Lada szerelő, Kadett GSi, Jetta

2000.12.11. 14:59
Mielőtt a motort szétszerelték, végeztek rajta veszteségmérést, ami nem mutatott különösebb hibát, még a hengerfej-hibát sem. Erre a duplára dagadt víztartály utalt, meg a csökkent teljesítmény. A probléma ezek után jelentkezett.
Hello

Asszem az el?z? levelem túl hivatalos volt, mert semmilyen visszajelzést nem kaptam. Ezért most egyszer?bb leszek: Hol van Budapesten jó Lada szerviz???

Kösz
Dani

Hú! Merrefelé laksz? Mert akkor valami olyat ajánlok, aki közelebb van, gondolom a távolság sem mindegy.
Esetleg ha vázolod a problémáid, szívesen adok szerelési tanácsot is_.


Kedves Autódoktor !

Már 4. éve gazdája vagyok egy '85-ös évjáratú 1.8-as Gsi Kadettnek, amivel kb. 140 ezer km-t tettem meg. Az autóban most 288 ezer km van. Nemrég az autó hengerfejes lett, de ezt nem vettem észre azonnal, kicsit f?ztem a motort, de a m?szer így sem ért a pirosba. A hengerfejet síkolták, 1-2 szelepvezetőt felújítottak, valamint az összes érintett tömítést cserélték. Szelepszár - szimmeringeket is. Mielőtt a motort szétszerelték, végeztek rajta veszteségmérést, ami nem mutatott különösebb hibát, még a hengerfej-hibát sem. Erre a duplára dagadt víztartály utalt, meg a csökkent teljesítmény. A probléma ezek után jelentkezett. Először azt vettük észre hogy az autó egyre büdösebb, ezzel szinkronban fogyott az olaj. Utána elkezdett láthatóan füstölni, főleg amikor sokat állok lámpánál és utána elindulok. A kocsi teljesítménye viszont nem változott egyáltalán, a gyertyák szürkésbarnák, az autó pöccre indul. Kipróbáltam az összes olajfogyás gátlót, egyik sem segített. Ha tudsz kérlek írj valamit. Válaszod előre is köszönöm.

Elképzelhet?, hogy a hengerfej javítása hagy némi kívánni valót maga után. Mert a piros lámpánál álláskor és motorfék-üzemben beszívott olaj jellegzetes kék füstje, amely néhány másodperc után elmúlik, jellemz?en a szelepvezet?k és a szelepszár szimmeringek hibájára utal. Azonban a futásteljesítményt figyelembe véve elképzelhet?nek tartom, hogy a kocsi elbírna egy gy?r?zést is. A hengerfej levétele után kb. háromnegyed- egy órás munka lett volna a dugattyúkat kif?zni és ellen?rizni a gy?r?hézagokat.


Tisztelt Autódoktor!

Egy barátom autójáról és a problémáiról lenne szó. Egy 1983-as Jetta, 1.5 -ös diesel. A hibája, többek között, hogy közepes fordulatnál rángatni kezd a motor. Gázadásnál, vagy gázelvételnél abbahagyja, egyenletes fordulatnál jelentkezik. A környék "bűvöskezű" diesel szakértői már mindent megpróbáltak, porlasztók ellenőrzése, cseréje, adagoló tisztítása, szabályozása, stroboszkópos beállítása, üzemanyagszűrő cseréje, de semmi. Bár, úgy tűnt, hogy ez a diesel javítás inkább tapogatózás a sötétben, nincs igazán megbízható szakember a városban. Elképzelhető, hogy adagolócsere nélkül is megoldható a probléma, vagy esetleg valami ismert okra vezethető vissza? Válaszát előre is köszönöm, nagyon tetszenek a korrekt problémamegoldásai.

Orosz György

Az 1500-as dízelek általában komolyabb futásteljesítmény után vannak,. Ennek megfelel?en az adagolóban lév? forgófej kopása jellegzetesen azt a hibát vonja maga után, hogy fordulaton két henger felé megn? a szállítási mennyiség, két henger felé pedig lecsökken. Ez általában úgy szokott összejönni, hogy pl. az 1-4-es henger többet kap, a 2-3 ennek megfelel?en kevesebbet. Vagy fordítva. Szerintem itt err?l a problémáról lehet szó.
Azonban, mivel a gépkocsit nem láttam, elképzelhet?nek tartom még valamelyik motor -vagy váltótartó bak szakadását, lágyulását is. Ha az adagoló leszerelésére és mér?padon való vizsgálatára kerül a sor, javaslom, hogy méresse meg a motor kompresszióját, illetve amennyiben mód nyílik rá, az egyes hengerek veszteségét is. Amennyiben itt széls?séges eltérések mutatkoznak, ez is okozhatja a dolgot. Ha nincs ötlete, hová forduljon segítségért adagolóügyben, írjon, tudunk helyet javasolni, ahol értenek hozzá.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.