Fuel Shark Saver fogyasztáscsökkentő - igaz vagy kamu?

2014.02.24. 16:53

A kérdésem erre a csoda kütyüre vonatkozik. Elvileg van hivatalos magyar weboldala, illetve egy amerikai tv-híradó riportot is találtam róla, de kételkedem. A kérdésem ugye az lenne, hogy ez valóban működik-e, érdemes vele foglalkozni? Azt írják, hogy bármilyen autóban stabilizálja a feszültséget, ezzel javul a fogyasztás.

Válaszát előre is köszönöm:

Máté

Venni nem fogok a teszt érdekében sem, nem gazdagítok egy csalót egy darab árával sem. Elolvastam két cikket és kételkedő mosolyom nem hervadt le arcomról, de megjelent a pír, amit vérnyomásom emelkedése okozott. Szemtelenség, a megtévesztés olyan foka, amikor nem szégyell a cikk végére véleményeket is írni. Ettől nem rezeltek az olajmágnások.

Ha létezik ilyen, akkor hiábavaló az a sok kutatás és fejlesztés, amit a károsanyag-kibocsátás miatt végeznek dollár- és eurómilliókat beleáldozva. Buták az autógyárak, miért nem vesz az Audi egy ilyet és azonnal piacvezető lenne, nem beszélve arról a rengeteg hibrid megoldással küszködő mérnökről, aki a szivargyújtóba dugott stabilizátorral azonnal 70%-al csökkentenék a fogyasztást szinte nullára. A BKK is használhatná a buszokban, így a vonaljegy 70%-al olcsóbb lenne, ezzel komolyan hozzájárulna a globális rezsicsökkentéshez. Szerintem igaz lehet, így belegondolva. Az autó elektromos rendszere stabil. Az akkumulátor természetesen terhelés függvényében ejthet a feszültségén, de ez nagy terhelést jelent, ami az elektronikákra kevés hatással van, hiszen azok stabilizált tápról működnek, így sajnos ez az érv kiesett.

A járműben keletkező elektromos zavarral nem tudom mire gondol az üzletember, ilyen nincs, hiszen, ha lenne nem működne. Az elektronikák által keltett elektromos zavar értékét, mértékét szabvány foglalja magába, ilyet minden olyan eszköz kelt, amiben áram folyik. A zavar mértéke meghatározott szinten belül kell, hogy legyen, ezt az autógyártól is szem előtt tartják, ahogy a kávéfőzőn is látható a bevizsgálást és a megfelelőséget igazoló jelzés.

A zavarnak nincs hatása a környezetre, van, aki úgy véli, hogy élettani hatása van, lehet, ezt nem tudom eldönteni, ezt nem lehet mérni, de műszaki oldalról mérhető, igazolható, szóval ez az elektromos zavarás dolog sem állja meg a helyét.

Tetszik a kereskedő azon mondata, hogy a szerkezetet egy USB-hez hasonlóan a szivargyújtóba kell dugni. De miért dugnék USB-t a szivargyújtóba? A telefontöltő jobb példa lenne. Érdekes az a megfogalmazás is, hogy jobb lóerőhöz jutok, ha ezt használom, itt a több lóerő csalogatóbb lenne, bár lehet, hogy azt sugallja, hogy jobb lóra tesz, aki ilyet használ. Azt írja, ez zöld termék. Eleve kék, de belegondolva, mivel a vásárlást követően hamar a kukában végzi, és műanyagból van, közel sem nevezném környezetbarátnak a szerkezetet.

A jármű elektromos rendszerét alaphelyzetben az akkumulátor stabilizálja. Az akkumulátor egy olyan puffer, ami hírtelen áramfelvételnél is stabil fezültséget szolgáltat. Járó motornál a generátor folyamatosan visszatölti, sőt, szükség esetén többlet energiát is szolgáltat a rendszernek. Az elektronikák stabil működésük érdekében saját stabilizátorral rendelkeznek. Az áramkörök nem 12-14 V-os tápfeszültséggel üzemelnek, hanem 9-5 V között, így egy nagyon nagy teljesítményigény esetén, amikor az akkumulátor feszültsége valóban leesne, az elektronikák stabilan teszik dolgukat. Egy jármű teljes tápellátásának stabilizálásakor a legnagyobb áramigényt kellene alapul venni - ami, mondjunk kis számot - 100 Amper. 13,8V-os töltésnél ez a 100A 1380W-nak felel meg, ami akkora hővel jár, mint egy vasaló. A képen látható eszköz ekkora hőnél még kisebb lenne és szénfekete. A szivargyújtó általában 10 A-rel van biztosítva, így nem is lenne alkalmas a csatlakozásra. Ha a fogyasztás csökken attól, hogy a gyújtógyertyák magasabb feszültséget kapnak, akkor azoknak eleve magasabb feszültséget adnának a tervezők. Végül is ez igaz, mert a gyújtáshoz magasabb feszültséget adnak, ezért találták ki a trafót. Dízel esetében érdekes a megközelítés, hiszen ott nincs szikra, minek a stabil feszültség, megy az magától.

Nem csak a Mazda, a villamos és a vasúti mozdony és a metró is visszatermeli az energiát fékezéskor, de ennek semmi köze a fogyasztáshoz közvetlenül. A fékezésnél termelt energia csak az akkumulátort tölti, a hálózatot táplálja. Ez az egyik legszemtelenebb megtévesztés, amit olvashatunk, ebben legalább kimagasló. Ajánlom figyelmébe a fogyasztóvédelemnek.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Az oldalról ajánljuk

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

37 perce
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34