Egy igazán ritka Porsche, turbóval
Totalcar erőmérő: Porsche 924 Turbo
Hálásak lehetünk olvasóinknak, mert a Totalcar Erőmérőben nagyon sokféle és érdekes autó megfordult már az Autokorbelnél. Most egy nagyon ritka, különlegesen jó állapotú régi Porsche hajtja meg a mérőpadot, mi is nagyon várjuk az eredményt.

A 924-es Porsche, gyári számán a 931-es modell mindig egy nagyon alulértékelt autó volt a Porsche modellpalettáján. Az 1975-ös bemutatót követően 1976-ban megindult a sorozatgyártás, és nagyon szép pénzügyi sikereket hozott a Porsche számára. A modell leváltotta a 914-es léghűtéses, középmotoros modellt egy orrtmotoros, hátul elhelyezett váltós (transaxle) sokkal korszerűbb, nagyon jól tervezett, modern autóval. Nehezen magyarázható módon presztízse nem volt az olcsó, belépő Porcshénak, pedig a korabeli tesztek szépeket írtak róla. Az eladások is jól mentek, a jó árpozíciónak köszönhetően, azonban a modellsorozatban a 924-es és a 911-es között nagyon nagy volt a lépcső. A közben megjelent 928-as pedig az elöregedő 911-est próbálta leváltani – ma már tudjuk, hogy teljesen sikertelenül.
A 924-es és a 911-es közé próbálták beilleszteni a 924 turbót, amely teljesítményével közelebb volt a 911-eshez és természetsen a 928-as V8-as modellhez is.
A közvélekedéssel ellentétben egy jól működő, évek óta több változatban is szereplő szívómotorból turbóst csinálni nem annyi, hogy teszüknk rá egy megfelelő mérető turbókompresszort, hanem az egész motort teljesen át kell tervezni.
Figyelembe kell venni az üzem közben megnövekedett kompresszió-végnyomást, az égési csúcsnyomásokat, valamint a megnövekedett termikus igénybevételt is. Ráadsul a sportos Porsche márka nem engedhette meg magának, hogy az autót esetlegesen pályanapokon használók szét tudják hajtani a motort, túl tudják terhelni bármilyen körülmények között.
Ezért aztán megváltoztatták a kompresszióviszonyt, átdogozták a forgattyús mechanizmust, és egy teljesen új hengerfejet kapott a motor, amelyet kézzel, primitív módon, egyedileg szereltek össze a gyárban. Megtehették, mert a 924 turbo modellből alig 12 ezer darab készült, amelynek majdnem a fele Amerikában talált gazdára. Ez a szám még egy sportkocsigyártó számára is nagyon kevés a gyártás négy évét tekintve.
Hiába volt akkor már jelentpős tapasztalata a gyárnak a feltöltött motorokkal, a 924 turbo nem volt problémamentes, ahogy az 1975-ben megjelent 911 turbó sem. Ezeknek a problémáknak nagy része nem is tervezési vagy gyártási problémára utalt, hanem arra, hogy a felhasználók nem tudták rendesen üzemeltetni ezelket a mai szemmel nézve nagyon primitív felépítésű turbós motorokat.
Teljesítményét tekintve évjárattól és piactól függően 169 és 177 lóerő között változott a modell teljesítménye, ezzel nagyon közel kerülve a 911-es Carrera 180 lóerejéhez, és ehhez teljesítményhez jobb tömegelosztás és jobb futómű párosult.
De vajon megvolt ez a 177 lóerő? Vagy csak a marketingesek álmában volt ennyire erős az átdolgozott, kétliteres Volkswagen-motoros 924 turbo Porsche?
Erre kerestük a választ a Totalcar Erőmérőben, nézzétek meg a mérést, a videó végén elemezzük a kapott eredményeket is.
Ha pedig jónak találjátok ezt a sorozatot, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, érdekes autók jönnek az utcáról.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
