Ennek ellenére az Octaviával normálisan is lehet közlekedni. Nálunk a DSG-s járt (8,06 millió Ft), azzal meg pláne. Amikor az ember nem tiporja a gázt, egyenértékű egy erős, automata váltós limuzinnal, jó ülés, észrevétlen váltások, gyors visszagangolás, fölényes gyorsulás. A duplakuplungos váltó tényleg elképesztő ritmusváltásokra képes, ha kell, tunya és alacsonyan tartja a fordulatot, de ha hirtelen átcsap a dolog sietésbe, egy pillanat alatt alkalmazkodik. 7,2 alatt van százon. És ehhez nem kell a kuplungolás+váltás Paganinijének lenni, csak nyomni a gázt. Még rajtautomatika is van. De tény, hogy a kormány mögötti fülekkel váltogatni a legjobb móka.
Valójában, ha nem a versenykék (+120 ezer Ft) színe van az RS-nek, akkor nem is feltűnőek a változtatások egy mezei Octaviához képest. Ettől lehetne egy kis lopakodó jellege is, amit én kifejezetten kedvelek: amikor púposkodik a Vento TDI, van ám meglepetés. Mondjuk, így kékben is volt, főleg nekem. Kiderült például, milyen remekül lejön róla a graffity.
Még mielőtt azonban bárkiben az a kép alakulna ki, hogy az RS valójában egy nyugodt luxuslimuzin, elárulom az egyik legkomolyabb jellemhibámat. Engem a motor ereje nyugtat meg. Kétszáz lóval és 280 newtonméterrel (1700-5000 között!!) már tök normálisan tudok közlekedni, és még az sem zavar, ha kemény a futómű. Noha az RS-é az. Nem vészesen, de alacsonyabban is ül és nagyobbakat is üt rajta egy kátyú – épp ezért jobb kerülni az ilyesmit. Viszont engem az is megnyugtat, hogy halálpontos a kormányzás és brutális a fék. Vagyis a tudat, hogy bármi van, elfordulok – ez segít a mindennapi problémák megoldásában. Épphogy egy picit tolja az orrát, de nem vészesen, a dízelmotoros RS-nél sokkal semlegesebben fordul a durva kanyarokban. És elképesztően gyorsít ki belőlük: ha komolyan toljuk, a fojtott motorhang mellett hallani az intercooler kemény surrogását. Fenyegető hang – persze ez is halk.
A turbós benzines nem a legtakarékosabb fajta, gondolom, a legtöbben inkább a TDI motoros RS-t választják, hiszen szinte ugyanennyire megy, és kevesebbet fogyaszt. Ennek ellenére szerintem a maga műfajában meglepően jó a TSI fogyasztása, a városi tötymörgős forgalomban pár decivel kilenc liter fölött eljárkált, igaz, ha siettem, már nem. De közúton el lehet közlekedni vele 11-12 liter közötti átlaggal. Ez kábé az a határ, ami fölött már az ember jogosítványa permanens veszélyben van. Viszont tény, hogy a TDI motoros RS-sel sokkal kevesebb üzemanyagból megoldható ugyanez.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
