De mit kap majd a vevő a pénzéért? A Lexus szerint a kategória legcsöndesebb, legkulturáltabb képviselőjét, melyet egy 98 lóerős, 1,8-as benzinmotor és egy 80 lóerős villanymotor együttes ereje mozgat. A rendszer legnagyobb teljesítménye 136 lóerő – a motorhoz fokozatmentes automata váltó kapcsolódik. Az autó különlegesen nagy figyelemmel összerakott, 500 kötelező ellenőrzési fázison ment át – erről fotóillusztrációt is láthattunk. A kocsi ráadásul könnyű is, mindössze 1370 kiló, nem csoda, ha a CT 200h városban is csupán 3,9 litert fogyaszt, és a kategóriájában a legalacsonyabb, 89 g/km a CO2-kibocsátása.
Hibrid rendszer ide, alacsony fogyasztás oda, a kis Lexust állítólag mégis jó vezetni. Mivel statikus bemutatón voltunk, vezetési élménnyel ezúttal nem szolgálhatunk, de azt tudjuk, hogy az első MacPhersonhoz nem az olcsó csatolt lengőkaros megoldást választották, hanem szofisztikált, kettős keresztlengőkaros futóművet tettek hátra. A kormány elektromos rásegítésű, fogasléces, és valószínűleg tényleg közvetlen, mindössze 2,7-et fordul koppanástól koppanásig.
A CT 200h sofőrje egy kapcsoló segítségével többféle üzemmód közül választhat attól függően, hogy spórolni vagy éppen vezetni szeretne jobban az aktuális pillanatban. 3 spórolós fokozat van; elindulás után a kocsi automatikusan EV módban működik, vagyis nem kapcsolja be a benzinmotort, kizárólag a 202 voltos akkumulátor energiája mozgatja. Az autó legfeljebb két kilométert tud megtenni így.
ECO módban az elektronika elveszi a dolgok élét, vagyis a kocsi lomhább lesz, lassabban reagál, cserébe viszont még kevesebbet fogyaszt. A NORMAL mód talán nem szorul magyarázatra, ahogy a SPORT mód is magától értetődő, ilyenkor a CT 200h megvadul, a gázreakció javul, a hibrid rendszer teljesítményszabályozó egysége emeli a feszültséget, ezzel is fokozva a hajtáslánc teljesítményét. Ilyenkor a benzinmotor is magasabb fordulaton pörög, a kormány is közvetlenebb és a menetstabilizáló elektronika is megengedőbb a sofőr túlkapásaival szemben. Kár, hogy a kis Lexus elöl hajt, hátsókerekesként még izgalmasabb lett volna.
Nem beszéltünk még a belső kialakításról. Nos, ami a méreteket illeti, ne várjunk csodát, egy kompakt autó sosem lesz óriás, akkor sem, ha prémium. Elöl természetesen nincs helyhiány, hátul azonban nagyjából 180 centis magasságig lehet elférni, vagyis a CT 200h utastere nem szűk, de nem is óriási. Hátul elsősorban a lábtér fog gondot okozni a magasabbaknak, de a fejtér sem kiemelkedően nagy. A csomagtartó 375 literes, több rekeszre oszlik és jól pakolható, lehajtott ülésekkel 985 literesre bővíthető.
Mivel a kiállított autó nem sorozatgyártott darab volt, hanem egy prototípus, Krajcsovits Sándor termékkommunikációs és terméktréning osztályvezető felhívta a figyelmünket arra, hogy a beltérben felhasznált anyagok még javulni fognak. Pedig már a prototípus utasterével sem volt semmi baj, sőt, az anyagok jók voltak, az ülések kényelmesek, a műszerfal puha, ruganyos, talán a bőrkárpitok varrásán még lehetne finomítani, de így is látszott, a CT 200h erejét – a hibrid hajtáson túl – exkluzív utastere adja. A kis Lexuson egyértelműen látszik, tudja azt, amit a nagyobbak: kényezteti és közben elszigeteli, védőfallal veszi körül a tulajdonosát.
A visszafogott külső dizájn ellenére is úgy tűnt, nem lesz gond az új Lexusszal. A Toyota is optimista, évi 40–50 darab CT-t szeretnének értékesíteni Magyarországon. Hogy kinek, gazdag nyugdíjasoknak – ha vannak ilyenek hazánkban – vagy feltörekvő brókereknek, azt egyelőre ők sem tudják, itthon egy kicsit mindig másképp néz ki a célcsoport, mint Nyugat-Európában. Jövőre kiderül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
