es Porsche, gyári számán a 931-es modell mindig egy nagyon alulértékelt autó volt a Porsche modellpalettáján. Az 1975-ös bemutatót követően 1976-ban megindult a sorozatgyártás, és nagyon szép pénzügyi sikereket hozott a Porsche számára. A modell leváltotta a 914-es léghűtéses, középmotoros modellt egy orrtmotoros, hátul elhelyezett váltós (transaxle) sokkal korszerűbb, nagyon jól tervezett, modern autóval. Nehezen magyarázható módon presztízse nem volt az olcsó, belépő Porcshénak, pedig a korabeli tesztek szépeket írtak róla. Az eladások is jól mentek, a jó árpozíciónak köszönhetően, azonban a modellsorozatban a 924-es és a 911-es között nagyon nagy volt a lépcső. A közben megjelent 928-as pedig az elöregedő 911-est próbálta leváltani – ma már tudjuk, hogy teljesen sikertelenül.

A 924-es és a 911-es közé próbálták beilleszteni a 924 turbót, amely teljesítményével közelebb volt a 911-eshez és természetsen a 928-as V8-as modellhez is.

A közvélekedéssel ellentétben egy jól működő, évek óta több változatban is szereplő szívómotorból turbóst csinálni nem annyi, hogy teszüknk rá egy megfelelő mérető turbókompresszort, hanem az egész motort teljesen át kell tervezni.

Figyelembe kell venni az üzem közben megnövekedett kompresszió-végnyomást, az égési csúcsnyomásokat, valamint a megnövekedett termikus igénybevételt is. Ráadsul a sportos Porsche márka nem engedhette meg magának, hogy az autót esetlegesen pályanapokon használók szét tudják hajtani a motort, túl tudják terhelni bármilyen körülmények között.

Ezért aztán megváltoztatták a kompresszióviszonyt, átdogozták a forgattyús mechanizmust, és egy teljesen új hengerfejet kapott a motor, amelyet kézzel, primitív módon, egyedileg szereltek össze a gyárban. Megtehették, mert a 924 turbo modellből alig 12 ezer darab készült, amelynek majdnem a fele Amerikában talált gazdára. Ez a szám még egy sportkocsigyártó számára is nagyon kevés a gyártás négy évét tekintve.

Hiába volt akkor már jelentpős tapasztalata a gyárnak a feltöltött motorokkal, a 924 turbo nem volt problémamentes, ahogy az 1975-ben megjelent 911 turbó sem. Ezeknek a problémáknak nagy része nem is tervezési vagy gyártási problémára utalt, hanem arra, hogy a felhasználók nem tudták rendesen üzemeltetni ezelket a mai szemmel nézve nagyon primitív felépítésű turbós motorokat.

Teljesítményét tekintve évjárattól és piactól függően 169 és 177 lóerő között változott a modell teljesítménye, ezzel nagyon közel kerülve a 911-es Carrera 180 lóerejéhez, és ehhez teljesítményhez jobb tömegelosztás és jobb futómű párosult.

De vajon megvolt ez a 177 lóerő? Vagy csak a marketingesek álmában volt ennyire erős az átdolgozott, kétliteres Volkswagen-motoros 924 turbo Porsche?

Erre kerestük a választ a Totalcar Erőmérőben, nézzétek meg a mérést, a videó végén elemezzük a kapott eredményeket is.

Ha pedig jónak találjátok ezt a sorozatot, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, érdekes autók jönnek az utcáról.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
  • Hírek

Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó

A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.

március 21., 06:10
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
  • Közélet

A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se

A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!

március 21., 06:10
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
  • Hírek

F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét

Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.

tegnap, 17:26
Teljesen új külsőt kap az új MG4
  • Hírek

Teljesen új külsőt kap az új MG4

A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.

március 21., 07:51
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
  • Hírek

Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják

Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.

március 21., 09:12
Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége
  • Hírek

Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége

Csak a szoki.

március 21., 11:07
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
  • Hírek

Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.

március 21., 06:10
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
  • Hírek

Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte

Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.

március 21., 09:45
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek  figyelmeztetnek a felújítási munkákra
  • Hírek

Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra

Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.

március 20., 17:38
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
  • Hírek

F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?

Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.

március 20., 05:59
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Sport

Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései

Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?

március 20., 15:28
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
  • Hírek

500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek

A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.

március 20., 08:26
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
  • Hírek

Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása

A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.

március 20., 06:54
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
  • Közélet

Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki

Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak

március 20., 16:36
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
  • Hírek

Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója

Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.

március 21., 11:51
Halálos baleset Tiszaeszlárnál, vonat és pick-up ütközött
  • Hírek

Halálos baleset Tiszaeszlárnál, vonat és pick-up ütközött

A vonat kisiklott.

március 20., 10:52
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
  • Hírek

A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand

A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.

március 20., 14:25
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
  • Hírek

Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek

Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak

március 20., 13:53
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
  • Hírek

Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt

Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.

március 20., 09:25
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
  • Hírek

Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle

Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.

március 20., 12:54
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
  • Hírek

Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja

A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.

március 20., 11:49
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
  • Hírek

Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást

Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.

március 20., 10:27
Mercedes humanoid robotok
  • Hírek

Mercedes humanoid robotok

március 21., 10:08
álcázott Alfa Romeo Stelvio
  • Hírek

álcázott Alfa Romeo Stelvio

március 21., 11:17
Alfa Romeo Junior
  • Tesztek

Alfa Romeo Junior

március 21., 11:25
Kenshiki Fórum GR stand
  • Hírek

Kenshiki Fórum GR stand

március 20., 11:45
új MG4
  • Hírek

új MG4

március 20., 10:05