Corolla, Samara, Renault 5

2000.11.09. 12:09
Egyre gyakrabban fordul elő a következő hiba:
Indulás után (szivatóval is ) a motor rángat és alapjáraton lefullad. Van amikor nagy gázfröccs után a hiba megszűnik. Gyertya , benzinszűrő , légszűrő cserélve. Az benne a pláne, hogy nem mindig, és ilyenkor jó az alapjárata.
1988-as Toyota Corolla SE.
1. Gázadáskor rángat.
Hideg motornál nagyon rángat és nem is gyorsul jól. Ilyenkor, ha jobban odalépek neki, akkor nem gyorsul és rángat, ha visszaveszek egy kicsit a gázból, jobban gyorsul, mintha jobban be lenne nyomva a gázpedál. Olyan, mintha túl sok benzint kapna. (Külső hőmérséklet 10 fok körül ). Meleg motornál mindkét jelenség megszűnik illetve sokkal kevésbé észrevehető.

2. Indításnál néha pöccre indul, néha viszont két másodpercig is forgat az indítómotor, mielőtt beindul. Nem hőmérsékletfüggő.

Van ötleted?

Lambda szonda - már két ócska benzines tankolás is hazavághatja. Az utóbbi két hónap alatt 11 lambda szondát cseréltem. Előtte azonban oszcilloszkóppal meg kéne nézni a gyújtás szekunder áramkörét, ez a nagyfeszültségű áramkör összes hibáját kimutatja. Amennyiben ilyen lehetőséged nincs, a lambda szonda vezetékét húzd szét a csatlakozónál. Akkor szervizüzemben működik a befecskendező rendszer. Ha ilyenkor hibátlanul működik, szondát kell cserélni. Családdal nem irigylésre méltó költségvetési tétel. A második problémát ugyanez okozza.


Van egy 1989-es, 1,3-as Lada Samarám. Állandó jellegű probléma az alapjárati fúvóka kisebb-nagyobb mértékű eltömődése, amely bizonyos esetben az alapjárat drasztikus csökkenését, de általában az alapjárat megszűnését okozza. Az kényszer-üresjárati üzemanyagmegtakarító mágnesszelep kicsavarása és fúvókájának megtisztítása megoldja a problémát.
A karburátor szétszerelésekor az úszóház alján több esetben is találtam fehér, szürkés színű szilárd szennyeződést.
Ami számomra a talány, az az, hogy a üzemanyagellátó rendszerben 3 db - rendszeresen cserélt illetve tisztított - szűrő található (normál üzemanyagszűrő az AC pumpa előtt, szűrő az AC pumpában, szűrő a karburátor bemenetén), tehát nem tudom elképzelni, hogy honnan kerül a szennyező anyag a karburátorba.

Érdeklődéssel várom válaszát.

Nem tesz semmit. Valószínűleg felváltva járt ólmozott és ólommentes üzemanyaggal, olyankor szokott kicsapódni ez a szürkés anyag. Jó minőségű papírfilteres szűrőt építsen be.
A másik, hogy az alapjárati mágnesszelep végén a fúvókát húzza ki, a benne mozgó elzárótű, melyet az elektromágnes mozgat, a vége fekete színű műanyagból van. A műanyag rész végén van egy púpos kiképzés, amely a fúvókát elzárja. A fekete részt egy mozdulattal távolítsa el, egy darabig így járjon, majd mikor a tankból kitisztul a lerakódás (a tisztulást segítheti üzemanyagrendszer tisztító adalék hozzáadásával is), akkor vásároljon egy új mágnesszelepet - kb. 3000 Ft. Igazából ez sem túl fontos, mert a fogyasztás 100 kilométerenként csak 8-10 cseppel fog megemelkedni. (A fúvóka ill. szelep motorfék üzemben megakadályozza, hogy a motor alapjárati rendszerén keresztül üzemanyagot kapjon.)


Tisztelt Doki!
Egy 1988-as Renault 5 1.1 Campus gépkocsim Van. Egyre gyakrabban fordul elő a következő hiba:
Indulás után (szivatóval is ) a motor rángat és alapjáraton lefullad. Van amikor nagy gázfröccs után a hiba megszűnik. Gyertya , benzinszűrő , légszűrő cserélve. Az benne a pláne, hogy nem mindig, és ilyenkor jó az alapjárata.

1: karburátortisztítás-takarítás.
2: Hidegindító rendszer átvizsgálása, tisztítása. Ellenőrizze még, hogy amikor a szivatót ráhúzza, a külső rudazat megmozdítja-e a fojtószelepet, tehát ad-e plusz gázt a motornak.
Ellenőrizni kell, hogy a fojtószelep nem lóg-e túlzott mértékben a porlasztóházba, mert itt is szívhat fals levegőt a motor. A hiba mindenképpen itt keresendő.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.