A Mondeo óriási. Kombiban főleg, majdnem öt méter. Nehéz is volna belekötni a méreteibe, mert érdekes módon könnyű ki-be szállogatni. Ennek megfelelően a hely is bőséges, régen éreztem magam ilyen jól hagyományos személyautó formájú személyautóban. Erre itt ez a Mondeo, beleülök, és mindent nagyon rendben lévőnek találok.
Na jó, a műszerfal formája olyan, amilyen, az ajtókon lévő műmárvány betétek is inkább egy rossz ízléssel felújított, körfolyós ház földszinti lakásának ablak nélküli konyhájába valók. Oda is csak a csempe és a konyhapult közé, vízzárónak. Ettől eltekintve nekem nagyon bejött, ugyanis egy autó elsősorban a benne kínált hely mennyiségéről szól, az meg itt van bőven. Puha a műszerfala.
A komfort ülés kényelmes, az individualista extra bőrrel, ülésfűtéssel, elektromosan mozgathatóan, nem előzi meg más, csak az S80-as Volvo facelift előtti széke. Az meg ugye az etalon, ez meg itt egy Ford, tehát az ülés tök oké. Ja, négy memóriás, mintha kulcsos autónak szánták volna, de később majd kiderül, miért nem az.
A rendelhető extrák közel mindegyikét beletették, így az adaptív tempomatot is, ami nem elég intuitív, egy hét alatt sem sikerült rájönnöm a használatára. Az automata villanyt Papp Tibihez hasonlóan csak ajánlani tudom, mindig időben kapcsolja le és fel a fényszórót. A kanyarfény hasznos: akkorákat kaszál az orra a hosszú első túlnyúlás miatt, hogy párszor hálálkodtam a tervezőnek.
A hátsó fejtámla DVD hét kilóért kicsit erős, azt nem venném. De az érintőképernyős, navis hifi – ugyanennéyirt - működésileg teljesen rendben volt. Kivéve, az 1985-ben készült betűkészletet, és a bumburnyák menügombokat az érintőképernyőn. Kétféle színséma van, az egyik Atari, a másik Commodore 64, ezért kár, ugyanis ez látszik mindig, ott középen, nagyban. A hangja kicsit loudnesses , itt megint az S80 a példa (A RÉGI!!), annál jobb gyári hifi nincs. Közelíteni lehet, elérni nem. Egyszer veszek magamnak egy S80-at auditóriumnak a gyári nagyhifivel, lehetőleg motor- vagy váltóhibásat, aztán beülök a kényelmes székbe és hallgatom a zenét.
Sok villanyablak, hátsó napfényroló, csomagtérelválasztó, könyöklő, miegyéb, szépen konfigurálható öltönyös, vagy babakocsis-szörfös használatra is. És most már biztos vagyok benne, hogy a tetősín az az alkatrész, ami minden kombi formájú autónak jól áll. A belső világítás fényerősségi versenyt is simán a dobogón hozza, ilyen erős fény máshol nincs.
Zsebbenkulcsos indítású, és nem mertem kipróbálni mi történik, ha 140-nél megnyomom a Power gombot. Puhapöcs vagyok? A bejutás is kulcsnélküli persze, csak ki kell nyitni valamelyik első ajtót. Bezárni meg az ajtón lévő kulcsocska megérintésével lehet. Sajnos ezzel együtt jött az első hiba, a kulcslyuk helye a kormányoszlopon csak le lett dugózva, pedig igazán lehetne ez másik cikkszámú alkatrész, amiben nincs ott a kulcslyuk helye.
Amúgy meg óvatosan ezzel a hibázással, mert ha ezek az aporóságok se volnának, akkor nem is Ford lenne, hanem valami egészen más. De ha már itt vagyunk, ugye volt a kulcslyuk, az egyik hátsó ajtón elállt a krómcsík széle, valamint a vezetőajtóban rossz úton zörgött valami. Ennyi. Három kis lóláb, semmi komoly.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
