Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Sziasztok!
Reggel 1 km, és este is 1 km utakra keresnek autot. Vajon benzines vagy dizel viseli jobban az ilyen igenybevetelt? Munkahelyre kellene bejarni a lakasomtol.
Kis vacak autot azert nem szeretnek, mert hetvegen lemennek autopalyan Budapestrol haza, Pecsre. Hétközben meg néha elugranék barátnömhöz aki 14 km-re lakik tölem.
Nyilván egy Hybrid Toyota Yaris lenne a legjobb, de az marha drága még...
Tudtok ajanlani valami 2,5 millio Ft alatt? Eloszor a 2000-es benzines Audi A3-akat neztem a mobile.de oldalon, vagy 1,4-es Honda Jazz esetleg? Vagy 1700-as, automata Mercedes A?
Üdvözlettel,
Dani
Kedves Dani!
Kérdése a szerkesztőségi listán landolt, ezért okleveles nepperűzőnk helyett a kollektíva véleményével kell szembesülnie. Fogadja sok szeretettel a szűretlen belső levelezést.
Papp Tibor: Egy kilométer? Ahogy a taxis mondja: oda gyalog.
Winkler Róbert: De tényleg, 1 km az 10 perc. Viszont 2,5 millióért gyakorlatilag minden van. Illetve bármi. SUV, sportautó, unalmas szedán, dízel, benzines, gázos, bármi.
B. Capelluti: Bérautó vagy taxi is jobban megérné.
Papp Tibor: Az első kilométeren egy ezres motor is tíz fölött kajál. Talán vegyen Priust.
Csikós Zsolt: Dízelt vegyen. A benzines óriási benzinfelesleggel indít (vö: szívató), a sok benzin egyrészt túlfogyasztást okoz, másrészt lemossa a kenőolajat a hengerek faláról, tehát rohamosan kopik a motor. A dízel ellenben nem kér dúsítást, maximum egy kis alapjárat-emelést, ráadásul a gázolaj még nagy mennyiségben sem képes úgy lemosni a kenőanyagot a hengerfalról, mint kicsiben a benzin.
Motorkopás, fogyasztás miatt ezerszer inkább dízelt.
Még egy tényező a rövid, városi, pöfögős használathoz: a már bemelegedett motornál is jelentős a különbség a benzines és a dízel alapjárati fogyasztása között, a dízel javára ez olyan 50-30 százalék.
Mindenképpen dízel, sok tanulmány szól erről.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.